MuscleMeat

Hoe vaak kuisen de DBBers hun oortjes uit met wattenstaafjes?

e"n hoevaak?

  • haha never, ik ben niet gay ofzo

    Stemmen: 10 27,8%
  • om de zoveel weken

    Stemmen: 2 5,6%
  • een maal per week

    Stemmen: 6 16,7%
  • meermaals per week

    Stemmen: 13 36,1%
  • elke dag, of soms zelfs meermaals

    Stemmen: 5 13,9%

  • Totaal stemmers
    36

Bezoekers in dit topic

iedere dag

ga ook minstens 1x per dag in de douche, daarmee...
 
Ik laat mijn hond lassie altijd mijn oren uitlikken...
 
Wat een k*ttopics allemaal zeg



ONtopic dan maar ff: NOOIT
 
1 x pw. vanochtend nog :D had juk
 
Ik zou men juist willen adviseren je oren niet schoon te maken met een wattenstokje. En ik kan het weten.
 
nooit, tis ook helemaal niet zo goed omdat je het vuil er juist verder mee naar binnen duwt.
 
dit is geen gare hanenhok kerel, dus gelieve zelf op te "tieven"

Dit topic lijkt er anders behoorlijk op.

Heeft je moeder je niet geleerd hoe jezelf te verzorgen, of wat is je probleem? :o
 
Ik zou men juist willen adviseren je oren niet schoon te maken met een wattenstokje. En ik kan het weten.
Idd, kan je gehoord beschadigen omdat je met iets in je oor zit te frotten en alle oorsmeer vastdrukt.
 
Daarom doe ik het nooit. Ik ben slim :cool:
 
Idd, kan je gehoord beschadigen omdat je met iets in je oor zit te frotten en alle oorsmeer vastdrukt.

iemand die het snapt :thumb:
Ik wou namelijk hierna nog een topic openen waarin dergelijk fenomeen wordt benadrukt :thumb:

je moet nl. niet met het stokje in de oren duwen, maar met veel liefde langs de oorschelp glijden.
goede post gorillor.
 
1x per week
 
iemand die het snapt :thumb:
Ik wou namelijk hierna nog een topic openen waarin dergelijk fenomeen wordt benadrukt :thumb:

je moet nl. niet met het stokje in de oren duwen, maar met veel liefde langs de oorschelp glijden.
goede post gorillor.

Ik begrijp dat het topic nu godzijdank niet gestart gaat worden?
 
Zal er dan maar mee stoppen:

Eerst een woordje over oorsmeer. Oorsmeer wordt gemaakt door oorsmeerkliertjes in het buitenste derde van de gehoorgang.

Alles in ons lichaam heeft een functie; zo ook het oorsmeer:

* Waterafstotend.
* Beschermend vetlaagje van de huid in de gehoorgang.
* Opvangen van stof en vuiltjes.
* Beschermen tegen bacteriële infecties.

De natuur heeft het zo goed gemaakt dat het oor zichzelf reinigt. Dus oren uitkuisen is volledig overbodig en zelfs schadelijk. Enkel oorproppen dienen verwijderd te worden en dit kan men niet zelf doen.
Dokter Johan Naesens - Huisarts te Sijsele-Damme - artikel zwemmersoor: otitis externa
 
Back
Naar boven