Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Overige Topics > Allerlei

Antwoord
Oud 12 November 2011, 03:35  
MX251088
Dutch Bodybuilder
 
Stats: M 25j 1m81 - -
Question Werk met super-onregelmatige uren...

Beste mensen,

ik ben al een tijdje werkzoekende. Wegens bepaalde redenen heb ik mijn studies niet kunnen verder zetten aan de hogeschool en heb ik dus enkel een middelbaar (secundair) onderwijs diploma in de administratie.

Ik wil graag trambestuurder of treinbegeleider (treinconducteur) worden binnenkort maar ik ben te weten gekomen dat die mensen (vooral in het begin en de eerste jaren) zeer onregelmatige werkuren kunnen hebben.

Met andere woorden; stel als je om 14u in de middag begint met werken en om 22u hebt gedaan, dan kan het nog zijn dat je 's anderendaags terug wakker moet worden en om 6 moet starten met werken!

Er is wettelijk een minimuum rustperiode van 8 u voorzien in BelgiŽ maar dat wil uiteindelijk niks zeggen als je zo'n onregelmatige werkuren hebt! Toch?

Op zich vind ik dat geen probleem, maar wat ik mij vooral afvraag, kan men in zo'n geval nog wel deftig bulken en sporten? Is dat mogelijk denk je?

Ik zou echt wel jullie mening willen horen hieromtrent want dit frustreert mij een beetje eerlijk gezegd want ik zou om de 4u een warme maaltijd moeten kunnen eten en ik weet niet of een tramchauffeur om de 4 uur een pauze krijgt om iets te mogen eten?

Of moet hij wat eten terwijl hij of zij rijdt??.?? :S

Tips en adviezen zijn heel erg welkom.

Laatst aangepast door MX251088 : 12 November 2011 om 10:18
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 05:26  
Rybeara
Competitive Bodybuilder
 
Rybeara's Avatar
 
Stats: M 32j
Ik werk ook onregelmatige uren, het voorbeeld dat je aanhaalt komt soms ook aan bod. Doe ook vaak nachtdiensten. Tuurlijk kan je nog sporten en resultaten boeken. Mss is de progressie iets minder, vanwege de minder indeale nachtrust, maar je zal er ook wel geraken.

Doe vooral een job die je graag doet
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 06:19  
Dottedline
Cool Novice
 
Dottedline's Avatar
 
Stats: M 30j 1m85 93kg -
Ik ben treinbestuurder bij de goederen en ik heb ook onregelmatige uren, zelfs geen vaste shiften
Zoals nu ben ik om half 4 deze morgend begonnen! Op zo'n dagen moet je je echt naar de fitness slepen. Maar met voldoende wilskracht lukt het wel!!
8u lijkt me wel zeer weinig en volgens mij niet wettelijk in een veiligheidsfunctie.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 07:37  
Tintin1988
Cool Novice
 
Stats: M 1m80 57kg -
Ik zal binnenkort ook onregelmatige uren hebben en ik weet ook geen raad : /

Laatst aangepast door Tintin1988 : 12 November 2011 om 10:34
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 10:24  
MX251088
Dutch Bodybuilder
 
Stats: M 25j 1m81 - -
Citaat:
Origineel gepost door Dottedline Bekijk Post
8u lijkt me wel zeer weinig en volgens mij niet wettelijk in een veiligheidsfunctie.
Nochtans is dat zo bij De Lijn in Vlaanderen

Laatst aangepast door MX251088 : 12 November 2011 om 10:46
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 12:57  
Dottedline
Cool Novice
 
Dottedline's Avatar
 
Stats: M 30j 1m85 93kg -
zal niet aanzien worden als veiligheidsfunctie ? Je bent maar op weg met een paar tientallen mensenlevens... ga maar treintjes rijden brengt meer op
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 13:48  
Tintin1988
Cool Novice
 
Stats: M 1m80 57kg -
Citaat:
Origineel gepost door Dottedline Bekijk Post
zal niet aanzien worden als veiligheidsfunctie ? Je bent maar op weg met een paar tientallen mensenlevens... ga maar treintjes rijden brengt meer op
Are you sure?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 13:53  
MX251088
Dutch Bodybuilder
 
Stats: M 25j 1m81 - -
Citaat:
Origineel gepost door Dottedline Bekijk Post
zal niet aanzien worden als veiligheidsfunctie ? Je bent maar op weg met een paar tientallen mensenlevens... ga maar treintjes rijden brengt meer op
Nee hoor da's niet waar wat je zegt.

Een beginnende tramchauffeur in BelgiŽ verdient 1350 euro netto per maand + 125 euro maaltijdcheques (en als je 's avonds of in het weekend werkt dan krijg je een extra premie).

Wanneer je treinbestuurder word in BelgiŽ bij de NMBS krijg je eerst een opleiding van 18 maanden dacht ik en als beginner verdien je 1400 euro dacht ik, ook met maaltijdcheques erbij. En om de 4 jaar stijgt je loon daar. Dus het is min of meer hetzelfde wat betreft de loon, het verschil is enkel dat wanneer je bij de NMBS werkt vastbenoemd wordt en een statutaire functie krijgt (dus een ambtenaar).

Plus, om treinbestuurder (machinist) te kunnen worden moet je een technische vooropleiding hebben zoals elektronica, elektromechanica of iets dergelijks terwijl je bij de opleiding voor trambestuurder dit niet nodig is.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 15:44  
el smurfo
Huge Freak
 
el smurfo's Avatar
 
Stats: M 27j 1m78 71kg 11%
Bekijk Galerij (2 foto's)
Ik zou toch voor trambestuurder gaan, dan zie je nog eens wat en je kan ook mensen een dienst kan bewijzen door op tijd te proberen rijden en dat geeft je wel meer voldoening dan bijvoorbeeld mensen de trein in jagen door op een fluitje te blazen. Je kan trouwens ook af en toe iets door de microfoon spreken, lijkt me wel chill.

