AndroidHealthClinic

Ik wil een Staffordshire bullterrier maar mijn vriendin is allergies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
1.397
Waardering
2
Mijn vriendin is allergisch voor honden, alleen willen we in de toekomst zo graag een Staffordshire bullterrier hebben.

Alleen nu hebben we een probleem, mijn vriendin is allergisch.

Weet iemand of hier misschien een soort antistoffen voor bestaan, waardoor je die allergie niet meer hebt.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.......
 
Poeh dude, dat gaat amper werken. Je kan er overheen groeien, maar dan zou ik je vriendin eerst even laten testen wat er gebeurt bij kortharige honden. Ik heb 2 staffords en die beesten verharen als een gek!! Vooral de overgang van winter naar zomer en omgekeerd wordt je tureluurs van de haren.
Gezien je een baby hebt gekregen, zou ik wel voor een puppy gaan. Ik herhaal...ga voor een puppy, over.
 
Yzord zei:
Poeh dude, dat gaat amper werken. Je kan er overheen groeien, maar dan zou ik je vriendin eerst even laten testen wat er gebeurt bij kortharige honden. Ik heb 2 staffords en die beesten verharen als een gek!! Vooral de overgang van winter naar zomer en omgekeerd wordt je tureluurs van de haren.
Gezien je een baby hebt gekregen, zou ik wel voor een puppy gaan. Ik herhaal...ga voor een puppy, over.

Ohhh ik wist niet dat ze veel verharen, heb er veel dingen gelezen, alleen dit nog niet.

Ja, ik kies altijd voor een puppie.....

Wat voor soort staffords heb je, engelse of amerikaanse

Dit heb ik wel gevonden , misschien wel een leuk kuurtje voor mijn vriendin.

Een allergie voor huisdieren kan worden behandeld met medicijnen of een injectiekuur (hyposensibilitiekuur).

Hyposensibilisatiekuur
Indien kat, hond of paard niet kunnen worden verwijderd of vermeden (bijvoorbeeld beroepsmatig, zoals in het geval van een wijkverpleegkundige), kan met een hyposensibilisatiekuur de oorzaak van de allergie worden aangepakt. Hyposensibilisatie is een injectiekuur waarbij de patiënt een kleine, oplopende concentratie huisdierallergenen krijgt toegediend. Het lichaam zal vervolgens "beschermende antistoffen" gaan aanmaken en meer allergeen verdragen. Als gevolg hiervan zal het afweersysteem van het lichaam op den duur minder heftig of zelfs helemaal niet meer reageren op huisdieren. Bij hyposensibilisatie zullen de klachten reeds in de loop van de behandeling afnemen. Om een blijvend effect te verkrijgen, is het echter belangrijk om zoveel mogelijk te streven naar een voortzetten van de behandeling gedurende tenminste drie jaar, hoewel hiervan in individuele gevallen kan worden afgeweken. Als na deze periode wordt gestopt met de hyposensibilisatiekuur, dan is de patiënt in de meeste gevallen vrij van zijn allergieklachten of zijn verschijnselen aanzienlijk verminderd.
 
Ik heb 2 engelse staffs. En die hyposensibilisatiekuur is wel aardig, maar onthou wel dat je vriendin een lange tijd last heeft ervan. Zoals aangegeven worden er stoffen geinjecteerd waarvoor zij juist allergisch is. Dit resulteert in het begin tot hetgeen wat ze nu dus altijd krijgt als ze in de buurt van honden is. Irritatie, jeuk, niezen etc. Daar het 3 jaar duurt, en het zou niet aanslaan bij d'r, zit ze dus drie jaar vast aan die vervelende bijwerkingen.
 
Absoluut niet aan beginnen als je vriendin allergisch is.
Mijn vriendin werkt bij een dierenarts praktijk/ asiel en wekelijks worden er honden gedumpd omdat men achteraf bleek allergisch te zijn en het niet uit te houden was ondanks alle middeltjes.
Jullie weten het nu van tevoren dus gewoon verstandig zijn. Nu geforceerd een hond nemen terwijl je weet dat het eigenlijk niet kan is pure egoisme en de hond trekt uiteindelijk altijd aan het kortste eind.
Succes en veel wijsheid met je beslissing.
 
