XXL Nutrition

The power of Now - De kracht van het Nu

Bezoekers in dit topic

xROCKx

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
29 jan 2010
Berichten
1.294
Waardering
100
Beesten, ik heb het boek The power of Now gedownload in PDF formaat. Een mooi Ebook, maar na 30 pagina's ben ik toch zeker dat ik het engels wat ingewikkeld vind. Ik moet sommige zinnen 5 x teruglezen voordat ik een beetje snap wat hij probeert te vertellen.

Heeft iemand misschien de nederlandse versie ervan, of hoe ik daar aan kan geraken?

Danke schon!
 
Heeft iemand het boek weleens gelezen btw?
 
Het gaat over verlichting van jezelf. Over je 'echte ik' dus niet de persoon die je creeert met je gedachte. Je leert leven buiten je 'mind', dus van binnenuit. Alle negatieve stress e.d. is zo te vermijden, de meeste stress creeer je zelf in je gedachte. Er is geen toekomst, er is geen verleden. Het verleden bepaalt dus niet wie je bent, maar het nu.

Het is een beetje raar en omslachtig omschreven door mij, ik ben dan ook geen leraar. Als je het beter wilt weten moet je er eens op googlen ;)

---------- Toegevoegd om 21:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:06 ----------

Building on the astonishing success of The Power of Now, Eckhart Tolle presents readers with an honest look at the current state of humanity: He implores us to see and accept that this state, which is based on an erroneous identification with the egoic mind, is one of dangerous insanity.

Tolle tells us there is good news, however. There is an alternative to this potentially dire situation. Humanity now, perhaps more than in any previous time, has an opportunity to create a new, saner, more loving world. This will involve a radical inner leap from the current egoic consciousness to an entirely new one.

In illuminating the nature of this shift in consciousness, Tolle describes in detail how our current ego-based state of consciousness operates. Then gently, and in very practical terms, he leads us into this new consciousness. We will come to experience who we truly are—which is something infinitely greater than anything we currently think we are—and learn to live and breathe freely.

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------

Waar gaat het over?

edit; ik zie het al, bekend boek.

Ga je het lezen player? :P
 
Het gaat over verlichting van jezelf. Over je 'echte ik' dus niet de persoon die je creeert met je gedachte. Je leert leven buiten je 'mind', dus van binnenuit. Alle negatieve stress e.d. is zo te vermijden, de meeste stress creeer je zelf in je gedachte. Er is geen toekomst, er is geen verleden. Het verleden bepaalt dus niet wie je bent, maar het nu.

Het is een beetje raar en omslachtig omschreven door mij, ik ben dan ook geen leraar. Als je het beter wilt weten moet je er eens op googlen ;)

---------- Toegevoegd om 21:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:06 ----------

Building on the astonishing success of The Power of Now, Eckhart Tolle presents readers with an honest look at the current state of humanity: He implores us to see and accept that this state, which is based on an erroneous identification with the egoic mind, is one of dangerous insanity.

Tolle tells us there is good news, however. There is an alternative to this potentially dire situation. Humanity now, perhaps more than in any previous time, has an opportunity to create a new, saner, more loving world. This will involve a radical inner leap from the current egoic consciousness to an entirely new one.

In illuminating the nature of this shift in consciousness, Tolle describes in detail how our current ego-based state of consciousness operates. Then gently, and in very practical terms, he leads us into this new consciousness. We will come to experience who we truly are—which is something infinitely greater than anything we currently think we are—and learn to live and breathe freely.

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------



Ga je het lezen player? :P

Volgens mij heeft mn moeder dat boek beneden ergens in de boekenkast liggen, zal zo eens even kijken;)
 
En wat kan je hiermee? Jezelf verlichten ofzo?
 
hoeveel blz?
 
heb m thuis liggen, nog niet helemaal uit maar ik vind 't wel interessant :)
 
Ik bedoel natuurlijk een ebook he, gratis. Ben een sloeber jwz
 
Tolle, typische new age crap, er bestaat niet eens zoiets als het "ware ik". Ga liever wat pinten zuipen met maten of kom wat vaker buiten, als je je niet goed in je vel voelt.
 
€17,- bij Bol. heb je hem morgen binnen. Leest een stuk beter ook dan van een beeldscherm ;).

Heb hem gelezen idd en is voor mij een eye-opener geweest, voor mij iig de start van een mentaal transformatieprocess :D
 
Ziet er interessant uit, ga hem onmiddellijk bestellen.
 
