MuscleMeat

Verslaafd aan coke

  • Topic starter maniac
  • Startdatum
  • Reacties 54
  • Weergaven 16K
  • Volgers 1

Bezoekers in dit topic

maniac

Puny human
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 nov 2002
Berichten
7.335
Waardering
54
Wie hebben er ervaring met cokeverslaving? Misschien zelf verslaafd geweest of iemand uit je omgeving.

Een bekende van mij(maar meer van mijn vriendin) gebruikt regelmatig coke en heeft ook toegegeven dat het een probleem is.
Misschien vanzelfsprekend, maar hij wil er met niemand van buitenaf over praten. De partner van deze persoon gaat er redelijk van kapot, vertrouwen weg enz.

Anybody?
 
Heb zelf ervaring met een bovengemiddeld coke gebruik.

Netzoals met roken moet je zelf 1000% achter de beslissing staan om te kappen. Stoppen om het stoppen werkt niet, je moet er echt zelf vanaf willen. :)
 
MrJ zei:
Heb zelf ervaring met een bovengemiddeld coke gebruik.

Netzoals met roken moet je zelf 1000% achter de beslissing staan om te kappen. Stoppen om het stoppen werkt niet, je moet er echt zelf vanaf willen. :)
:whip: Zo gaat dat met die drugsgebruikers hier ja... Zijn ze clean, komen ze met AAS in aanraking :whip: Tsssss :P
 
Helaas ervaring mee. Is het bij die bekende een probleem, een verslaving of een probleemverslaving? In de zin van: gebruikt hij, maar kan hij verder nog normaal funktioneren? Of wordt het in het dagelijks leven ook een probleem? Zolang het alleen in de weekends is, dan kan je nog wel redelijk makkelijk van je verslaving af komen. Doordeweeks ook, dan is er meestal iets ingrijpends nodig (afkickcentrum of ingrijpende gebeurtenis die positief aangegrepen kan worden).
 
Ken het probleem. Als die kennis niet zelf wil stoppen is het onbegonnen werk. Het verneukeratieve aan dat spul is dat je werkelijk gaat geloven dat je met beter functioneert dan zonder. Daarnaast heb je de neiging het probleem te bagataliseren. (het valt wel mee, je hebt alles onder controle) Je kunt proberen de persoon in kwestie te vertellen dat hij er geen prettiger persoon van wordt, meer kun je eigenlijk niet doen.

Het is een gemeen spulletje waar je ontzettend voorzichtig mee moet zijn, zo niet krijg je een hele harde les te leren en raak je, als je niet uitkijkt, iedereen waar je van houdt mee kwijt.. Heb het zelf meegemaakt en heb het in mijn heel directe omgeving gezien. :(
 
ik vrees dat cokegebruik een symptoom is van een dieper liggend probleem.
misschien gebruikt ze coke zodat ze zich zelfverzekerder voelt?
 
Zelf geen ervaring mee
maar me broertje loopt nu bij de breiderstichting ivm met alcohol en coke verslaving.
Geen vetrouwen meer in mensen, geen verantwoordings gevoel, niks interesseerd m meer.
Heel moeilijk om iemand die zo is te blijven steunen.
Ik heb iniedergeval afgeleerd om tegen m in te gaan als ie gebruikt heeft.
Hij kan er nog steeds niet van af blijven, maar hij erkent nu dat ie echt verslaafd is. Dat is toch de grootste stap in de goeie richting.
Hij zit ook aan dianabol, wat je toch echt niet samen met alcohol moet nemen.
Maar ja maak m dat maar is wijs.
 
Ik heb ervaring mee... :( Ben nu 1 jaar en 25 weken gestopt... :)

Zoals al eerder gezet je moet echt zelf willen stoppen, inzien dat je echt een probleem hebt en er honderd 100 % voor willen gaan...

Maar wat extra info is wel handig, hoevaak, hoeveel, redenen van gebruik, effect op gebruiker en omgeving enz.

Voor meer info moet ie me maar PM-en. :)
 
coke is lekker . maar ontopic

je kunt er alleen maar mee stoppen als je 100% zeker bent dat je dat wil .
 
