Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Andere Populaire Topics > Allerlei

Antwoord

Topic opties
Oud wo 24 jun 2009, 00:30   #1
Competitive Bodybuilder

Enzonn's Avatar

Aangemeld: dec 2007
Leeftijd: 17
Geslacht: M
Stats:
TU Eindhoven of Delft?  

Volgend jaar wil ik gaan beginnen met studeren, en ik zit te denken aan werktuigbouwkunde. Het liefst ga ik naar Nederland toe, maar zelfs dan zit ik nog te twijfelen of ik naar het TU in Eindhoven of in Delft moet gaan.

Ik heb een groot deel van mijn leven vlakbij Eindhoven gewoond, dus die stad ken ik al goed (en daar heb ik dus ook al veel bekenden). Maar aan de andere kant, vraag ik me af of ze bij Delft misschien niet betere studies aanbieden (dan zou ik natuurlijk liever daar heen gaan).

Heeft iemand van jullie al ervaring met deze studie?
Wat raden jullie mij aan?
Alvast bedankt

Edit: Ik vergeet er bij te zetten dat ik de afgelopen 2 jaar op school in Australie heb gezeten, en ik dus geen VWO diploma heb (heb alleen klas 1 t/m 3 gedaan van VWO). Enig idee hoe je dan toch nog aangenomen kunt worden op zo'n universiteit?

Laatst aangepast door Enzonn : wo 24 jun 2009 om 05:06
Enzonn is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 00:43   #2
Ripped Bodybuilder

robintjuh's Avatar

Aangemeld: mei 2007
Leeftijd: 18
Stats:
Bekijk Galerij (1 foto's)
Re: TU Eindhoven of Delft?  

Nu al je diploma?

bench: 130kg
squat: 160kg atg
dead: 200kg
robintjuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 00:48   #3
Dutch Bodybuilder

Aangemeld: mrt 2009
Stats: - - -

Hij is 16 ?
Anoniem92 is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 00:52   #4
Advanced Bodybuilder

Aangemeld: jun 2008
Leeftijd: 18
Stats: - - -

Over de studie zelf weet ik niks.

Maar delft zelf is een leuke stad, uitgaan gaat wel redelijk. De Tu Campus is vrij groot, loopt aardig wat man rond. de tu bieb is zelf ook vrij nieuw en mooi daar. Het kameraanbod zou ik niet 1,2,3 weten maar dat is vrij makkelijk uit te zoeken.

Iig Succes
Dennisik is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 01:12   #5
Competitive Bodybuilder

Enzonn's Avatar

Stats:

Citaat:
Origineel gepost door robintjuh Bekijk Post
Nu al je diploma?
Klas overgeslagen
En ik ga ook pas in 2010 beginnen.
Oud wo 24 jun 2009, 02:06   #6
Monstrous Giant

Aangemeld: jun 2003
Locatie: In het donker 's nachts op diverse locaties in het land
Leeftijd: 19
Stats: 1m82 81kg 11%
Bekijk Galerij (1 foto's)

Delft heeft wel het naam etiket mee. Staat wel prismatisch op je CV.

Werktuigbouwkunde, goede keuze. Nooit een mens iets laten opknappen als het potentieel van een machine zoveel beter is.
Marky is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 02:37   #7
EPK
Freaky Bodybuilder
Powerlifter

EPK's Avatar

Aangemeld: mei 2007
Stats: 1m92 94kg 12%
Bekijk Galerij (5 foto's)

Volgens mij is Eindhoven wel wat levendiger dan Delft.

Verder denk ik dat de kwaliteit van de opleiding niet veel van elkaar zal verschillen.

DBB log
EPK is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 02:37   #8
Massive Warrior

Rob G's Avatar

Aangemeld: okt 2002
Leeftijd: 26
Stats: 1m78 82kg 12%
Stuur een bericht via MSN naar Rob G Bekijk Galerij (12 foto's)

TU Eindhoven heeft in principe internationaal ook een goede naam. Studeer zelf ook aan de TU/e, vind het wel chill daar. Ken eigenlijk Delft niet zo goed, maar heb toch zo een beetje het idee dat Eindhoven een leukere stad is, al ben ik helemaal niet zo enthousiast over Eindhoven.

Squat: 150 kg - Deadlift: 200 kg - Benchpress: 110 kg
Totaal: 460 kg
Rob G is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 04:58   #9
Competitive Bodybuilder

Enzonn's Avatar

Stats:

Citaat:
Origineel gepost door Rob G Bekijk Post
TU Eindhoven heeft in principe internationaal ook een goede naam. Studeer zelf ook aan de TU/e, vind het wel chill daar. Ken eigenlijk Delft niet zo goed, maar heb toch zo een beetje het idee dat Eindhoven een leukere stad is, al ben ik helemaal niet zo enthousiast over Eindhoven.
Het nachtleven in Eindhoven kun je moeilijk over klagen.
Je zult in ieder geval nergens in Australie een betere uitgaansplek vinden dan stratum
Oud wo 24 jun 2009, 08:27   #10
Advanced Bodybuilder

zeep's Avatar

Aangemeld: jan 2007
Stats:

Ik weet verder niets van universiteiten of scholen af. Maar als je in Delft woont, ben je met de trein (die 's nachts gewoon doorrijdt) binnen tien minuten in Rotterdam of Den Haag. En daar kan Eindhoven nooit tegenop
zeep is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 08:38   #11
Freaky Bodybuilder

Aangemeld: jun 2007
Stats:
Bekijk Galerij (11 foto's)

En je zou toch echt je VWO moeten hebben hoor!!

die kan je in deeltijd natuurlijk zo halen binnen een jaartje (je bent best slim lijkt me als je een klas overslaat in de VWO dus dat moet geen prob zijn)

Dus ff doen en volgend jaar lekker studeren

Ik zou ook voor Delft gaan omdat die gewoon een betere naam heeft...
Tjooky is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 08:58   #12
Novice

Bosje2's Avatar

Aangemeld: mrt 2005
Leeftijd: 21
Stats: 1m91 100kg 12%

Ik doe zelf werktuigbouwkunde aan TU in Eindhoven.
De kwaliteit van het onderwijs is ongeveer gelijk (in Delft en Eindhoven).
Ik geloof dat Eindhoven de laatste jaren iets beter uit de bus kwam met betrekking tot afleveren van de kwaliteit van ingenieurs. Echter neemt dit verschil steeds meer af en is dit verschil zo goed als te verwaarlozen (dit heeft te maken met groepsprojecten, waardoor je daar vertrouwd mee raakt, een ingenieur zal later vaak in een ontwerpgroep moeten functioneren, Eindhoven doet dit al jaren en Delft is daar sinds enkele jaren ook op overgestapt).

Er zijn natuurlijk wel verschillen tussen de steden.
In Delft is er iets moeilijker aan een kamer te komen (al moet dat geen probleem zijn als een beetje speurwerk verricht).
Ik weet verder niets over het uitgaansleven in Delft, maar in Eindhoven is dat allemaal prima.
Ik heb van horen zeggen dat het in Eindhoven gezelliger is (maar dat is natuurlijk niet objectief als je zelf in Eindhoven studeert).

Daarnaast is er nog een verschil tussen studentenverenigingen.
In Eindhoven zijn er maar enkele studentenverenigingen, dit is zeker niet verplicht (in de zin van dat je bij een studentenvereniging moet zitten om er bij te horen).
In Delft daarentegen zijn er wel veel studentenverenigingen waar het wel zwaarder weegt of je bij een studentenvereniging zit.

Daarnaast is het wel belangrijk dat je goed in wiskunde bent als je met werktuigbouwkunde wilt beginnen. Het is wiskundig gezien een tamelijk zware opleiding.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt!

BP: 5 x 100
SQ: 5 x 130
DL: 5 x 180

CoC # 2.5 gesloten!
Bosje2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 09:56   #13
Competitive Bodybuilder

nbatweek's Avatar

Aangemeld: feb 2007
Leeftijd: 25
Stats: 1m77 87kg 12%

Zonder VWO kom je er al in ieder geval niet in. Wat betreft steden zelf: ik heb een maatje die in Eindhoven heeft gestudeerd en zit nu in Delft. Hij woont op kamers in Leiden omdat Delft zuigt. Wat hem betreft is de kwaliteit van zijn opleiding in Eindhoven en de TUE in het algemeen stukken beter (maar dit betreft overigens niet de opleiding werktuigbouwkunde). Wat betreft stad: laten we eerlijk zijn eindhoven is niet geweldig. Het is best ok, daar niet van, maar donderdag zijn de meeste tenten om 2:00 dicht. Het is er alleen wel makkelijk om een kamer te krijgen, en de vibe van de stad is relekst moet ik zeggen. Ik denk dat TUE misschien iets meer internationale prestige heeft, maar dat is eigenlijk ook te verwaarlozen, want wanneer jij aan een van de grote Nederlandse universiteiten gestudeerd hebt is het altijd wel goed voor een werkgever. Ik denk dat misschien het interessantste de link tussen de TUE en Philips is. Die is heel sterk, met name met stage, en latere baan heb je daar veel aan.

Daarnaast doet Zuid-Oost of eigenlijk geheel Oost-Brabant (Den Bosch/Eindhoven) het zeer goed wat betreft de industrie. Vooral wanneer jij later een eigen bedrijf wilt opzetten zijn zulke contacten die jij opdoet in de regio heel handig.
nbatweek is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 16:39   #14
Advanced Bodybuilder

j2thes's Avatar

Aangemeld: apr 2008
Leeftijd: 20
Stats: 1m75 76kg 13%

Citaat:
Origineel gepost door nbatweek Bekijk Post
Zonder VWO kom je er al in ieder geval niet in. Wat betreft steden zelf: ik heb een maatje die in Eindhoven heeft gestudeerd en zit nu in Delft. Hij woont op kamers in Leiden omdat Delft zuigt. Wat hem betreft is de kwaliteit van zijn opleiding in Eindhoven en de TUE in het algemeen stukken beter (maar dit betreft overigens niet de opleiding werktuigbouwkunde). Wat betreft stad: laten we eerlijk zijn eindhoven is niet geweldig. Het is best ok, daar niet van, maar donderdag zijn de meeste tenten om 2:00 dicht. Het is er alleen wel makkelijk om een kamer te krijgen, en de vibe van de stad is relekst moet ik zeggen. Ik denk dat TUE misschien iets meer internationale prestige heeft, maar dat is eigenlijk ook te verwaarlozen, want wanneer jij aan een van de grote Nederlandse universiteiten gestudeerd hebt is het altijd wel goed voor een werkgever. Ik denk dat misschien het interessantste de link tussen de TUE en Philips is. Die is heel sterk, met name met stage, en latere baan heb je daar veel aan.