Dat verharen valt toch wel mee Yzord. Ik heb hier zelf een amstaff(teefje) en dat verharen valt zover ik weet wel mee. (vrouwtje poetst)
 
Sportfood.nl zei:
Absoluut niet aan beginnen als je vriendin allergisch is.
Mijn vriendin werkt bij een dierenarts praktijk/ asiel en wekelijks worden er honden gedumpd omdat men achteraf bleek allergisch te zijn en het niet uit te houden was ondanks alle middeltjes.
Jullie weten het nu van tevoren dus gewoon verstandig zijn. Nu geforceerd een hond nemen terwijl je weet dat het eigenlijk niet kan is pure egoisme en de hond trekt uiteindelijk altijd aan het kortste eind.
Succes en veel wijsheid met je beslissing.

vind ik ook, er komen al genoeg dieren in het asiel terrecht en je vriendin zal het ook niet leuk vinden. Als je toch per se dieren wilt hoewel de allergie koop je maar wat vissen.
En anders: vriendin dumpen ;)
 
CoD zei:
Dat verharen valt toch wel mee Yzord. Ik heb hier zelf een amstaff(teefje) en dat verharen valt zover ik weet wel mee. (vrouwtje poetst)

Ik heb er echt veel last van. Moet elke dag hopen haar stofzuigen omdat de kleine anders niet fatsoenlijk op de grond kan spelen.
 
is niets aan te doen , een ras dat het meeste verhaard .

jammer , want je kind kan ook allergisch zijn zonder dat je het merkt
 
koetje zei:
is niets aan te doen , een ras dat het meeste verhaard .

jammer , want je kind kan ook allergisch zijn zonder dat je het merkt
Goed punt! Tevens ben ik het met sportfood.nl eens. Soms moet je dromen laten varen kerel, omdat het gewoon niet kan. Dan kun je het evengoed tegen willens en wetens in doen, maar dat zal waarschijnlijk niet goed gaan komen. Anders zorg je ervoor, dat een kennis in je buurt helemaal gek wordt van die beestjes en er een aanschaft. Dan kun jij hem uitlaten en er mee spelen. Heb je toch en beetje je zin en niet de nadelen ervan.
Of ga als vrijwilliger bij een asiel staffords uitlaten.:D
 
Kom aub die van mij uitlaten :D
 
het is klote voor je , ik kan niet zonder honden leven . ik heb er nu 3 die mee gaan om te werken . heb vandaag nog eentje gezien die ik nog ga kopen

honden zijn je beste vrienden :)
 
@Koetje: Damn dude, je bent nuts. Ik heb aardig spijt van de tweede....ok, ze heeft dan ook dubbel adhd, maar gek word ik er wel van hehe. Ze is wel lief hoor. Maar bezin eer ge begint aan een terrier.
 
Yzord zei:
@Koetje: Damn dude, je bent nuts. Ik heb aardig spijt van de tweede....ok, ze heeft dan ook dubbel adhd, maar gek word ik er wel van hehe. Ze is wel lief hoor. Maar bezin eer ge begint aan een terrier.

ik ga nooit uit , ik heb weinig luxe .

ik leef voor mijn diensthonden
 
Ow, zijn het diensthonden....dan zullen ze wel afgericht zijn lol. Ach, mijne zijn echt superlief, maar africhten heeft geen nut meer bij die spasten :D
 
Jullie hebben ook gelijk, ik ga eerst eens kijken of ze nou echt allergies voor stafford is, want met rotweilers heeft ze nergens last van.
 
Hmm, das wel vaag. Ze kan ook een allergietest doen bij haar huisarts.
 
Je kunt nog altijd je vriendin aan de kant zetten.[/sarcamse]
 
Dat lijkt me inderdaad erg lastig als ze allergisch is. Alleen had mijn Staff niet zoals die van Yzord dat ze echt veel verhaarde. Misschien moet je ze eens wat vaker BUITEN borstelen Yzord! :P

Ik zal ook even contact opnemen met haar huisarts of hier oplossingen voor bestaan.
 
Back
Naar boven