Heb er ook ervaring mee. Mijn ex zat regelmatig met z'n neus in het poeder. Hij zei telkens dat 'ie er mee ging stoppen, maar flikte het toch telkens. Ik zag aan z'n kop dat 'ie gebruikt had en er dan nog over liegen ook. Als iemand er echt 200% achter staat, kan die stoppen. Het is echt rotzooi. Zonde van je centen en je lichaam! En net als drank, je maakt er meer mee kapot dan je lief is!
 
sos? achja:p ik heb er ook wel aardig wat ervaring mee:D maar om te zeggen verslaafd? neuh dat niet:)
 
Ik heb mijn beste drugervaringen gehad door coke te roken. Die lekkere, zware rook die je longen vult en dan dat verdovende gevoel dat eerst je mond, lippen, gezicht, longen en als je er genoeg rookt je ganse lichaam beheerst... Soms vond ik het beter dan coïtus, ik kon toen begrijpen dat mensen er makkelijk aan verslaafd raaken.

Het is reeds lang geleden dat ik het nog gedaan heb want ik kom niet meer in contact met drugs maar mocht ik de kans hebben om het nog eens te doen dan zou ik het niet laten want achteraf had ik enkel een hol gevoel dat snel over was en ik ben niet vatbaar voor verslaving.
 
dj_phreak zei:
Helaas ervaring mee. Is het bij die bekende een probleem, een verslaving of een probleemverslaving? In de zin van: gebruikt hij, maar kan hij verder nog normaal funktioneren? Of wordt het in het dagelijks leven ook een probleem? Zolang het alleen in de weekends is, dan kan je nog wel redelijk makkelijk van je verslaving af komen. Doordeweeks ook, dan is er meestal iets ingrijpends nodig (afkickcentrum of ingrijpende gebeurtenis die positief aangegrepen kan worden).

Hij werkt gewoon en schijnt zo'n 3 keer per week te gebruiken(volgens eigen zeggen).

Aimee zei:
Heb er ook ervaring mee. Mijn ex zat regelmatig met z'n neus in het poeder. Hij zei telkens dat 'ie er mee ging stoppen, maar flikte het toch telkens. Ik zag aan z'n kop dat 'ie gebruikt had en er dan nog over liegen ook. Als iemand er echt 200% achter staat, kan die stoppen. Het is echt rotzooi. Zonde van je centen en je lichaam! En net als drank, je maakt er meer mee kapot dan je lief is!

Dan zit zij dus in dezelfde situatie als dat jij gezeten hebt. Is het bij jou ook de reden dat hij nu je ex is?


Maar hij zegt zelf wel te willen stoppen alleen niemand mag het weten op een paar personen na. Zijn ouders zijn niet op de hoogte i.i.g.
 
Je kan nog best fuctioneren als je een aantal keren per week coke snuift, maar voor je (financiële) gezondheid is het niet bevorderlijk.
 
Laatst bewerkt:
ik had vroeger de rare gewoonte regelmatig een grammetje coke te kristalliseren en dan op te roken.
Ben er mee gestopt, het was gewoon een te dure hobby en nog ongezond ook.
 
Geen ervaring mee. Heb wel gehoord dat crack-cocaine nog veel schadelijker en verslavender is dan gewone...
 
Ik heb redelijk wat coke afgesnoven in mn leventje. Ben er echter nooit verslaafd aan geraakt. Wel baalde ik altijd als het pakkie leeg was, maar de volgende dag had ik nooit de behoefte om nieuwe te halen.
 
donderwolk zei:
ik had vroeger de rare gewoonte regelmatig een grammetje coke te kristalliseren en dan op te roken.
Ben er mee gestopt, het was gewoon een te dure hobby en nog ongezond ook.

had je evengoed een goeie crack-dealer kunnen zoeken ;)
 
ik heb nooit begrepen waarom mensen het gaan opsnuiven als ze een pakje coke hebben, terwijl je het ook kan kristalliseren. Meer nog, de meeste autochtonen weten hier zelfs niet eens hoe dat moet.
 
donderwolk zei:
ik heb nooit begrepen waarom mensen het gaan opsnuiven als ze een pakje coke hebben, terwijl je het ook kan kristalliseren. Meer nog, de meeste autochtonen weten hier zelfs niet eens hoe dat moet.

Enlighten us...
 
Back
Naar boven