XXL Nutrition

Weet iemand boeken geschreven door nazi's werkend in concentratie kampen?

Bezoekers in dit topic

pokerladron

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 aug 2010
Berichten
5.523
Waardering
476
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Ik ben de laatste tijd veel aan het lezen over de tweede wereld oorlog, en ben benieuwt of mischien iemand weet van een boek geschreven door nazi's werkzaam in concentratie kampen.
Wat het dichtst in de buurt kwam was het interview met Franz Suchomel in de Shoah series. Hier legt hij in detail uit over het concentratiekamp Treblinka, Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in het interview klik op de spoiler. Ik zoek dus iets vergelijkbaars als dat, in de vorm van een boek.

 
Ik ben de laatste tijd veel aan het lezen over de tweede wereld oorlog, en ben benieuwt of mischien iemand weet van een boek geschreven door nazi's werkzaam in concentratie kampen.
Wat het dichtst in de buurt kwam was het interview met Franz Suchomel in de Shoah series. Hier legt hij in detail uit over het concentratiekamp Treblinka, Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in het interview klik op de spoiler. Ik zoek dus iets vergelijkbaars als dat, in de vorm van een boek.

Ziek undercover concentratiekamp heb je gelezen hoe ze mensen wijsmaakte dat het een overstappunt was naar het concentratiekamp ipv het eindepunt? Arme mensen wisten niet eens wat er gebeurde...

OT : srry nee heb nog wel wat vage ( weet niet of het legaal is ) boeken erover thuisliggen maarja heb je niks aan :p
 
Misschien niet precies wat je zoekt, maar wel eentje die wel aan te raden is.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/hhhh/1001004010215035/index.html

Thanks Kraft ik heb hem opgeslagen, ik ben nu echter egt op zoek naar een boek het liefst geschreven door de kamp beulen zelf(als het bestaat)

Ziek undercover concentratiekamp heb je gelezen hoe ze mensen wijsmaakte dat het een overstappunt was naar het concentratiekamp ipv het eindepunt? Arme mensen wisten niet eens wat er gebeurde...

OT : srry nee heb nog wel wat vage ( weet niet of het legaal is ) boeken erover thuisliggen maarja heb je niks aan :p
In het interview wat ik in mijn post plaatste heeft Franz Suchomel het daar ook over ja. Ze werden in een keer naar de gaskamers geleid.
 
Is er volgens mij niet, de vernietigingskampen werden door een select groepje van net iets meer dan 150 man geleid en een gedeelte is na de oorlog geëxecuteerd voor hun daden. De anderen kampbewakers of leiders zijn zoveel mogelijk op de achtergrond gebleven en de meesten zijn pas in de jaren 60 berecht.

Wat het meeste in de buurt komt zal dit zijn : [Link niet meer beschikbaar]

De memoires van Rudolf Hoess, het hoofd van Auschwitz.

Treblinka was overigens geen concentratiekamp maar een vernietingskamp net zoals de overige Aktion Reinhard kampen (Chelmno, Sobibor en Majdanek). Er is ook nog een interview met Franz Stangl (commandant van Treblinka), vlak voor zijn dood afgenomen door Gitta Sereny.

De meeste memoires die op papier zijn gezet komen van overlevende slachtoffers, de daders hebben er niet veel mee te koop gelopen.
 
Ik ben de laatste tijd veel aan het lezen over de tweede wereld oorlog, en ben benieuwt of mischien iemand weet van een boek geschreven door nazi's werkzaam in concentratie kampen.
Wat het dichtst in de buurt kwam was het interview met Franz Suchomel in de Shoah series. Hier legt hij in detail uit over het concentratiekamp Treblinka, Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in het interview klik op de spoiler. Ik zoek dus iets vergelijkbaars als dat, in de vorm van een boek.


Ik heb de gehele doco van Shoah, beste doco ooit. Bestaat uit 4 delen
 
Heb zelf overigens aan de hand van diverse bronnen in kaart gebracht welke kampbewakers en leiders in meerdere kampen of euthanasiecentra hebben gewerkt. Op Stangl na ken ik geen namen waarvan gedeeltelijke memoires zijn opgetekend. Een aantal van die personen komt wel voor in Shoah en andere docu's maar een groot gedeelte is zoveel mogelijk op de achtergrond gebleven.

