XXL Nutrition

Weerwolf 12: De DBB Villa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

X.

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Lid geworden
26 jan 2009
Berichten
5.505
Waardering
591
Het spel is afgelopen!
Nabeschouwing met de verhalen, hints en meer...


Weerwolf editie 12: De DBB Villa

Na het smakelijke, maar onbevredigende elfde potje weerwolf is weerwolf 12 een logisch vervolg. Aangezien het vorige potje vrij kort was heb ik besloten opnieuw een pot weerwolf te leiden. Nieuwe ronde, nieuw kansen. Ditmaal speelt het verhaal zich niet af in een middeleeuws dorpje... maar in de DBB Villa!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Inleiding

Nadat Big T een fortuin heeft georven van een ver familielid uit Nigeria is eindelijk een droom voor velen gerealiseerd: het bouwen van de DBB villa! De DBB villa is opgetrokken aan de Costa del Sol, en heeft 20 slaapkamers, 5 gyms (met maar liefst 20,000kg aan schijven bij elkaar opgeteld), een 24 hour all you can eat kipbuffet, juicebar, sapjesbar;), zwembad en naaktstrand. Een plek waar DBB'ers vredig kunnen leven en zorgeloos kunnen genieten van eten, trainen en slapen, elke dag weer. Een veilige haven van rust en genot voor DBB'ers, tot de rust op een zekere dag ernstig wordt verstoord. DBB'ers hebben namelijk een vreselijke ontdekking gedaan: het levenloze lichaam van geliefde bewoner... luppie :treuren::janken: De tandafdrukken in zijn gehavende, scheef betatoeëerde lichaam verraden de moordenaar van DBB's favoriete retard: een WEERWOLF.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Korte uitleg

Weerwolf is een rollenspel. Aan het begin van het spel wordt elke speler een rol toegewezen, welke hij geheim dient te houden. 1 persoon is de weerwolf. Elke dag (van 0:00 tot 20:00u) mogen de spelers in het topic discussieren wie hen de meest verdachte persoon lijkt. Elke speler mag 1 stem uitbrengen op een andere persoon. Degene met de meeste stemmen wordt ter dood gebracht. Echter, elke nacht (20:00 tot 0:00u) mag de weerwolf 1 speler uitkiezen, en deze wordt opgegeten. Een kleine minderheid van spelers moeten de wolf echter steunen in een stemming (en kennen zijn identiteit). Wanneer de weerwolf ter dood wordt gebracht door stemming wint de goede kant. Als de weerwolf en zijn cultisten in de meerderheid weten te komen winnen zij.


Overzicht van de verhalen

Verkiezing
Begin
Dag 1
Nacht 1
Dag 2
Nacht 2
Dag 3
Nacht 3
Dag 4
Nacht 4
Dag 5


De rollen

Elke speler krijgt willekeurig een rol toegewezen. Deze verdeling wordt niet openlijk bekend gemaakt, ieder zijn rol is geheim. Afhankelijk van je rol heb je speciale opties/vaardigheden die van nut kunnen zijn in het spel. Alleen de rol van de burgemeester is openlijk bekend, hij wordt voor aanvang van het spel gekozen.

Weerwolf
De belangrijkste antagonist in het spel. De weerwolf mag aan mij gedurende de nacht via PM een speler aanwijzen die met huid en haar verslonden zal worden. Overdag ziet hij eruit als een gewone burger en mag hij met iedereen meestemmen. De wolf heeft een belangrijke rol, dus is geacht zich niet al te opvallend te gedragen, aangezien dit een vroeg einde van het spel tot gevolg heeft.
Winconditie: wanneer de kwade kant meer dan de helft van de stemmen bezitten, hebben de slechten de overmacht, en heeft het kwaad zodoende overwonnen.

Meisje
Een heerlijk strakke fitnesschick, gezegend met dubbel D. Zij heeft de speciale power dat ze elke nacht naar de weerwolf mag gluren. Deze power is optioneel. Dit doet zij door mij een PM te sturen. Hierdoor vergaart zij een hint over de wolf, maar krijgt hij ook een hint over haar! Naarmate het spel vordert en zij vaker van haar power gebruik maakt zullen de hints duidelijker worden.
Winconditie: wanneer de wolf sterft is het dorpje veilig en hebben de goeden gewonnen. Dit kan dus alleen door de wolf er overdag uit te stemmen.

Jager
Elke nacht beschermt de jager een dorpsbewoner, door mij een naam te PM'en. Dit voorkomt dat deze persoon vermoord kan worden door de wolf, en dit betekent dat de wolf die nacht geen kill maakt.
Winconditie: wanneer de wolf sterft is het dorpje veilig en hebben de goeden gewonnen. Dit kan dus alleen door de wolf er overdag uit te stemmen.

Heks
De heks brouwt snachts een toverdrank waarmee zij aan de volle maan kan vragen (middels PM) of een bepaalde speler de wolf is. Hij zal een ja of een nee als antwoord krijgen. Deze info kan de heks subtiel delen in het topic.
Winconditie: wanneer de wolf sterft is het dorpje veilig en hebben de goeden gewonnen. Dit kan dus alleen door de wolf er overdag uit te stemmen.

Geliefde
DBB's very own muscle lovers. De geliefden zijn een paar spelers die bij elkaar horen. Zij mogen elkaar wel PM'en. Nadeel is echter dat wanneer de ene wordt aangevallen door de wolf, ook de ander wordt opgegeten (aldaar zij 'snachts het bed delen). Hun onreine alliantie is dus zowel een zegen als vloek.
Winconditie: wanneer de wolf sterft is het dorpje veilig en hebben de goeden gewonnen. Dit kan dus alleen door de wolf er overdag uit te stemmen.

Cultist
De cultisten zijn een stel stiekeme ecto's die aan de kant van de wolf staan. Zij kennen elkaar en weten wie de wolf is, maar mogen alleen elkaar PM'en (ze mogen geen contact opnemen met de wolf, dat is ten strengste verboden!). De wolf weet namelijk niet wie de cultisten zijn. De cultisten moeten er voor te zorgen dat er geen medecultist en al helemaal niet de wolf via stemming wordt ge-elimineerd. Ze zijn dan wel in de minderheid, maar met hun vermogen om te communiceren proberen ze toch de overwinning te behalen.
Winconditie: wanneer de kwade kant meer dan de helft van de stemmen bezitten, hebben de slechten de overmacht, en heeft het kwaad zodoende overwonnen.

Burgemeester
De alpha male van de DBB villa, gekozen door andere DBB'ers vanwege zijn populariteit. Heeft dibs op elke 10/10 die de DBB villa betreedt. Aan het begin van de eerste dag wordt bekend gemaakt wie de burgemeester van het dorp is. De burgemeester is mogelijk corrupt en kan zowel aan de kant van de inwoners als de wolf staan, niemand weet dat. Hij kiest zijn kant aan het begin van de ronde door mij te PM'en. Zowel de burgers als de wolf hebben dus geen reden om de burgemeester er vroeg uit te werken, aangezien hij zowel goed als slecht kan zijn. De burgemeester heeft nog een extra power: het laatste woord. Wanneer er evenveel stemmen voor 2 personen zijn, kiest de burgemeester wie voor de bijl gaat.
Winconditie: afhankelijk van de zijde die de burgemeester aan het begin heeft gekozen: kiest hij de goede kant, dan wint hij wanneer de wolf is uitgeschakeld. Kiest hij de slechte kant, dan wint hij tezamen met de cultisten+wolf.

Gek
Bij sommige bbers stijgt het anabolengebruik hun naar het hoofd! De gek krijgt een rol toegewezen die hij eigenlijk niet speelt. Dit kan later in het spel voor hilariteit zorgen. Zijn powers zullen dus niet de gewenste uitwerking hebben, echter weet hij dat zelf niet.
Winconditie: wanneer de wolf sterft is het dorpje veilig en hebben de goeden gewonnen. Dit kan dus alleen door de wolf er overdag uit te stemmen.

Burger
Een doodgewone, onopvallende DBB'er :(. Hij stemt overdag op de persoon welk hem het meest verdacht lijkt.
Winconditie: wanneer de wolf sterft is het dorpje veilig en hebben de goeden gewonnen. Dit kan dus alleen door de wolf er overdag uit te stemmen.

Nieuw: Anarchist
Sommige rellers, vaak iemand die lid is van de DBB knokploeg enkel voor de plunderingen en verkrachtingen, willen gewoon een flinke hoop stennis schoppen. De anarchist heeft als doel zoveel mogelijk chaos te veroorzaken. Dit kan hij doen door valse informatie te verstrekken (altijd via hints, nooit directe info!) of andere slimmigheden. Hij staat noch aan de kant van de wolf, noch aan die van de burgers. De anarchist steunt de kant die dreigt te verliezen, om het spel langer te laten voortduren en zoveel mogelijk schade aan de DBB villa aan te richten.
Winconditie: Het doel van de anarchist is survival, en het rekken van het spel. Als hij overleeft en er zijn 7 dagen en nachten verstreken, dan is hij de winnaar van het spel. Het spel is dan afgelopen en zowel de goede als de kwade kant hebben dan verloren. Hij probeert het spel dus zoveel mogelijk te rekken, gewoon omdat het kan.