€17,- bij Bol. heb je hem morgen binnen. Leest een stuk beter ook dan van een beeldscherm ;).

Heb hem gelezen idd en is voor mij een eye-opener geweest, voor mij iig de start van een mentaal transformatieprocess :D

Heb je de nederlandse of de engelse gelezen? Ik lees nu vrij lekker in bed vanaf de laptop hoor. Het is wel leuk om het boek te hebben maar ik ben altijd een beetje 'skeptisch' met vertalingen. Dringt de boodschap dan wel door, vraag ik me af.

In elk geval goed om te horen dat het een eye-opener is geweest! ;)

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:59 ----------

Ziet er interessant uit, ga hem onmiddellijk bestellen.

Cool, ben benieuwd! Heb je de nederlandse of engelse besteld?
 
Cool, ben benieuwd! Heb je de nederlandse of engelse besteld?

Nederlands. Ben wel enorm geïnteresseerd in boeken die gaan over zelfontplooiing en spiritueel van aard zijn, alleen lukt het wat minder om ze ook daadwerkelijk te lezen. Heb een maand terug ook Onbeperkt Jezelf besteld van Joost van der leij over NLP, ook interessant als kennismaking ermee.
 
Dit boek had hoogstwss beter aan m'n aandacht voorbijgegaan. Heb het vandaag ontvangen en tijdens het doorbladeren zag ik al op pagina 25 "absurde opvattingen, beweringen, zelfbedrog.. zoals de uitspraak God is Dood van Nietzsche....:twitch: Kreeg dus als gevolg meteen een enorme woedeopstoot waar ik het boek bijna meteen wilde verscheuren, maar heb mezelf toch enigszins kunnen kalmeren aangezien ik er 18€ voor betaald heb.:cool: In ieder geval kan ik die man nu nog moeilijk enorm serieus gaan nemen en echt geloven wat hij schrijft, want het is duidelijk een christen aan de vele verwijzingen naar de bijbel in het boek te zien (was eig ook al redelijk duidelijk toen ik z'n gezicht zag op de achterflap, echt zo'n christengezicht a la Kris Peeters).
 
Laatst bewerkt:
Dit soort zweverige mensen he :rolleyes:
 
Download de audiobook, die dude is super 'present' en door het echt uit zijn mond te horen helpt het om zelf ook present te worden. Probeer geconcentreerd te luisteren, zoals je zou doen wanneer je heel geconcentreerd naar muziek luistert. Ik had het een jaar geleden geluisterd en net als Corleoné was het eerste wat ik dacht dat het Christelijke crap over God, Jezus de Boeddha etc. was en dus kapte ik er halverwege mee. Maar ik bleef maar lezen over mensen die echt kickass in het leven zijn dankzij het boek, dus ik besloot het weer een kans te geven en ECHT te luisteren naar wat hij zegt. Wat blijkt nou, Christelijk is wel het laatste wat het is. Het is juist anti religie en anti new age crap. Met God bedoelt hij God in de zin als Einstein het bedoelde, het niets, het tijdloze, stilte maar je kan het volgens hem beter "consciousness" noemen omdat zowel religieuzen als atheïsten een totaal verkeerd beeld hebben bij het woord 'God'. Hij haalt er enkele quotes van Jezus bij om zijn verhaal kracht bij te zetten, hij zou volgens hem namelijk net als de Boeddha ''enlightened" zijn (dus niet boven natuurlijk of goddelijk, iedereen kan dit zijn)

Anyway ik luister er nu al bijna 2 weken iedere dag naar, zijn stem helpt mij om present en in the moment te zijn en het is echt ongelofelijk. Ik kan nu gewoon mn gedachtes compleet uitschakelen en het gevoel van rust en vrede dat het je geeft is echt epic. Ik weet nog wel toen ik las over het voelen van je 'inner body' en ik dacht echt wtf is dit voor crap, maar nu kan ik dat echt en het stelt mij in staat op present te zijn. Je wilt niet weten wat een bevrijding het is als je al die nutteloze chatter in je hoofd uit kan zetten, maar het kan wel heel lang duren voordat het je lukt omdat je gedachtes zelf (je ego) in de weg kunnen zitten.

Anyway download een torrent van The Power of Now, luister hem helemaal af, luister echt goed naar wat hij zegt en wat hij bedoelt en oordeel zelf.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven