Fitness Seller

Stelling Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten

Peiling Peiling Regelmatig deadliften vergroot of verkleind de kans op latere rugklachten/hernia

• Totaal stemmers
    95

Bezoekers in dit topic

Lateralus

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
1
Ik heb vorige week weer even heerlijk gedeadlift, ook even een PR neer gezet, maar toch daarna een paar dagen met wat last in mn rug gelopen, geen spierpijn maar meer een signaal van zo ik ben wel even afgebeuld. En ik voer m wel goed uit!

Maargoed, de stelling:

"Regelmatig (eens per week) zwaar deadliften, vergroot of verkleind de kans op latere rugklachten of een hernia."

Verkleind. Heb de voorbije 2 maand enorm veel pijn aan m'n rug gehad sinds ik niet meer deadlifte. Heb nu vorige week terug 5 sets gedeadlift en pijn in rug is terug volledig verdwenen.

Sinds ik deadlift sla ik een marmeren blad met m'n eigen lul in 2 stukken.

• Like
Waarderingen: apfelstrudel, Framedrop en bekjam
Ik heb van nature een zwakke rug en er vaak last van gehad, maar toen ik regelmatig zwaar deadlifte had ik aanzienlijk minder last van mijn rug :D

1 ding is zeker, door squat en deadlift heb ik m'n lichaam heel goed leren kennen en daardoor maak ik in het dagelijkse leven geen bokkensprongen. Voel heel prematuur al precies wat wel en niet kan.

Waar je voor moet uitkijken is dat je buiten de gym om je onderrug geen onnodige belasting geeft als deze herstellende is. Daarom kun je als je lichamelijk beroepen uitoefent nooit echt tot de max gaan zonder er op den duur schade aan over te houden.

Ik hoop het wel.........

Detliften verklijnd de ruchklagten.

• Like
Waarderingen: Eddine
deadliften vergroot de kans op een hernia met 99%

Dat zullen we nooit met zekerheid kunnen zeggen je leeft immers maar 1 keer dus onmogelijk om dat te vergelijken.
Denk zelf van wel, je lichaam kan immers meer hebben (mits je, je lichaam dan ook de tijd geeft om te herstellen).

Met mijn techniek... :roflol: vergroot het de kans.

Mijne ook ik mag (niet) eens meer deadliften van mijn sportarts en trainer.
Ik mag nog wel deadliften maar dan alleen high reps low weight.

Weet bijna zeker dat week in week uit enorm zwaar deadliften en squatten de kans op klachten op latere leeftijd vergroot.

Terug
Naar boven