AndroidHealthClinic

vervelende startpagina verwijderen? hoe moet dat

Bezoekers in dit topic

klempic

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
1.640
Waardering
0
hey nerds ;)
mijn pc is de laatste maanden nogal zwaar belast geweest. en hij wordt ook wat langzamer. maar nu heb ik opeens een startpagina gekregen die heel vervelend doet, de link van die startpagina is: C:\searchpage.html
telkens als ik op internet explorer icoontje druk dan komt die start/zoek pagina tevoorschijn en daarbij ook nog enkele pop - ups. bovendien als ik iets wil downloaden en klik op downloaden, dan gaat ie niet downlaoden maar gaat ie rechtstreeks naar mn startpagina terug: C:\searchpage.html
heb ook geprobeerd om google bar te installeren, maar lukt niet. word steeds weer teruggegooid op die start/zoek pagina.

hoe kan ik die kl;ote startpagina verwijderen, waar in mn pc moet ik die opzoeken?


heel erg bedankt alvast
 
Download ff Ad-aware, een anti spyware programmaatje.
Die zal het waarschijnlijk meteen herkennen, zodat je het kan verwijderen!

Succes!
 
Ik had laatst ook zoiets dergeljks en dat is inderdaad zeer irritant. Op advies heb ik het prgramma addaware op mijn PC gezet. Vervolgens heb ik met behulp van dit programma mijn pc doorzocht op o.a. cookies-shit en uiteindelijk ook de startpagina kunnen verwijderen. Andere zeer goede dergelijke programma's zijn NoAdaware en Spybot. Ik heb ook deze allemaal gebruikt om er zeker van te zijn dat ik die startpagina wegkreeg.
 
ad-aware 6 (van Lavasoft) heb ik al enkele keren gebruikt, maar hij vindt m niet. is geen uitgebreide ad aware, just some freeware.
mr ik denk dat ik het in mijn windows map moet gaan zoeken. via die spyprogrammas zal het niet zo even 123 lukken.
 
Probeer anders eens spybot search and destroy.

oh en ook security task manager om te zien wat er nu precies aan enge progjes draait op je PC. (en uiteraard een up-to-date virusscanner, te starten met http://housecall.trendmicro.com/ )
 
extra > internet-opties > tijdelijke internet bestanden en cookies verwijderen.
 
ik had precies hetzelfde. Bleek na test gedaan te hebben dat ik 61 spyware programma's had en 2 Trojan Horses. :eek!:
Nu heb ik een programma geinstalleerd en zijn ze weg. Ik ben een beetje te enthousiast geweest want nu doet Kazaa het ook niet meer :)
 
Heb ik ook gehad, maar bij mij werkte adaware niet. Moet je CWShredder even downloaden en die verwijdert het meteen.
 
pat21 zei:
ik had precies hetzelfde. Bleek na test gedaan te hebben dat ik 61 spyware programma's had en 2 Trojan Horses. :eek!:
Nu heb ik een programma geinstalleerd en zijn ze weg. Ik ben een beetje te enthousiast geweest want nu doet Kazaa het ook niet meer :)
Dan moet je kazaa lite nemen, de gewone kazaa zit vol met ads en spyware, als dat er door een anti-spyware programmatje eruit gehaald word werkt kazaa gelijk niet meer.
 
pat21 zei:
ik had precies hetzelfde. Bleek na test gedaan te hebben dat ik 61 spyware programma's had en 2 Trojan Horses. :eek!:
Nu heb ik een programma geinstalleerd en zijn ze weg. Ik ben een beetje te enthousiast geweest want nu doet Kazaa het ook niet meer :)
Is logisch dat Kazaa niet meer gaat... Daar zit spyware in. Wordt die verwijderd dan werken die prutsen niet meer :rolleyes: Ergens zoeken naar Kazaa Lite mss... Of Warez, werkt bij mij ook goed (warez.com) maar enkel op het einde van de download werkt dit minder... moet je ff pauzeren en terug verderdoen met downloaden...
 
