Fitness Seller

Wat verdient een portier gemiddeld?

Bezoekers in dit topic

200 euro per nacht kan je tegenwoordig echt heel vet schudden.

Er zijn maar bar weinig portiers die aan dat bedrag komen.
 
Nee hij heeft het over de 'speciale pas' die nodig is voor een portier.
Ga slapen man, die lange rijtijden in de file elke dag doen je geen goed.;)

:roflol:
 
Owkeey ouwe, ik duik er zo in.

WIl je nog wel ff nageven dat je zo van de zijkant net Edje van Amsterdam bent..........;)
 
Opa DBC heeft gesproken:D
 
18,- netto per uur, werk gemiddeld 6 uurtjes per avond. x2 (vr, za) = 48 uur per 4 weken. Kom je op 864,- netto.

En dan de fooi, zoals DBC al zei, tienertenten reken maar op 5,- p.p. Heb je een 21+ deur ga je richting de 60-80 euro. p.p. (op basis van 2 portiers) Maar ook dat ligt ernorm aan de stad waar je werkt.

En dan heb ik het nog goed! hoor van bedrijven die maar 10,- per uur geven en dan werken op "fooi basis" :rolleyes:

Wat ik uit jou post kan halen is dat ze je studie (beveiliger 2?) financieren? reken dan maar op het beveiligers CAO.. a 10,02 bruto.


Suc6 ermee! ;)
 
Wat ik uit jou post kan halen is dat ze je studie (beveiliger 2?) financieren? reken dan maar op het beveiligers CAO.. a 10,02 bruto.

Voor dat bedrag kom ik mijn bed nog niet uit. Heb andere baantjes waar ik met minder risico hetzelfde verdien.
 
Lijkt me echt crapwerk zeg portieren
Als ik jou was zou ik mooi wat anders zoeken, wie in zn gezonde verstand gaat er nou portieren???
 
Wat ik vaak hoor hier is 13 euro per uur. Is zwart en soms wit. Je staat gewoon op de lijst van de avond, gebeurd er niks, halen ze er een aantal af.
Ik wil toch minimaal op een avond 250 euro, anders heb ik er echt geen behoefte aan. Toen ik 19 was kreeg ik al 500 piek.
En nu word je afgescheept inclusief fooien als je geluk hebt met 135-150 euro voor een hele avond/nacht.
 
Ga es wat goede informatie lezen want je lult onzin. Een portier heeft de simpelste pas, en da's helemaal geen speciale.

Een portier in Nerderland moet in het bezit zijn van een blauwe pas (evenementenpas). Die is makkelijk in 3 maandjes te halen en stelt geen ruk voor. De portier mag portieren en evenementen draaien. That's it.
De beveiliger mag meer, die heeft een GROENE pas. De beveiliger mag naast portierswerk, evenementen etc ook al het voorkomend bev. werk doen behalve surveillance in burger en/of persoonsbeveiliging.

Wat verdient een portier? Toen ik aan de deur stond (voor enkele mensen is dit nog steeds niet voorbij ;) ) had ik het voor Nederlandse begrippen goed: 20 euro netto per uur, wit en al ex fooi. Alleen deed ik het portieren erbij, het was niet mijn hoofdbaan.
Ik heb destijds eens nagevraagd wat collega's verdienden en die zaten er ALLEMAAL onder!
Portiers die erboven zitten verdienen een aanzienlijk deel 'off the record' dus zwart. Je zult zelf moeten uitzoeken wat er zoal in je stad wordt betaald.

De fooien verschillen enorm. Sta je bij een tienertent dan kun je het schudden, bij tenten voor 21+ valt er leuk te verdienen.

Groetjes,

Opa

Die groene, is dat MBO beveiliger DBC?


Verdiensten verschillen idd enorm, als je je bij een organisatie als man beveiliging oid aansluit verdien je vaak erg weinig; zo'n 10 euro per uur, wat natuurlijk geen reet voorstelt gezien de tijden dat je werkt + het risico.

Ga je naar een tent die zijn zaken zelf regelt ipv uitbesteden, dan zit je vaak behoorlijk hoger. Dus ik zou zeggen probeer daar binnen te komen, lul een beetje met de portiers bij de tenten in de buurt dan weet je gelijk of je met hen zou willen samenwerken + wat je gaat verdienen.
 
