Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Overige Topics > Allerlei

Antwoord
Oud 3 October 2005, 23:28  
Marky
Monstrous Giant

Marky's Avatar

Stats: M 23j - - -
Aan regelmatige sos gebruikers kun je zien waarom het verslavend is. Ze praten continue over hunzelf, verwachten dat hun omgeving zich aan hun aanpast, willen vaak imponeren met wat ze van zichzelf zo geweldig vinden, en denken dat alles voor elkaar kunnen boksen. En hetgeen wat ze niet intereseerd gaan ze niet op in of hebben ze niet eens in de gaten.

Als je zelf gesnoven heb is het zekers chill, maar voor je omgeving wordt je er niet sympathieker op.

Het zit 'tussen de oren' omdat het vaak zo is dat ze door coke het gevoel krijgen volledige zelfvertrouwen te hebben en kunnen presteren. Vaak is het ook zo dat ze in nuchtere toestand en in de situatie voor dat ze het deden zich niet compleet ergens in kunnen vinden waarbij ze zich lekker voelen.

@ Zelda, Donderbedoel Crack, gekookte coke en Base-coke. Gewone coke kan omgezet en gekristaliseerd worden (uitkoken met een lepel en amoniak) waardoor je het uit een basepijp kan roken (basen). Geeft een hemelse kick die zeer heftig is maar hèèl kort duurt. Wat je met een snuif coke in een half uurtje ervaart slaat dan als een bom tegelijk in en duurt maar een minuut ofzo.

Hoort in het rijtje heroine thuis qua verslavingsfactor.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2005, 23:53  
donderwolk
Cool Novice

Stats: 42j
Citaat:
Origineel gepost door Marky
Geeft een hemelse kick die zeer heftig is maar hèèl kort duurt. Wat je met een snuif coke in een half uurtje ervaart slaat dan als een bom tegelijk in en duurt maar een minuut ofzo.

Hoort in het rijtje heroine thuis qua verslavingsfactor.

Valt wel mee, het zit tussen je oren. Ben zelf van de ene op de andere dag gestopt met die troep. Vroeger vond ik het cool, maar nu moet ik er niks meer van weten. Ik raad het niemand aan en al zeker niet doen als je kuurt, het is een zware belasting voor je lichaam.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 00:33  
Leviathan
Huge Freak

Leviathan's Avatar

Stats: M 34j
Bekijk Galerij (16 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door donderwolk
ik heb nooit begrepen waarom mensen het gaan opsnuiven als ze een pakje coke hebben, terwijl je het ook kan kristalliseren. Meer nog, de meeste autochtonen weten hier zelfs niet eens hoe dat moet.
Das maar goed ook!!

Het gevoel dat basecoke je geeft is bijna niet te evenaren.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 07:52  
dj_phreak
tweenuleenvierisvijf.nl

dj_phreak's Avatar

Stats: M 40j - - -
Citaat:
Origineel gepost door maniac
Hij werkt gewoon en schijnt zo'n 3 keer per week te gebruiken(volgens eigen zeggen).
Tja, probeer hem er dan eerst van te overtuigen dat hij het alleen in de weekends doet. Zolang dat nog lukt is er eigenlijk nog geen groot probleem. Zelf had ik ook geen probleem -- tot ik het ook op donderdagen ging gebruiken. Donderdag, studenten-stapavond, een klein snuifje moet kunnen! Nee dus. Want als donderdag okay is, dan kan het woensdag bij een verjaardagsfeestje ook. En dinsdag, als je je juist ontvangen goede cijfer moet vieren. Op het laatst zat ik tussen de colleges tussen nog te snorkelen.

Kortom: kan hij het beperken tot de weekends, dan gaat het na een tijdje vanzelf vervelen. Eens gaat het bijzondere er af. Dus dan hoef je eigenlijk niets te doen. Het helpt ook als hij doordeweeks 's-avonds iets te doen heeft. Sportschool?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 09:56  
ArieWillem
Dutch Bodybuilder

ArieWillem's Avatar

Stats: M 31j
Heb zelf ook direct en indirect ervaring met cokeverslaafden gehad. Zoals al vele malen eerder aangegeven is hetprobleem met cokeverslaafden dat ze het probleem zelf niet zien. Heb er een goed maatje bijna aan verloren. Heb op een gegeven moment mn handen van hem afgetrokken, hoe moeilijk dat ook was. Jaar later is hij min of meer gedwongen af gaan kicken en nu is hij weer clean. Sprak hem laatst en hij vertelde dat hij zo'n spijt had en dat ik achteraf gelijk heb gehad.. Maarja, achteraf he...

Succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 10:11  
EricR
Super Moderator

EricR's Avatar

Stats: M 43j 1m79 89kg 15%
Heb redelijk stevig gebruikt, maar kon er ook zo weer vanaf blijven. Een cokegebruiker is zeer eigengereid, denkt dat de wereld om hem/haar draait.

Als hij wil stoppen dan vereist dat wat doorzettingsvermogen, maar met drie keer per week gebruiken is het nog geen zware verslaving. Hij geeft wel aan dat het een probleem is, dan is stoppen de enige keuze. Partner zou hem alleen nog moeten steunen als hij echt wil stoppen, doorgaan met iemand die blijft gebruiken heeft geen zin. Die persoon wordt steeds egocentrischer.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 10:26  
LangeMan
Huge Freak

Stats: M 1m98 127kg 15%
Citaat:
Origineel gepost door donderwolk
ik heb nooit begrepen waarom mensen het gaan opsnuiven als ze een pakje coke hebben, terwijl je het ook kan kristalliseren. Meer nog, de meeste autochtonen weten hier zelfs niet eens hoe dat moet.
LMAO, dus je gaat van SNUIF coke crack maken ?

Ik hoor het vaker ja, maar het is goedkoper en beter om crack gewoon zo te kopen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 10:28  
maniac
Puny human

maniac's Avatar

Stats: M 34j - - -
Citaat:
Origineel gepost door dj_phreak
Tja, probeer hem er dan eerst van te overtuigen dat hij het alleen in de weekends doet. Zolang dat nog lukt is er eigenlijk nog geen groot probleem. Zelf had ik ook geen probleem -- tot ik het ook op donderdagen ging gebruiken. Donderdag, studenten-stapavond, een klein snuifje moet kunnen! Nee dus. Want als donderdag okay is, dan kan het woensdag bij een verjaardagsfeestje ook. En dinsdag, als je je juist ontvangen goede cijfer moet vieren. Op het laatst zat ik tussen de colleges tussen nog te snorkelen.

Kortom: kan hij het beperken tot de weekends, dan gaat het na een tijdje vanzelf vervelen. Eens gaat het bijzondere er af. Dus dan hoef je eigenlijk niets te doen. Het helpt ook als hij doordeweeks 's-avonds iets te doen heeft. Sportschool?
Sportschool gaat 'ie al doen ja

Als ik dit allemaal zo lees dan valt zijn probleem wel mee denk ik. Zijn vriendin heeft er het meeste last van. Zij moet gewoon harder voor hem zijn, de coke eruit of zij eruit. Dat lijkt mij het meest logisch vooral omdat er ook nog eens een huwelijk gepland staat.....
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 10:37  
G21
Alpha Male

G21's Avatar

Stats: M 18j
Bekijk Galerij (3 foto's)
Wat n junkies hier zeg..
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 10:53  
Moen
Ripped Bodybuilder

Moen's Avatar

Stats: M 30j
Dacht het net te zeggen, zijn er hier ook mods die niet aan de harddrugs gezeten hebben ?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 11:41  
Lauw
Huge Freak

Lauw's Avatar

Stats: M 36j
Citaat:
Origineel gepost door LangeMan
LMAO, dus je gaat van SNUIF coke crack maken ?

Ik hoor het vaker ja, maar het is goedkoper en beter om crack gewoon zo te kopen.
oh, goed dat je het zegt.
wil iemand nog 2 liter ammoniak kopen?

Ik snap niks van coke, ik vind er geen donder aan. Maar dat zal wel aan mij liggen. Dat je er een enorme ego-boost van krijgt is een feit. Daarom denk ik dat coke eigenlijk alleen maar heel verslavend is voor mensen die heel onzeker zijn? De lichamelijke verslaving van coke schijnt namelijk wel mee te vallen. Maar het geestelijke verslavingsrisico valt schijnbaar niet mee, als je er gevoelig voor bent?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 11:51  
bigtony
Advanced Bodybuilder

bigtony's Avatar

Stats: M 38j
Gelukkig heb ik nooit coke gebruikt. Wel amph. lsd en xtc. Met de laatst genoemde heb ik ook nogal wat problemen gehad. Craving en een soort van angst- paniekstoornis. Vrienden uit die tijd gingen door met gebruik en raakte uiteindelijk ook aan de coke en nog erger: hero.

Ik heb -enkele- mijn vrienden volledig kapot zien gaan. In de psychiatrie zien belanden of af zien glijden naar de goot. Heb de keus gemaakt om niet meer te gebruiken en zeker geen coke. Ik ben naar een andere stad verhuisd, en ben onder andere aan krachttraining gaan doen. Sport heeft voor mij enorm veel betekend; en doet dat nog.