Laatst aangepast door el smurfo : 12 November 2011 om 15:47
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 15:48  
Angelus
Allerleider
 
Stats: M 24j 1m86 100kg 8%
Citaat:
Origineel gepost door el smurfo Bekijk Post
Ik zou toch voor trambestuurder gaan, dan zie je nog eens wat en wordt je geen zombie want zo alleen op een goederentrein gaat op den duur wel beginnen tegensteken. In het begin is het wel leuk, freedom, lekker harde muziek op en knallen op de spoorwegen, maar als je op termijn denkt is trambestuurder volgens mij wel leuker om te doen. Zeker omdat je ook mensen een dienst kan bewijzen door op tijd te proberen rijden en dat geeft je wel meer voldoening dan bijvoorbeeld wat goederen op een bestemming krijgen. Je kan trouwens ook af en toe iets door de microfoon spreken, lijkt me wel chill.
kind
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 16:06  
Mistral8
Advanced Bodybuilder
 
Mistral8's Avatar
 
Stats: M 26j 1m84 76kg -
Mij lijkt treinbestuurder dan toch chiller.

Alleszins metrobestuurder zou ik nooit willen worden. Altijd in die donkere ondergrondse shit vol bontkraagjes die de deuren steeds blokkeren
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 16:12  
el smurfo
Huge Freak
 
el smurfo's Avatar
 
Stats: M 27j 1m78 71kg 11%
Bekijk Galerij (2 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Mistral8 Bekijk Post
Mij lijkt treinbestuurder dan toch chiller.

Alleszins metrobestuurder zou ik nooit willen worden. Altijd in die donkere ondergrondse shit vol bontkraagjes die de deuren steeds blokkeren
Gewoon de microfoon gebruiken toch? Ik heb het vaak genoeg zien gebeuren: "Eej snotneus, wilde keer met u poten van die deur blijven?"
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 17:28  
substance P
*****
 
substance P's Avatar
 
Stats: M - - -
Citaat:
Origineel gepost door el smurfo Bekijk Post
Gewoon de microfoon gebruiken toch? Ik heb het vaak genoeg zien gebeuren: "Eej snotneus, wilde keer met u poten van die deur blijven?"
Paar uur later
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2011, 17:39  
el smurfo
Huge Freak
 
el smurfo's Avatar
 
Stats: M 27j 1m78 71kg 11%
Bekijk Galerij (2 foto's)
Misschien wel iets gevaarlijker maar dat is ook weer te zien in welke stad je gaat werken.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2011, 20:40  
Recklez
Cool Novice
 
Stats: M 30j
Ik zie ze regelmatig langskomen op de operatie kamer met een versleten knie wegens het hele dag indrukken van de "dode mans pedaal".
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2011, 21:41  
Jinsu
Freaky Bodybuilder
 
Jinsu's Avatar
 
Stats: M 34j
Is geestelijk en lichamelijk geen zwaar werk, waar maak jij je druk over...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2011, 00:19  
Joohris
Advanced Bodybuilder
 
Joohris's Avatar
 
Stats: M 22j - 73kg -
De lijn zoekt ook chauffeurs, ze zeggen zelf goedbetaald en werkzekerheid. Voor de een of andere reden lijkt treinconducteur mij echt wel een leuke job. Trambestuurder daar en tegen lijkt mij echt lame, je kan niet sturen enzo.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2011, 08:38  
kix
Huge Freak
 
Stats: M - - -
Citaat:
Origineel gepost door Joohris Bekijk Post
De lijn zoekt ook chauffeurs, ze zeggen zelf goedbetaald en werkzekerheid. Voor de een of andere reden lijkt treinconducteur mij echt wel een leuke job. Trambestuurder daar en tegen lijkt mij echt lame, je kan niet sturen enzo.
ken ook een buffe conducteur van ons sportschool.
hij zegt dat ie iig genoeg gelegenheid heeft om lekker te kunnen eten in zn cabine, heerlijk toch
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2011, 09:24  
Dottedline
Cool Novice
 
Dottedline's Avatar
 
Stats: M 30j 1m85 93kg -
Citaat:
Origineel gepost door MX251088 Bekijk Post
Nee hoor da's niet waar wat je zegt.

Een beginnende tramchauffeur in BelgiŽ verdient 1350 euro netto per maand + 125 euro maaltijdcheques (en als je 's avonds of in het weekend werkt dan krijg je een extra premie).

Wanneer je treinbestuurder word in BelgiŽ bij de NMBS krijg je eerst een opleiding van 18 maanden dacht ik en als beginner verdien je 1400 euro dacht ik, ook met maaltijdcheques erbij. En om de 4 jaar stijgt je loon daar. Dus het is min of meer hetzelfde wat betreft de loon, het verschil is enkel dat wanneer je bij de NMBS werkt vastbenoemd wordt en een statutaire functie krijgt (dus een ambtenaar).

Plus, om treinbestuurder (machinist) te kunnen worden moet je een technische vooropleiding hebben zoals elektronica, elektromechanica of iets dergelijks terwijl je bij de opleiding voor trambestuurder dit niet nodig is.
Als dat de lonen zijn ga dan maar treinbestuurder worden :d ... en nmbs is niet de enige operator op de baan : trainsport , railtraxx, captrain, crossrail
En als je over die laatste meer wil weten pm je maar
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 1042 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties