MuscleMeat

Waarvoor werk of studeer jij?

Bezoekers in dit topic

Marijn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2005
Berichten
4.235
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
82kg
Zodat er brood op de plank ligt en in leven kan blijven?
Of doe je het allemaal voor een goede toekomst en om je dromen te verwezelijken?

Ik ben altijd al heel erg met dat laatste bezig geweest. Daarom drink ik bijna niet en gebruik ik geen drugs. Ik eet gezond en denk goed na over de beslissingen die ik moet maken.
Maar af en toe heb ik ook zoiets van: ''Misschien is dit land in 2010 wel zo ****ed up dat ik het allemaal voor niks doe.''

Leef jij vandaag en denk je niet aan morgen, of vind je morgen toch interessanter?
 
alles voor luxe en schone schijn...
 
Je moet de balans vinden. Korte termijn denken is leuk, maar ook op afstand moet het leuk blijven.
 
Ik denk toch voornamelijk op LT, waardoor er soms jammergenoeg teweinig in het heden geleefd wordt, ea geen 'carpe diem' mentaliteit. Ik wil carrière maken, zo simpel is het. en daar studeer ik momenteel hard voor.
 
Ik drink weinig en rook niet.
Financiele plaatje hoef ik me niet zo druk over te maken, maar ik ga niet met geld smijten. Toch ken ik er genoeg die hun salaris er elke maand doorheen jassen aan onzin en nog meer onzin.
 
Studeer om mezelf te ontwikkelen en kansen te verschaffen in de toekomst om mijn ambitieuze plannen te verwezenlijken!
 
Het valt mij ook erg op dat mensen boven de 50 jaar geen dromen meer hebben.
Vraag maar eens aan je ouders wat ze later willen worden...
De meeste zullen er geen antwoord op hebben.
 
Studeer om mezelf te ontwikkelen en kansen te verschaffen in de toekomst om mijn ambitieuze plannen te verwezenlijken!

dat antwoord krijgt 10 op 10 :clap:

alhoewel dat ook wat afhangt van die ambitieuze plannen ;) :D
 
Het valt mij ook erg op dat mensen boven de 50 jaar geen dromen meer hebben.
Vraag maar eens aan je ouders wat ze later willen worden...
De meeste zullen er geen antwoord op hebben.

gezond krijg ik toch altijd als antwoord hoor, en eigenlijk staat of valt daar alles mee...
 
Zodat ik later men geld kan verdienen met iets wat ik leuk vind, en uiteindelijk ook dik betaald krijg :) naar een jaar of 3 á 4 :D (maar in feitte is dat een mooie bijkomstigheid, stel ik zou het geweldig vinden om bomen te versieren of iets anders onzinnigs en ik zou er betaald voor krijgen zodat ik rondkom in mijn primaire levensbehoeften dan vind ik het ook goed! als dat je passie is er gewoon voor gaan!
 
om zowel persoonlijke (succes, goed en leuk leven) als materiele dromen (mooie auto, huis, genoeg geld) te verwezenlijken.

Ik zal nooit genoegen nemen met een normale baan en leven.

"Always aim high"
 
ik studeer en werk om verschillende redenen:

-voorzien in primaire levensbehoeften.
-voorzien in een gevoel van 'nut' voor de maatschappij
-voorzien in een platform om mezelf te ontwikkelen, maar dat gaat veel verder dan werk of studie.

ik werk en studeer niet om later een groot huis of een mooie auto te kunnen kopen. Auto's boeien me sowieso voor geen flikker, een mooi huis is ook maar heel gewoon als je er jaren in woont. Van een villa ansich wordt je echt niet gelukkiger dan een goed rijtjeshuis. Dat wordt je pas van ervaren hoe goed je het hebt. Imo is dat behoorlijk vaak totaal afwezig.
 
Meer kennis vergaren, en zo op die manier meer macht vergaren
Na het meer macht ideologie, meer geld vergaren
Ik wil op mijn 45ste stoppen met werken om daarna de wereld te gaan ontdekken
Wat erna komt zie ik wel
 
World domination
 
Ik heb gestudeerd om een interessante en hopelijk succesvolle carriere te hebben.

Momenteel werk ik om mijn vertrek naar en verblijf in Barcelona te verwezenlijken, een goed doel lijkt me. Daarnaast doe ik in deze baan ook nog eens een dosis ervaring op waar ik heel veel aan zal hebben in mijn toekomstige carriere.

Ik merk wel dat ik Nederland alleen maar gejaagde bezig ben. Altijd met een doel voor ogen dat verder weg in de toekomst ligt. Soms te weinig bezig met het genieten van het heden. Mijn studententijd is daardoor misschien ook voorbij gevlogen. Ik hoop in Barcelona even een half jaartje een versnelling terug te kunnen schakelen, zodat ik bij terugkomst vol door kan denedern met mijn lange termijn plannen.
 
Het verschilt bij mij heel erg... Sommige dagen leef ik van dag tot dag, zie wel hoe ik mijn taken afwerk, soms leef ik ook echt per week, deze week dit, die week dat.. Ik bouw aan mijn toekomst, ik wil een goede baan in de toekomst zodat ik naast die baan gelukkig kan worden en met genoeg geld leuke dingen kan doen.. Daarnaast ga ik wel voor een groot huis, veel ruimte, een leuke locatie, maar vooral veel vrije tijd
 
Ik heb altijd van dag tot dag geleefd, veel gereisd, veel meegemaakt. Nu ben ik bezig met het vijfjarenplannetje. Later gaan we nog verder vooruit denken, maar first things first ;)
 
ik werk en studeer niet om later een groot huis of een mooie auto te kunnen kopen. Auto's boeien me sowieso voor geen flikker, een mooi huis is ook maar heel gewoon als je er jaren in woont. Van een villa ansich wordt je echt niet gelukkiger dan een goed rijtjeshuis. Dat wordt je pas van ervaren hoe goed je het hebt. Imo is dat behoorlijk vaak totaal afwezig.

Als je gewend bent om in luxe te leven, heb je niets meer om naar uit te kijken. Het heeft allemaal geen waarde meer dan. Alles is gewoon.
 
Ik leef van dag tot dag. En veel geld verdienen om later een mooie wagen te kunnen kopen of een mooi huis interessert mij geen moer. Ik zie wel wat het wordt. Ik wil sowiezo geen 45 jaar dezelfde job uitvoeren, mag er niet aan denken.
 
industrieel ingenieur, en dat het wat vooruit gaat dit jaar. Tijd om iets anders te doen. Bijna ing. voor mijn naam:D
 
Back
Naar boven