Mischien moet die kennis ook gaan sporten. Ik geloof er sterk in dat (kracht)sport een manier is om met "de stront desch levensch" te dealen.

Succes
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 11:52  
Aimee
Competitive Bodybuilder

Aimee's Avatar

Stats: V 31j
Bekijk Galerij (37 foto's)
Is inderdaad 1 van de redenen waar het nu mijn ex is. Maar er waren nog tig andere redenen, die deze heel klein maken. Hij zat naast de sos veel aan de GHB en dat vind ik verschrikkelijk. Van sos werd 'ie nog wel eens rustig en kon je een 'goed' gesprek met 'm voeren. Van de GHB werd het een totaal andere persoon, heel erg vervelend! Als 'ie dat op had, wilde ik zsm het huis uit!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 12:01  
D.
Huge Freak

Stats: M - - -
Als ik maar geld genoeg had, zou ik ontzettend veel snuiven. Héérlijk!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 12:25  
Capoeirist
Competitive Bodybuilder

Stats: M 33j
Citaat:
Origineel gepost door D.
Als ik maar geld genoeg had, zou ik ontzettend veel snuiven. Héérlijk!
heb wel wat Omo power voor je hoor D.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 12:26  
Lauw
Huge Freak

Lauw's Avatar

@ D.: Diego Marradonna is jouw lichtend voorbeeld?

Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 12:27  
JuggerNaut
Ripped Bodybuilder

JuggerNaut's Avatar

Stats: M 33j - - -
Bekijk Galerij (1 foto's)
Heb geruime tijd aan de 'goede kant van de stuiver' gestaan..helaas na de zelfmoord van een beste vriend ben ik langzaam maar zeker aan de andere kant terecht gekomen.

Het is spelen met vuur..je kan lange tijd sterk in je schoenen staan maar door veranderingen in je priveleven kan dit er wel eens voor zorgen dat je iets minder sterk blijft..zoals in mijn geval

Als een verslaving eenmaal is ingetreden duurt het nog wel een tijd eer je het zelf gaat realiseren. Je praat het voor jezelf goed en je belooft dan en dan gestopt te zijn of dan en dan niet te gebruiken. Ik had het spul lange tijd in overvloed en dan is het einde snel zoek.

Bij elkaar ben ik een jaar de draad kwijt geweest...met steun van mijn vriendin er gelukkig weer boven op gekomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 12:33  
LangeMan
Huge Freak

Stats: M 1m98 127kg 15%
Citaat:
Origineel gepost door Lauw
oh, goed dat je het zegt.
wil iemand nog 2 liter ammoniak kopen?

Ik snap niks van coke, ik vind er geen donder aan. Maar dat zal wel aan mij liggen. Dat je er een enorme ego-boost van krijgt is een feit. Daarom denk ik dat coke eigenlijk alleen maar heel verslavend is voor mensen die heel onzeker zijn? De lichamelijke verslaving van coke schijnt namelijk wel mee te vallen. Maar het geestelijke verslavingsrisico valt schijnbaar niet mee, als je er gevoelig voor bent?
Coke is inderdaad een van de verslavendse middelen die er zijn !

Ik vind het zelf ook niks aan, zodra ik een snuif neem voel ik geen ego boost ofzo,
ik voel me er juist super nerveus door, zwaar irritant.
Geef mij maar lekker alcohol en XTC en als ik er niet psychisch van werd
zou ik nog wel een jointje roken.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 15:35  
Lauw
Huge Freak

Lauw's Avatar

What’s your poison? iedereen heeft zijn / haar favoriete drugs. Alcohol vind ik ook niet zo leuk (smerige kater). Doe mij maar een dikke joint en heel af en toe een lekker pilletje.

On-topic: goeie post Juggernaut
Mensen zijn vaak keihard in hun oordeel naar junks (ik ook), maar soms is het goed te begrijpen dat iemand drugs gebruikt om de pijn te verzachten (niet dat ik me dan wel inhoudt als hij of zij mijn autoradio probeert te jatten).
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 15:37  
Leviathan
Huge Freak

Leviathan's Avatar

Stats: M 34j
Bekijk Galerij (16 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Aimee
Is inderdaad 1 van de redenen waar het nu mijn ex is. Maar er waren nog tig andere redenen, die deze heel klein maken. Hij zat naast de sos veel aan de GHB en dat vind ik verschrikkelijk. Van sos werd 'ie nog wel eens rustig en kon je een 'goed' gesprek met 'm voeren. Van de GHB werd het een totaal andere persoon, heel erg vervelend! Als 'ie dat op had, wilde ik zsm het huis uit!
Vreemd! Ik neem elke avond 4ml GHB en ik wordt er superrelaxed van.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 3109 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties

Interesse in fitness?