Voor Nederland kan ik niet spreken maar Belgie wel;

Officieel verdien je per uur hetzelfde als een gewone bewakingsagent, maar vermidts je maar een paar uur per nacht ingeschreven bent krijg je meestal elke nacht een bedrag uitbetaalt dat tss de 75 en de 120 euro ligt. Dan komt daar je drinkgeld bij en het geld dat ingeschreven is (ongeveer 50€, wat je dan met de belastingen af moet delen door 2. Ik had gemiddeld rond de 150€ altijd, maar mn laatste deur stond ik alleen aan een danscafé waar de fooien goed waren. Daar haalde ik steeds 225 a 250€. In Belgie mag je echter geen fooien aanvaarden als portier, tijdens een controle gepakt en boete van 1250€ aan mn laars gekregen. Tja pech hebben...
 
tis maar net hoe je het wilt noemen ander pas of een speciale pas :D
Ik denk dat het verschilt per regio ik weet het van een aantal gasten hier in rotterdam
 
Als ik dit hier zo lees dan kan in enkel concluderen dat België en Nederland hier fel op verschillen.
 
DBC, een blauwe pas is of een evenementenpas of een pas voor horecaportiers, in ieder geval dus een pas met beperking op je werkzaamheden. Ik heb een evenementenpas, maar ik mag dus niet gewoon deuren doen zoals jij zegt. Dat mag een horecaportier weer wel! Ik mag enkel een deur doen, wanneer het feest onder "evenement" valt. Gewoon kroegen en discotheken vallen hier dus buiten.
 
Met de groene pas had ik 8 netto euro per uur (!). Ik spreek over 4 jaar terug. Was toen wel in opleiding (voor de grijze pas). Maar dat is allemaal veranderd. Verwacht geen enorme hoge bedragen, maar gewoon een gemiddeld salaris.
 
als ik dit zo lees zou ik voor dat geld niet aan een deur gaan staan ;want je hoort tegenwoordig toch teveel dat er gevochten word en dan niet met de blote vuist .
 
Ik zal effe op zoek gaan naar een aantal juweeltjes van topics die DBC hieraan gewijd heeft. :D Deze vraag is echt #2 na binnenkant borst.
 
tis maar net hoe je het wilt noemen ander pas of een speciale pas :D
Ik denk dat het verschilt per regio ik weet het van een aantal gasten hier in rotterdam

Het is geen andere pas en ook geen speciale pas, want met de groene pas kan het ook. :fu:

DBC, een blauwe pas is of een evenementenpas of een pas voor horecaportiers, in ieder geval dus een pas met beperking op je werkzaamheden. Ik heb een evenementenpas, maar ik mag dus niet gewoon deuren doen zoals jij zegt. Dat mag een horecaportier weer wel! Ik mag enkel een deur doen, wanneer het feest onder "evenement" valt. Gewoon kroegen en discotheken vallen hier dus buiten.

Wat ik bedoel is dat de portier met zijn blauwe pas ook evenementen mag doen.

Met de groene pas had ik 8 netto euro per uur (!). Ik spreek over 4 jaar terug. Was toen wel in opleiding (voor de grijze pas). Maar dat is allemaal veranderd. Verwacht geen enorme hoge bedragen, maar gewoon een gemiddeld salaris.

Klopt, ik heb heerlijke kloteopdrachtjes gehad die allemaal ongeveer hetzelfde verdienden, 1 euro meer dan een afwasser. Those were the crap days, da's nu wel anders :D

als ik dit zo lees zou ik voor dat geld niet aan een deur gaan staan ;want je hoort tegenwoordig toch teveel dat er gevochten word en dan niet met de blote vuist .

KLopt. Voor mij gold het andere: Trad je eens op waar nodig was dan was het meteen jankie-jankie zoals met de meeste tieners begin twintigers gebeurt: Ze willen graag de bink uithangen maar als opa ze dan een dreun verkocht was het meteen huilen en toch maar aangifte doen. Sukkels.


En er is er nog eentje: 9 redenen om niet de beveiliging in te gaan :D

http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/negen-redenen-om-niet-beveiliging-gaan-50738/
 
Laatst bewerkt:
Portier wordt je toch niet voor de poen, dat doe je omdat je graag vecht en na het werk lekkere wijven kan palen!!
 
Back
Naar boven