De lijst van personeel in Aktion Reinhard-kampen en daarvoor de euthanasiecentra :

Anton Getzinger Sobibor,Hartheim
Hans Girtzig Belzec ,Hartheim,Grafeneck
Gottlieb Hering Belzec ,Hartheim,Hadamar,Sonnenstein,Bernberg
Karl Gringers Belzec, Hartheim,Hadamar
Robert Jührs Belzec, Sobibor,Hadamar
Josef Vallaster Belzec, Sobibor,Hartheim
Heinrich Barbl Belzec, Sobibor,Hartheim
Fritz Kraschewski Belzec,Grafeneck
Gottfried Schwarz Belzec,Grafeneck
Karl Schluch Belzec,Grafeneck,Hadamar
Heinrich Gley Belzec,Grafeneck,Sonnenstein
Lorenz Hackenholt Belzec,Grafeneck,Sonnenstein
Josef Oberhauser Belzec,Grafeneck,Sonnenstein,Bernberg,Brandenburg
Fritz Hirche Belzec,Hartheim,Bernberg
Ernst Zierke. Belzec,Sobibor,Grafeneck,Sonnenstein
Johann Niemann Bernbeg,Belzec,Sobibor
Erwin Fichtner Bernberg,Belzec
Gottfried Schwarz Bernberg,Belzec
Werner Borowski Bernberg,Belzec
Rudolf Bär Bernberg,Brandenburg
Willy Mätzig Bernberg,Brandenburg,Treblinka,Sobibor
Helmut Bootz Bernberg,Grafeneck
Siegfried Graetschus Bernberg,Sobibor
Herbert Floss Bernberg,Sobibor,Treblinka
Erich Fuchs Bernberg,Sobibor,Treblinka,Brandenburg
Karl Pötzinger Bernberg,Sobibor,Treblinka,Brandenburg
Otto Stadie Bernberg,Treblinka
August Hengst Bernberg,Treblinka,Brandenburg
Irmfried Eberl Bernberg,Treblinka,Brandenburg
Max Biala Bernberg,Treblinka,Brandenburg
Hans-Heinz Schütt Grafeneck,Hadamar
Max Bree Grafeneck,Hadamar
Kurt D. Grafeneck,Hadamar,Bernberg,Brandenburg
Erich Schulz Grafeneck,Hadamar,Sonnenstein
Paul Bredow Grafeneck,Hartheim
Kurt Franz Grafeneck,Hartheim,Sonnenstein,Brandenburg
Fritz Konrad Grafeneck,Sonnenstein
Wenzel Rehwald Hadamar,Hartheim
Rudolf Beckmann Hadamar,Sobibor,Grafeneck
Gustav Franz Wagner Hadamar,Sobibor,Hartheim
Werner Mauersberger Hadamar,Sonnenstein
Christian Wirth Hartheim,Grafeneck,Treblinka, Sobibor, Chelmo, Belzec,Hadamar,Bernberg,brandenburg
Arthur Walther Hartheim,Sonnenstein
Karl Richter Hartheim,Sonnenstein
Heinrich Unverhau Sobibor, Treblinka,Grafeneck,Hadamar
Werner Dubois Sobibor,Belzec,Hadamar,Bernberg,Brandenburg
Karl Frenzel Sobibor,Grafeneck,Hadamar,Bernberg
Hermann Michel Sobibor,Grafeneck,Hartheim
Erwin Stengelin Sobibor,Hadamar
Franz Wolf Sobibor,Hadamar
Johann Klier Sobibor,Hadamar
Ferdinand Grömer Sobibor,Hartheim
Franz Hödl Sobibor,Hartheim
Franz Reichleitner Sobibor,Hartheim
Karl Steubl Sobibor,Hartheim
Paul Groth Sobibor,Hartheim
Hubert Gomerski Sobibor,Hartheim,Hadamar
Kurt Bolender Sobibor,Hartheim,Hadamar,Sonnenstein,Brandenburg
Paul Rost Sobibor,Hartheim,Sonnenstein
Friedrich Tauscher Sobibor,Hartheim,Sonnenstein,Brandenburg
Erich Dietze Sonnenstein,Auschwitz
Walter Klos Sonnenstein,Belzec,Majdanek
Fritz Schmidt Sonnenstein,Bernberg
Johannes Bauch Sonnenstein,Bernburg
Hermann Felfe Sonnenstein,Grafeneck
Wenzel Rehwald Sonnenstein,Hartheim,Bernberg
Arthur Dachsel Sonnenstein,Sobibor
Emil Hackel Sonnenstein,Sobibor
Fritz Zaspel Sonnenstein,Sobibor
Gerhard Börner Sonnenstein,Sobibor
Herbert Scharfe Sonnenstein,Sobibor
Kurt Vey Sonnenstein,Sobibor
Max Beulich Sonnenstein,Sobibor
Rudolf Kamm Sonnenstein,Sobibor
Walter Nowak Sonnenstein,Sobibor
Wilhelm Wendland Sonnenstein,Sobibor
Alfred Forker Sonnenstein,Treblinka
Gustav Münzberger Sonnenstein,Treblinka
Heinrich Arthur Matthes Sonnenstein,Treblinka
Johannes Eisold Sonnenstein,Treblinka
Johannes Klahn Sonnenstein,Treblinka
Kurt Seidel Sonnenstein,Treblinka
Otto Horn Sonnenstein,Treblinka
Hans Zänker Sonnenstein,Treblinka,Belzec
Karl Schiffner Sonnenstein,Treblinka.Sobibor
Erwin Lambert Treblinka, Hartheim,Sobibor,Riseira di San Sabba,Hadamar,Sonnenstein,Bernberg
Franz Stangl Treblinka, Sobibor,Hartheim,Bernberg
August Miete Treblinka,Grafeneck,Hadamar
Willi Mentz Treblinka,Grafeneck,Hadamar
Josef Hirtreiter Treblinka,Hadamar
Willy Grossmann Treblinka,Hadamar,Sonnenstein
Ernst Schemmel Treblinka,Hartheim,Sonnenstein
Franz Suchomel Treblinka,Sobibor,Hadamar
 
