Fitness Seller

rugzakvakantie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BeUrt

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
5.822
Waardering
336
Lengte
1m82
Massa
84kg
Ik weet dat er een ander woord voor bestaat, maar kon er niet op komen.

Zijn er mensen met ervaring of ideeen met betrekking tot rugzakvakanties? Zie het als 2-4 weken rondtrekken, liefst buiten europa. Thailand is de enige die ik zowat ken, maar er bestaan er vast meerderen!

merci
 
Backpacken?
 
Uhm backpacken is toch gewoon rondreizen met een rugzak om? Dat kun je natuurlijk doen waar jezelf wilt, zelfs in je eigen woonplaats :P.

Of bedoel je iets van georganiseerde reizen ofzo? Maar dat is eigenlijk niet echt backpacken meer.
 
Heb het dus over reizen!
 
Ik weet dat er een ander woord voor bestaat, maar kon er niet op komen.

Zijn er mensen met ervaring of ideeen met betrekking tot rugzakvakanties? Zie het als 2-4 weken rondtrekken, liefst buiten europa. Thailand is de enige die ik zowat ken, maar er bestaan er vast meerderen!

merci
Nieuw-Zeeland broeder, en je wilt nooit meer iets anders.
 
België .. Zo verschrikkelijk mooi
 
Nieuw-Zeeland, bitch!

w7cvly.png
 
Waarom niet Europa? Zwitserland (voor kortere tripjes) en Noorwegen zijn aanraders alleszins.
 
Heb gewandeld met rugzak in de bergen, dat bedoel je denk ik niet?

Rondreizen met dat ding op mijn rug heb ik ook twee keer gedaan. 1x dwars door Roemenie heen en naar Krakow. En een keer van Istanbul naar Bulgarije, Roemenie, Oekraïne, Naar Warschau in Polen. Reizen met de trein en naar begin punt en vanaf eindpunt gevlogen. 24 uur trein ongeveer 15 euro met slaapcabine :) een overnachting in een hostel is duurder dan een nacht treinen. Wel is het zo als je geen woord Russisch spreekt je beter met twee personen kan gaan anders heb je niet veel mensen waar je met engels tegenaan kan praten onderweg.

Volgende keer zou ik naar Moskou willen en Wit-Rusland misschien maar dat laatste is wel een beetje eng gesloten land.......

Verder is mijn treinervaring dat Scandinavie te perfect is. Alles is schoon, alles is perfect geregeld iedereen spreekt engels en zelf op elk groot station is een douche. Niks voor mij, doe mij maar een russische vertrekstaat van de trein waar ik geen hol van snap en een lompe boer van een oost-blok douane beambte. Dat maakt het avontuurlijk.

Andere optie is zuid europa maar dan via Duitsland. Frankrijk met thalys is duur en zonder thaly kan je geen doorgaande treinen meer vinden. Zoek ook goedkope opties op zoals wochenende kaart, samenreiskorting ed in Duitsland. In Italie vond ik het ook wel erg leuk met de trein.

Voor lastige tickets waar je bij het klantonvriendelijk NS internationaal niet uitkomt. http://www.treinreiswinkel.nl/ en zelf uitzoeken zou ik via http://www.bahn.de/p/view/index.shtml de Duitsers maken internationaal treinen zoveel makkelijker dan die f*cking NS!
 
Laatst bewerkt:
Als je weinig ervaring hebt, zou ik eerst wat dichter bij huis tochten ondernemen, en minder lang dan 2 -4 weken; je zeult immers een hele hoop proviand met je mee en het is lastiger dan je zou denken
 
Zwitserland for the win!
 
Als je weinig ervaring hebt, zou ik eerst wat dichter bij huis tochten ondernemen, en minder lang dan 2 -4 weken; je zeult immers een hele hoop proviand met je mee en het is lastiger dan je zou denken

Heb jarenlang in een jeugdbeweging gezeten, ik kan mijn trekrugzak wel maken. Dicht bij huis wil ik vermijden eigenlijk.

Leuke reacties ook, ik ga het eens bekijken.

---------- Toegevoegd om 16:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:31 ----------

Nieuw-Zeeland, bitch!

Ja beetje argumentatie ofzo :D
 
Ja beetje argumentatie ofzo :D
Het is er echt prachtig, je hebt er onverstoorde rust (genoeg strandjes voor jezelf), ongeschonden natuur en Maorie cultuur en kiwi's!!!!

Ook qua natuur is het er echt zo mooi, de meest uiteenlopende natuurfenomenen kom je tegen :D
 
Australië
 

Het probleem met die verre landen is het dure vliegtuigticket dat ik probeer te vermijden. Anders zou ik meteen voor thailand gekozen hebben...
 
Het probleem met die verre landen is het dure vliegtuigticket dat ik probeer te vermijden. Anders zou ik meteen voor thailand gekozen hebben...

als je redelijk vroeg op voorhand kan plannen en je gaat meer dan een maand trekken zeg maar, kan dit best nog wel goe meevallen

anders als je echt geen budget hebt en niet snel schrik hebt, zou ik zeggen kroatië of die kanten
 
Laatst bewerkt:
Nepal, geef je je zware spullen gewoon aan een sherpa en zelf wandel je met een daguitrusting. Kan je wel beter met 2 personen doen of 4 want dan kan je een sherpa per 2 personen delen. 1 gids, 2 dragers en je kan een aardig eind komen.
 
Back
Naar boven