Regels

1. Dag duurt vanaf 0:00 's nachts tot 20:00 's avonds. Gedurende die tijd kunnen dorpsbewoners overleggen en dienen zij stemmen uit te brengen op de voor hen meest verdachte persoon (of juist door de war te schoppen). Om 20:00 mag er niet meer gestemd worden en ik tel de stemmen. De stem die jij opgeeft die ik meetel is de persoon in de laatste ONGE-EDITE post voor 20:00 's avonds die je dikgedrukt hebt genoemd. Wanneer je een stem wilt wijzigen ben je dus geacht om in een nieuwe post een naam neer te zetten, om te voorkomen dat niemand ziet dat je switcht en om te telling voor mij duidelijker te maken. Alle medespelers worden verzocht om enigzins actief te zijn en tenminste mee te doen aan de stemming, tenzij je echt niet weet op wie je moet stemmen. Dit houdt het spel leuker en spannender door actievere deelname.
2. De nacht duurt van 20:00 tot 0:00 's nachts. Gedurende deze tijd kan de wolf zijn slachtoffer kiezen, en kunnen de heks, het meisje en de jager hun powers uitoefenen door mij te PM'en. Deze spelers worden in het bijzonder verzocht actief te zijn rond deze periode, aangezien dit de belangrijke rollen zijn en zij flinke invloed op het spel uitoefenen.
3. Alleen de cultisten en de geliefden mogen elkaar over het spel PM'en. Andere spelers mogen GEEN contact met elkaar hebben over het spel, ook niet via karmaberichten of whatnot.
4. Mensen die niet meedoen met het spel en mensen worden geacht niet in dit topic te posten wanneer het spel begonnen is.
5. Mensen die dood zijn gegaan in het spel mogen NIET meer posten in dit topic, of op een of andere manier (PM/karma) contact hebben met de levende spelers over het spel. Dood is dood, en het is erg hinderlijk als een dode speler toch leuk denkt te zijn en mee te stemmen. Dit is NOT DONE.
6. Hou je aub. aan de regels uit sympathie voor mij die er veel werk in steekt, en andere spelers die plezier aan het spel beleven!!!
7. Belangrijker nog: HAVE FUN! Zolang er aan de regels van het spel gehouden wordt is alles geoorloofd. Lekker rellen, elkaar uitmaken voor al dan nog wat. Speel het hard. En geniet ervan :)


Deelnemers

1. orgineel -> freed spirit
2. bikers -> kwark
3. Biobeast -> freed spirit
4. jimbooo -> kwark
5. DutchLifter -> freed spirit
6. Jaap Ja -> freed spirit
7. newinthegame -> freed spirit
8. SuuS141 -> kwark
9. lloydatoni -> kwark
10. Thielen -> freed spirit
11. Spaceman21 -> freed spirit
12. Suicide Sid -> kwark
13. peanuthead95 -> freed spirit
14. Rob G -> kwark
15. Jorgyboy -> ecto
16. whami -> freed spirit
17. rickynl -> freed spirit
18. BlaRock -> kwark
19. Remi AFCA -> freed spirit
20. tremendes -> kwark
21. sebastiaan1993 -> kwark
22. Rene107 -> freed spirit
23. arnodsi -> kwark


De inschrijving is GESLOTEN!
 
in
 
Ik zie zovaak deze topics voorbij komen, heb er nog nooit op geklikt op nu na dan. Waar de **** gaat dit over en hoe speel je het
 
Ik laat de inschrijving lopen tot en met zondagnacht 0:00u. Daarna worden de rollen verdeeld en is het niet meer mogelijk om in te schrijven. Als het spel je leuk lijkt, wees er dan snel bij.

Een aantal belangrijke veranderingen ten opzichte van voorgaande versies:
De bodyguard is uit het spel. Ik vond dat de rol van de bodyguard te nadelig was, aangezien de speler een grotere kans heeft te sterven (namelijk hij vangt de klappen op wanneer de burgemeester doel was van terdoodstelling), EN omdat hij niet goed weet bij welke zijde hij hoort, wat niet tot fijn spel levert. Bovendien was de burgemeester te sterk wanneer hij naast keuze van zijn kant en een extra stem OOK nog eens bescherming kreeg.

De anarchist heeft een nieuwe lading gekregen. Nu is de goede en kwade kant niet meer de enige zijde die op zichzelf kan winnen. De anarchist is een hele nieuw zijde. Dit geeft meer lading aan deze zeer leuke, maar IMO underrated rol. De anarchist is de grote winnaar van het spel, wanneer het spel langer dan 5 dagen en nachten heeft geduurd. In dit geval is het spel voorbij en hebben zowel de weerwolf en zijn cultisten, als de brave DBB'ers het spel verloren. Namelijk door de ravage die is aangericht na 5 dagen en nachten van strijd is de DBB villa onbewoonbaar geworden, en moeten alle bewoners verkassen. En dan pas is de anarchist happy. Zijn doel was het rekken van het spel, en in deze editie kan hij eindelijk met de overwinning worden beloond!