Daarnaast doet Zuid-Oost of eigenlijk geheel Oost-Brabant (Den Bosch/Eindhoven) het zeer goed wat betreft de industrie. Vooral wanneer jij later een eigen bedrijf wilt opzetten zijn zulke contacten die jij opdoet in de regio heel handig.
internationaal staat TU Delft hoger aangeschreven...
http://www.timeshighereducation.co.u...p?typeCode=144
Oud wo 24 jun 2009, 21:08   #15
Dutch Bodybuilder

Aangemeld: aug 2008
Stats: 1m87 85kg 11%

Veel vrienden van me doen werktuigbouwkunde in Delft en ze zeggen dat het daar een drama is wat betreft het geregel. Maar de voorzieningen zijn top in Delft en er komt een hoop geld binnen in Delft door de naam en prestaties. Verder kan je voor de vrouwen beter naar Eindhoven lijkt mij, want in Delft is 95% van de studenten man. In Eindhoven is dit percentage iets beter .
Maar het beste zou nog zijn op kamers in Utrecht en dan gewoon af en toe een college volgen in Delft ^^
kwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 22:11   #16
Competitive Bodybuilder

nbatweek's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door j2thes Bekijk Post
internationaal staat TU Delft hoger aangeschreven...
http://www.timeshighereducation.co.u...p?typeCode=144
Als je keek zag je dat dat zijn eigen mening was, niet die van mij, nog eentje die feitelijk was onderbouwd. Wat betreft die lijst...valt veel over te zeggen. Eindhoven krijgt bij staff/student score een 99.
Oud wo 24 jun 2009, 22:15   #17
Massive Warrior

Rob G's Avatar

Aangemeld: okt 2002
Stats: 1m78 82kg 12%
Stuur een bericht via MSN naar Rob G Bekijk Galerij (12 foto's)

Citaat:
Origineel gepost door Enzonn Bekijk Post
Het nachtleven in Eindhoven kun je moeilijk over klagen.
Je zult in ieder geval nergens in Australie een betere uitgaansplek vinden dan stratum
Ik klaag daar graag over, want in principe is uitgaan in Eindhoven dikke bagger. Stratum daar wil je echt niet staan (16 jarige superdudes en mocro's en voornamelijk lelijke apres ski muziek), effenaar is ook niet meer wat het geweest is, dynamo vrij weinig te doen. Enkele leuke kroegen en op Strijp S is weleens wat te doen, veel meer moet je er niet van verwachten.

Squat: 150 kg - Deadlift: 200 kg - Benchpress: 110 kg
Totaal: 460 kg
Rob G is offline   Met citaat antwoorden
Oud wo 24 jun 2009, 22:15   #18
Huge Freak

Klaaswitz's Avatar

Aangemeld: nov 2005
Leeftijd: 33
Stats:

Niet dat het heel veel zegt maar dit is wel een aardig link

http://www.studie.nl/blog
Oud wo 24 jun 2009, 22:19   #19
Competitive Bodybuilder

nbatweek's Avatar

Citaat:
Ik klaag daar graag over, want in principe is uitgaan in Eindhoven dikke bagger. Stratum daar wil je echt niet staan (16 jarige superdudes en mocro's en voornamelijk lelijke apres ski muziek), effenaar is ook niet meer wat het geweest is, dynamo vrij weinig te doen. Enkele leuke kroegen en op Strijp S is weleens wat te doen, veel meer moet je er niet van verwachten.
ghehe, effenaar is toch nog wel ok? Ja die underground vibe is beetje weg. en zaterdag moet je inderdaad niet in Eindje Gramma komen, maar vrijdag is best tof.

Maar inderdaad donderdagavond studentenavond is gewoon gay in Ehv
Oud wo 24 jun 2009, 23:12   #20
Huge Freak

Tractortje's Avatar

Aangemeld: sep 2003
Leeftijd: 66
Stats: 1m86 66kg 19%

Citaat:
In Delft heb je een discotheek en dat is Speakers. Die staat vol met dansen balletjes en dikke wanhopige wijven (de man/vrouw verhouding is overigens 90/10). Voor de rest is het heel gezellig op de terrasjes tot een uur of 23.00, maar daarna is het klaar! Delft is echt kut. Pure bagger.

Bookmark topic

Tags
delft, eindhoven, kriebelkous, technische, tu, universiteit, werktuigbouwkunde

Topic opties

Postregels