Fitness Seller

.sfv bestand ?!?!

Bezoekers in dit topic

JimmyH

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 feb 2004
Berichten
1.908
Waardering
0
Ik heb vanmiddag een spel via torrent gedownload,, en nou blijkt dat in sfv formaat te zijn ?! iemand enig idee hoe ik dit uitgepakt krijg ??
 
ik heb nou dus een sfv bestand, en bestandnaam.001 t/m bestandnaam.025 en nog steeds geen idee wat ik ermee aan moet,, laatst had ik ook al zon prog. gedownload waarvan ik niet wist wat ik ermee moest. iemand anders al weleens zoiets meegemaakt (en hopelijk ook opgelost)??
 
I have recently seen many iso's split using a file splitter. There is always a generated file with an *.sfv extension.
The program is called win-sfv32, I think?

Is there anywher I can retrieve a copy of this program, or how do you merge the files back into 1 hole file?



AvaLaunch
The files are not splitted using the win-sfv util, they are splitted with (Win)RAR, a ZIP-like archiving tool. To extract the .BIN or .ISO file from the .001 -> .xxx or .RAR -> .Rxx files just download winrar http://www.tucows.com/ and open the first file (.RAR or .001) and extract.
The .sfv is for verifying that all files are downloaded correctly (by CRC checksum).
This is not needed since winrar does CRC checking too. So you wont need win-sfv, but if you want it, you can probably get it somewhere, just do a search with astalavista or maybe altavista.
Hope this helps, although you should have gotten this info from the .nfo file included with most ISO releases.
 
Centaur zei:
I have recently seen many iso's split using a file splitter. There is always a generated file with an *.sfv extension.
The program is called win-sfv32, I think?

Is there anywher I can retrieve a copy of this program, or how do you merge the files back into 1 hole file?



AvaLaunch
The files are not splitted using the win-sfv util, they are splitted with (Win)RAR, a ZIP-like archiving tool. To extract the .BIN or .ISO file from the .001 -> .xxx or .RAR -> .Rxx files just download winrar http://www.tucows.com/ and open the first file (.RAR or .001) and extract.
The .sfv is for verifying that all files are downloaded correctly (by CRC checksum).
This is not needed since winrar does CRC checking too. So you wont need win-sfv, but if you want it, you can probably get it somewhere, just do a search with astalavista or maybe altavista.
Hope this helps, although you should have gotten this info from the .nfo file included with most ISO releases.

da was em,, thx centaur :thumbs: !
 
No biggie.
 
Ik snap het helaas niet helemaal
Ik heb dit probleem ook, 86 van die .xxx bestanden en 1 .sfv bestand
Het probleem is dus dat ik geen .iso bestand heb om te mounten of te branden
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die .iso bestand wel krijg?

Ik heb op meerdere plekker gelezen dat je dat voorelkaar krijgt door het 1e betand: .001, moet openen met winrar.
Dat heb ik gedaan, dan krijg ik na 30 min ong. een .iso bestand die niet in de originele map staat maar die ik alleen kan zien als ik het .001 bestand open met winrar
hoop dat dit een beetje duidelijk is...

wie kan me helpen??
b.v.d.!
Niek
 
een sfv bestand is om hash controle mee uit te voeren om te kijken of je gedownloade bestanden wel kloppen. Totaal overbodig als je via torrent download want die shit controleert alles 10x. Zowieso zijn zulk handmatige controlles overbodig vind ik, omdat elke package die verstuurd wordt gecontrolleerd wordt. Tenzei je niet met TCP protocol werkt, maar goed.
 
nee klopt
dat snap ik van die .sfv bestand
maar ik wil graag die .iso bestand krijgen zodat ik die kan mouten of branden
en daarna het spel spelen
 
nee klopt
dat snap ik van die .sfv bestand
maar ik wil graag die .iso bestand krijgen zodat ik die kan mouten of branden
en daarna het spel spelen

nou wat is de probleem dan :dunno:
alles wat je download is gezipt en gesplits over een x aantal bestanden. Tenminste als er niet met de orginele release van de scene is geklooit. Die .xxx bestanden worden ook wel parts genoemd en vroeger ook beter bekend als aantal disks (~1.2MB). Nu zijn er binnen scenes wel andere regels wat betreft part size etc maar ik dwaal af. Dit is zo gedaan om corrupte bestanden weer snel te kunnen downloaden, het verdoet je hele HD niet omdat het 1 grote bestand wordt, download progs die niet resumen dan niet weer dat hele ding over nieuw moeten downloaden etc etc. Genoeg redenen.
Das het verhaal achter die bestanden. Wat je gewoon moet doen is een zo'n bestand openen met een prog zoals winzip, winrar of whatev. En dan de opdracht geven dat die de inhoud moet uitpakken op de locatie die jij hebt aangegeven. Dan loopt vanzelf al die bestanden na en extract de uiteindelijke iso file.
 
Het probleem is dat ik die bestanden niet kan uitpakken/extracten
op een andere site werd gezegd dat ik het moest proberen met 7zip
helaas werkt dit ook niet
 
Zelfde probleem

Ik had hetzelfde probleem als Dummie. Ik heb ondertussen al het .iso bestand. Maar wat doe ik daarmee als ik de game gewoon wil spelen en niet wil branden op een CD? Is dat mogelijk?
 
Goede topickick. Altijd leuk om topics uit 2005 weer eens te lezen. :thumbup:
 
Ik had hetzelfde probleem als Dummie. Ik heb ondertussen al het .iso bestand. Maar wat doe ik daarmee als ik de game gewoon wil spelen en niet wil branden op een CD? Is dat mogelijk?

Daemon of Poweriso downloaden en daarmee image mounten.
 
een sfv bestand is om hash controle mee uit te voeren om te kijken of je gedownloade bestanden wel kloppen. Totaal overbodig als je via torrent download want die shit controleert alles 10x.

Op ftp servers staan ze idd ook om te checken of alle bestanden volledig zijn.
 
spellen spelen

wat je natuurlijk eerst doet is een spel downloaden.

meestal zit dat in een .rar .zip of .7z bestand daar doe je rechtermuisknop op en klik je op extract here.

dat duurt even dus heb geduld.

er kunnen verschillende dingen uitkomen. zoals een .iso en .001 .002 etc.

als je .001 hebt dan klik je dubbel erop. je opent het programma met winrar. je krijgt nu een schermpje met daarin de .iso. je klikt nu bovenin dat scherm op extract to. je selecteert de map waarin je je iso wilt plaatsen.

je download poweriso.

je opent poweriso en in de nederlandse versie staat er rechts boven in koppelen. dat is voor degene die het spel niet op een cd willen branden. je klikt op koppel image aan speler. je gaat naar de map waar je iso staat en klikt op openen. je gaat nu naar my computer en je klikt op de speler waar de naam van de iso op staat.

nu ben je klaar en kan je spelen/installeren. veel plezier ermee

als je wil branden gebruik je ook poweriso alleen klik je dan op branden en dan selecteer je je iso en dan klik je op branden.

als het branden klaar is is je spel klaar om te spelen.

hopelijk is dit duidelijk genoeg als je vragen hebt zeg je het maar ;)
 
Hoe de **** vinden mensen dit soort topics steeds terug...
 
Goede topickick. Altijd leuk om topics uit 2009 weer eens te lezen.:thumbup:
 
Back
Naar boven