B.A. Baracus zei:
Heb ik ook gehad, maar bij mij werkte adaware niet. Moet je CWShredder even downloaden en die verwijdert het meteen.
Idd met CWShreder heb ik het ook weg gekregen.
 
warez vind ik maar klote...veel popups en zoeken, veel trojans, en als je eindelijk een download link hebt gevonden is de link down of busy.

Ik houd het liever op torrent en prive FTP`s
 
Centaur zei:
warez vind ik maar klote...veel popups en zoeken, veel trojans, en als je eindelijk een download link hebt gevonden is de link down of busy.

Ik houd het liever op torrent en prive FTP`s
Het is programma zoals Kazaa bro, niet op internet zoeken ofzo...
 
heb dezelfde sh*t meegemaakt maar dan met pagina's als start24/portal etc
ze zijn gewoon niet weg te krijgen, ook niet met anti-spy-progs

ik heb het uiteindelijk weg gekregen met het progje "HijackThis"

anders check je ff deze pagina, één van de forumleden daar heeft hetzelfde probleem, misschien is het antwoord daar ergens te vinden
[Link niet meer beschikbaar]
 
e bro's, k zit dus echt in de penarie. ik kan niks downloaden via links, spiegels e.d.
telkens als ik op downloaden klik, dan lijkt ie verbinding te leggen maar jammer genoeg keert ie terug naar die klote startpagina/portal.
misschien kan ik het via Klite porberen.
 
klempic zei:
e bro's, k zit dus echt in de penarie. ik kan niks downloaden via links, spiegels e.d.
telkens als ik op downloaden klik, dan lijkt ie verbinding te leggen maar jammer genoeg keert ie terug naar die klote startpagina/portal.
misschien kan ik het via Klite porberen.
Al een virus scan gedaan met norton? Als je geen norton hebt kan je ook een online virus scan doen.

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
 
Probeer de volgende programma's :
van download.com, spybot search en destroy, en adaware SE...

Installeer eerst die adawareSE ... update die en voer die uit... reboot je pc...
Installeer dan spybot search en destroy, ook updaten en uitvoeren ...
Reboot je pc .. Klik met je rechtermuisknop op het icoon van internet explorer, en kies eigenschappen, zet je startpage op een normale site...

Delete vervolgens de bestanden waar de oude startpage heen staat te wijzen... (c:\searchpage.html ofzo zei je) en start dan je internet explorer ... deze heb je namelijk nu nodig om naar google te gaan en daar het programma cwshredder.exe te downloaden en dan uit te voeren ...

Als laatste start je regedit (START -> uitvoeren, intikken regedit ...
Door op de kruisjes naast de namen te klikken kun je dingen uit vouwen. Vouw de
volgende sleutels uit :
HKEY_LOCAL_MACHINE/SoftWare/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run
en kijk of daar dingen tussen staan die verwijzen naar C:\windows\<stommebestandsnaam>.exe of naar C:\windows\system\<Stommebestandsnaam>.exe
dit geldt ook voor een regel die zegt dat ie van Norton is, maar een programma start uit je Windows directory, dat is een viezerik....
Vervolgens klik je al die dingetjes weer dicht ... en vouw je de volgende sleutel uit:
HKEY_CURRENT_USER/SoftWare/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run
en checked dezelfde dingen, vanuit hier word ook je messenger gestart (msnmgs.exe) en eventueel messenger plus (msgplus3, of msgplus2.exe) gestart en soms nog 1 ander dingetje ...

Dus kijk goed wat er word gestart .... en wees voorzichtig aan de andere kant ... gegevens op deze plek uit windows verwijderen, met dit programma, kan met niet juist handelen je hele windows aan gort gaan.. dus kijk goed of je in de juiste sleutel zit te kijken en of je zeker weet dat je het goede aan klikt ...
Ik neem ofcourse geen verantwoording voor problemen die kunnen optreden als je niet juist hier mee om gaat...

Sucess!!!
 
Hiekie zei:
Probeer de volgende programma's :
van download.com, spybot search en destroy, en adaware SE...

Klinkt heel goed allemaal...maar hij zei net dat hij niet meer kon downloaden. :D
 
WiD zei:
Idd met CWShreder heb ik het ook weg gekregen.

jep, khad het ook. Net dit programma gedownload en gedraaid en het is weer gefixed
 
Back
Naar boven