---------- Post toegevoegd Sat 27 Oct 2012 om 17:26 ----------

Ik zie zovaak deze topics voorbij komen, heb er nog nooit op geklikt op nu na dan. Waar de **** gaat dit over en hoe speel je het

In de inleiding heb ik al wat beschreven van het spel. Het gaat erom dat 1 van de spelers de weerwolf is. Het is de bedoeling dat spelers overdag stemmen op de meest verdachte persoon, en 's nachts kan de wolf weer iemand opeten. De wolf wordt ook gesteund door een kleine groep cultisten.

Lees anders even in dit topic, de eerste editie die op dbb werd gehouden, door kwarkvarken:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f62/forumgame-weerwolf-304960/

Ook leuk voor jou om te lezen: de vorige editie van weerwolf, ik heb jou toevallig nog gepersifleerd in 1 van de verhalen :p
http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/weerwolf-editie-11-puas-nood-321396/
 
Laatst bewerkt:
Ik zie zovaak deze topics voorbij komen, heb er nog nooit op geklikt op nu na dan. Waar de **** gaat dit over en hoe speel je het

Gewoon mee doen, is wel lachen!
 
Ik laat de inschrijving lopen tot en met zondagnacht 0:00u. Daarna worden de rollen verdeeld en is het niet meer mogelijk om in te schrijven. Als het spel je leuk lijkt, wees er dan snel bij.

Een aantal belangrijke veranderingen ten opzichte van voorgaande versies:
De bodyguard is uit het spel. Ik vond dat de rol van de bodyguard te nadelig was, aangezien de speler een grotere kans heeft te sterven (namelijk hij vangt de klappen op wanneer de burgemeester doel was van terdoodstelling), EN omdat hij niet goed weet bij welke zijde hij hoort, wat niet tot fijn spel levert. Bovendien was de burgemeester te sterk wanneer hij naast keuze van zijn kant en een extra stem OOK nog eens bescherming kreeg.

De anarchist heeft een nieuwe lading gekregen. Nu is de goede en kwade kant niet meer de enige zijde die op zichzelf kan winnen. De anarchist is een hele nieuw zijde. Dit geeft meer lading aan deze zeer leuke, maar IMO underrated rol. De anarchist is de grote winnaar van het spel, wanneer het spel langer dan 5 dagen en nachten heeft geduurd. In dit geval is het spel voorbij en hebben zowel de weerwolf en zijn cultisten, als de brave DBB'ers het spel verloren. Namelijk door de ravage die is aangericht na 5 dagen en nachten van strijd is de DBB villa onbewoonbaar geworden, en moeten alle bewoners verkassen. En dan pas is de anarchist happy. Zijn doel was het rekken van het spel, en in deze editie kan hij eindelijk met de overwinning worden beloond!

---------- Post toegevoegd Sat 27 Oct 2012 om 17:26 ----------



In de inleiding heb ik al wat beschreven van het spel. Het gaat erom dat 1 van de spelers de weerwolf is. Het is de bedoeling dat spelers overdag stemmen op de meest verdachte persoon, en 's nachts kan de wolf weer iemand opeten. De wolf wordt ook gesteund door een kleine groep cultisten.

Lees anders even in dit topic, de eerste editie die op dbb werd gehouden, door kwarkvarken:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f62/forumgame-weerwolf-304960/

Ook leuk voor jou om te lezen: de vorige editie van weerwolf, ik heb jou toevallig nog gepersifleerd in 1 van de verhalen :p
http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/weerwolf-editie-11-puas-nood-321396/

Haha ik snap het nu, maar dit soort spelletjes trekken me totaal niet, vind het wel leuk om te lezen iig. Waar staat die persiflage? :P kon em niet vinden
 
  • Like
Waarderingen: X.
Geen leugenaar meer? Vond de rol net zo leuk :(
 
  • Like
Waarderingen: X.
jorgyboy
.
:trollface:
 
veels te moelijk voor mij dit gaat boven mij niveau
 
Geen leugenaar meer? Vond de rol net zo leuk :(

Hehe, hij was wel vet idd, maar een grotere groep cultisten geeft toch wel betere speldynamiek. Denk dat leugenaar pas echt goed past in een spel van 30+
 
Ik doe mee, nu Remi niet mee doet moet toch iemand op Jorgyboy stemmen...
 
Leuk ook dat je de anarchist er weer hebt ingestopt.
 
Leuk ook dat je de anarchist er weer hebt ingestopt.

Die zat er vorige keer ook in, maar heeft nu een extra lading gekregen :D
Ik verwacht veel van deze mooie rol.
 
Ik wil alleen meedoen als ik ninja mag zijn. Anders niet.
 
Back
Naar boven