Miss is het die shit van ericr, maar meen dat er een nazi was die uiteindelijk in Z-Amerika uitkwam waarvan de dagboeken oid zijn gevonden.
 
Bedankt Eric daar kan ik wat mee.
 
ben benieuwd wat hier allemaal uitkomt. wil ook nog een goed boek lezen ipv alleen maar flex en topgear
 
denk dat mengele ook wel veel heeft opgeschreven toch ?
 
http://www.bergenbelsen.co.uk/pages/TrialTranscript/Trial_Day_001.html

Overigens ook een goede bron, het transcript van het Bergen Belsen proces waar ook zaken besproken die betrekking hadden op Auschwitz. O.a Jozef Kramer, Irma Grese, Juana Bormann werden daar gehoord en getuigen kwamen ook aan het woord over de wandaden van die leiders en bewakers die o.a. in Auschwitz hadden gediend. Ook 1 van de weinige rechtszaken direct na de oorlog waar vergassingen direct werden beschreven, in Nurenberg ging het vooral om genocide in bredere zin en werden details meestal niet of amper besproken.

---------- Post toegevoegd Sat 24 Mar 2012 om 15:54 ----------

denk dat mengele ook wel veel heeft opgeschreven toch ?

Ja maar daar is tot nu toe amper iets van gepubliceerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga gelijk even kijken, bedankt alvast.
 
http://www.bergenbelsen.co.uk/pages/TrialTranscript/Trial_Day_001.html

Overigens ook een goede bron, het transcript van het Bergen Belsen proces waar ook zaken besproken die betrekking hadden op Auschwitz. O.a Jozef Kramer, Irma Grese, Juana Bormann werden daar gehoord en getuigen kwamen ook aan het woord over de wandaden van die leiders en bewakers die o.a. in Auschwitz hadden gediend. Ook 1 van de weinige rechtszaken direct na de oorlog waar vergassingen direct werden beschreven, in Nurenberg ging het vooral om genocide in bredere zin en werden details meestal niet of amper besproken.

---------- Post toegevoegd Sat 24 Mar 2012 om 15:54 ----------



Ja maar daar is tot nu toe amper iets van gepubliceerd.

Ben in Bergen-Belsen geweest, heel indrukwekkend.
 
Dat is wel ontzettend ziek als het allemaal klopt.
 
Dat is wel ontzettend ziek als het allemaal klopt.
Het ziekste is dat sommige daders ervan immuniteit hebben gekregen in ruil voor alle data die verkregen is.

Some former members of Unit 731 became part of the Japanese medical establishment. Dr. Masaji Kitano led Japan's largest pharmaceutical company, the Green Cross. Others headed U.S.-backed medical schools or worked for the Japanese health ministry. Shirō Ishii moved to Maryland to work on bio-weapons research.[31]
 
Het ziekste is dat sommige daders ervan immuniteit hebben gekregen in ruil voor alle data die verkregen is.

Yup, ik ben daarna wat gaan lezen en de informatie die bij de onderzoeken was opgedaan bleek van onschatbare waarde, ik ben nu ook de docu "Japanese devils" binnen aan het halen. Daar komen sommige van deze onderzoekers aan het woord.
 
Ik ben de laatste tijd veel aan het lezen over de tweede wereld oorlog, en ben benieuwt of mischien iemand weet van een boek geschreven door nazi's werkzaam in concentratie kampen.
Wat het dichtst in de buurt kwam was het interview met Franz Suchomel in de Shoah series. Hier legt hij in detail uit over het concentratiekamp Treblinka, Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in het interview klik op de spoiler. Ik zoek dus iets vergelijkbaars als dat, in de vorm van een boek.


thanks, deze serie kende ik nog niet.
 
Back
Naar boven