MuscleMeat

De veelzijdigheid van het woord `naar`

Bezoekers in dit topic

Eddine

Massive Warrior
10 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2009
Berichten
20.784
Waardering
2.024
Lengte
1m88
Massa
120kg
Ik zit me nou al een tijdje af te vragen hoe mensen erbij komen om het woord ´naar´ ipv ´na´ te gebruiken.
Zo lees je vaak van mensen bijv: naar de training was ik echt helemaal gesloopt.
Dan denk je op de fiets of in de auto na de training zijn ze gesloopt, maar nee, komt erachteraan: dus ik heb wel goed getraind, no pain no gain.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Op de basisschool is het niveau toch niet zo bedroevend dat mensen hier nog fouten in maken?
 
Nog veel bedroevender volgens mij, taalniveau is drastisch gedaald in de laatste 20 jaar.
 
Ook veel mensen gebruiken 'is' wanneer er 'eens' moet worden gebruikt, ook zeer storend. :) Geef maar karma...
 
Nog veel bedroevender volgens mij, taalniveau is drastisch gedaald in de laatste 20 jaar.

Ja oké, ik weet dat het niveau zeer slecht is. Dat men zich verigst in tjes, dt, d enzovoort kan ik me nog enigszins voorstellen. Maar zo´n woord vind ik toch wel vreemd, je gebruikt het toch duidelijk voor constructies als: ik ga naar school
Iets wat er van baby af aan al ingeprent zit.

wat een naar topic

Naar het aanmaken van dit nare topic werd ik ook wel even naar ja.
 
ik ben is een keer naar de gym gefietst. ik was na de filistijnen.
 
Ik denkt dat EricR gelikt hebt
 
w4tt3H b3D03lJ1j?

Dat het me opvalt, dat veel mensen op internetz het woord `naar´ verkeerd gebruiken.
Bijv.: `Naar de training drink ik mijn post workout shake.´
 
Naar deze post begrijp ik volledig wat jouw bedoelt.
 
Nooit eerder tegengekomen.

Zal waarschijnlijk weer een nieuwe rage zijn op hyves profielen van minderjarige k*tjes. :rolleyes:
 
Nooit eerder tegengekomen.

Zal waarschijnlijk weer een nieuwe rage zijn op hyves profielen van minderjarige k*tjes. :rolleyes:

Ik zie het vooral op de bodybuilding fora, over het algemeen mannen uiteraard.
 
Je ziet dit ook vaak: "naar 5 maand was ik het zat" Waarom 2 tekens extra typen, "naar" in plaats van "na", en dat vervolgens compenseren bij het woord "maanden" door "en" weg te laten?

Raar.

Ook "wss" als afkorting voor "waarschijnlijk", er zit maar 1 "s" in het woord!

En dan maar niet te spreken over mensen die totaal geen interpunctie, leestekens of hoofdletters gebruiken.
 
nog nooit gezien eerlijk gezegd
 
Back
Naar boven