MuscleMeat

Top 20 slechtste buurten van Nederland (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2005
Berichten
14.970
Waardering
30
De grootste probleembuurt van Nederland ligt in Amsterdam.

Rotterdam

Het gaat om de Kolenkitbuurt in het westelijk deel van de hoofdstad. Dat blijkt uit een geheimgehouden ranglijst van de probleembuurten, die gedeeltelijk in bezit is van RTL Nieuws. Het ministerie van VROM wil die ranglijst niet openbaar maken. Toch beschikt RTL Nieuws nu over een top 20 probleembuurten. Bij de 20 slechtste buurten van Nederland staan maar liefst acht Rotterdamse buurten.

Autochtonen

De probleembuurten in de Top 20 kenmerken zich door extreem veel sociale woningbouw, soms is wel negentig procent van de woningen een goedkope huurwoning. Er wonen relatief veel mensen met een laag inkomen. De werkloosheid is hoog met percentages rond de 10%. Bijna alle buurten in de top 20 kampen met overlast van jongeren. Er wonen veel allochtonen in de probleembuurten, zoals in de Amsterdamse Kolenkitbuurt (80 procent van bewoners daar is allochtoon). In het Utrechtse Ondiep daarentegen, de nummer vijf op de ranglijst, wonen overwegend autochtonen.

Rechtscollege

RTL Nieuws deed anderhalf jaar geleden een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) om zo de hele ranglijst openbaar te maken. Dit leidde tot een rechtszaak. De Amsterdamse rechtbank stelde RTL Nieuws in het gelijk, maar de minister van Wijken, Wonen en Integratie (WWI) ging in beroep bij de Raad van State. Het hoogste rechtscollege oordeelde dat de openbaarmaking van de rangorde van probleembuurten 'extra stigmatiserend' en daardoor slecht voor de buurten zou zijn.

Geld

Toch is RTL Nieuws van oordeel dat deze informatie voor iedereen openbaar hoort te zijn. De komende jaren worden honderden miljoenen euro’s belastinggeld uitgeven aan de probleembuurten. Door publicatie (van een deel) van de ranglijst is nog beter te controleren of het geld goed wordt besteed.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...verrijkingsonderdelen/0207_probleemwijken.xml

Wat zijn de grootste probleembuurten van Nederland? Bekijk hier de top 20.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ranglijst 20 probleembuurten
1 Kolenkit, Amsterdam
2 Pendrecht, Rotterdam
3 Oude Noorden, Rotterdam
4 Bloemhof, Rotterdam
5 Ondiep, Utrecht
6 Rivierenwijk, Deventer
7 Spangen, Rotterdam
8 Oude Westen, Rotterdam
9 Heechterp/ Schieringen, Leeuwarden
10 Noord-Oost, Maastricht
11 Tussendjiken, Rotterdam
12 Hatert, Nijmegen
13 Hillesluis, Rotterdam
14 Woensel West, Eindhoven
15 Overtoomse Veld, Amsterdam
16 Kanaleneiland, Utrecht
17 Schilderswijk, Den Haag
18 Poelenburg, Zaanstad
19 Tarwewijk, Rotterdam
20 Morgenstond, Den Haag

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...ingsonderdelen/0207_Top20_probleembuurten.xml
 
Dankjewel, weet ik waar ik niet ga wonen iig :D
 
gouda staat er niet eens tussen....balen man
 
10% werkloosheid vinden ze al hoog in nl. Moet je eens in Wallonië (+-15%) of Brussel (+-20%) komen...

Niet toevallig zijn het meestal wel gebieden waar de rooie rakkers aan de macht zijn.
 
10% werkloosheid vinden ze al hoog in nl. Moet je eens in Wallonië (+-15%) of Brussel (+-20%) komen...

Of zo'n arbeiderswijk in Engeland. Mijn neef woont er en in zijn hele wijk hebben er maar 10 personen werk :D
 
valt wel mee, zijn echt geen oorlogs zones hoor
 
Zeeland is gewoon ****ing chill om te wonen:D
 
9 Heechterp/ Schieringen, Leeuwarden.

Hier 5 min fietsen vandaan, fiets er elke avond doorheen :p
 
10% werkloosheid vinden ze al hoog in nl. Moet je eens in Wallonië (+-15%) of Brussel (+-20%) komen...

Niet toevallig zijn het meestal wel gebieden waar de rooie rakkers aan de macht zijn.

die 10% vind ik ook niet erg extreem. amerika zit daar zowat ook aan straks :D
 
gewoon de top20 buurten met meeste allochtonen..
 
Bombs awaaaaaaay!
 
Amsterdam Zuid Oost niet een represent. Ik ben teleurgesteld.
 
Rivierenwijk in Demter valt echt super mee... vroeger was het in ieder geval een stuk erger, ken aardig wat mensen die er wonen zonder problemen.

Maar wel véél allochtonen, is dat de definitie van een probleemwijk? :P
 
Ik fietste eens op een nacht (best dronken) door heechterp leeuwarden, toen iemand begon te schreeuwen hoe laat het was, dus ik helemaal stoppen natuurlijk, en kon nauwlijk mn mobiel pakken om te kijken hoe laat het was, maargoed toen zei ik de tijd tegen hem, en toen zei die: "ja, kan je een geheim bewaren" dus ik zei "tuurlijk!" toen zei die "ja ik zou iemand ppen hier zo voor 50 euro, maar hij is er nog steeds niet, wel jammer wat het verdient lekker." Dus ik zei "ohh... okee *ruig met mn hoofdknikkend* (ik was dronken :p" dus toen zei die "moet jij anders even?", dus ik dacht natuurlijk "heell noo!" (veel te duur natuurlijk :p)dus ik zei "Nee ik moet gaan, later he!", dus toen ben ik er snel vandoor gefietst :D

:roflol: nog waargebeurd ook, je zou het niet zeggen
 
Laatst bewerkt:
Ach wat zegt het, werklozen op 1 hoop kunnen strontgezellige volksbuurten zijn. Persoonlijk vind ik Almere echt een k*t mentaliteit hebben. En daar ligt 't geheel aan.

Maar goed, als je dan dieper in het Gooi komt rond Laren en Blaricum besef je ook dat dat echt mensen zijn die een ver van hun bedshow horen als de woorden tuig en onrust op het nieuws verschijnen.

Het bos bij de Lage Vuurse vind ik eigenlijk het enige echte paradijsje wat ik nog ken als ik effe de natuur in wil.
 
All ****ed by the system.
 
9 Heechterp/ Schieringen, Leeuwarden.

Hier 5 min fietsen vandaan, fiets er elke avond doorheen :p

Ik zou eerder Vrijheidswijk en Bilgaard noemen, en niet geheel toevallig erg veel allochtonen in die twee buurten.

Of is Heechterp de verzamelnaam? :D
 
Back
Naar boven