| |||||||
| Registreren | Forumregels | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Regelmatig deadliften vergroot of verkleind de kans op latere rugklachten/hernia | |||
| Vergroot | | 28 | 30,43% |
| Verkleind | | 64 | 69,57% |
| Stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Cool Novice |
Ik heb vorige week weer even heerlijk gedeadlift, ook even een PR neer gezet, maar toch daarna een paar dagen met wat last in mn rug gelopen, geen spierpijn maar meer een signaal van zo ik ben wel even afgebeuld. En ik voer m wel goed uit! Maargoed, de stelling: "Regelmatig (eens per week) zwaar deadliften, vergroot of verkleind de kans op latere rugklachten of een hernia." |
| | |
| | #2 |
| Huge Freak Aangemeld: apr 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: ![]() | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Schijnt van wel, merk er zelf nog niks van.
__________________ 'duidelijk dat thomastog's intellect ver boven dat van de gemiddelde dbbér uitsteigt' - John Doe "Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go." |
| | |
| | #3 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Verkleind. Heb de voorbije 2 maand enorm veel pijn aan m'n rug gehad sinds ik niet meer deadlifte. Heb nu vorige week terug 5 sets gedeadlift en pijn in rug is terug volledig verdwenen.
__________________ Er is geen illusie zo schadelijk voor de menselijke psyche als de illusie dat zoiets als falen bestaat. Stats: Incline Bench Press: 5 x 95kg Flat Bench Press: 3 x 100kg (PR 110kg) Max Deadlift PR Ever: 3 x 190kg "Todt sind alle Götter: nun wollen wir, das der Ubermensch lebe.!!!!" |
| | |
| | #4 |
| Advanced Bodybuilder | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Inductie ftw
__________________ Don't count the days, make the days count. |
| | |
| | #5 |
| Advanced Bodybuilder | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Sinds ik deadlift sla ik een marmeren blad met m'n eigen lul in 2 stukken.
__________________ "I ain't your pal, Dickface!" - Ray Jackson (Bloodsport 1988). Stats: Leeftijd: 21 Gewicht: 114kg --> 110kg(cut) Status: Koetting |
| | |
| | #6 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: apr 2008 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 20 Geslacht: V
Stats: 1m59 - - Karma: ![]() | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Ik heb van nature een zwakke rug en er vaak last van gehad, maar toen ik regelmatig zwaar deadlifte had ik aanzienlijk minder last van mijn rug
__________________ "The tiny ant dares to enter the lion's ear." |
| | |
| | #7 |
| Monstrous Giant | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
1 ding is zeker, door squat en deadlift heb ik m'n lichaam heel goed leren kennen en daardoor maak ik in het dagelijkse leven geen bokkensprongen. Voel heel prematuur al precies wat wel en niet kan. Waar je voor moet uitkijken is dat je buiten de gym om je onderrug geen onnodige belasting geeft als deze herstellende is. Daarom kun je als je lichamelijk beroepen uitoefent nooit echt tot de max gaan zonder er op den duur schade aan over te houden.
__________________ Als je nog in je bed plast op je 31ste en je broek niet kunt aantrekken voordat je alle rechte hoeken in je slaapkamer hebt nageteld, weet je dat je het progressieve leven nooit uit het rechter oog zult verliezen. |
| | |
| | #8 |
| Colossal Veteran | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
dat zien we later wel he
|
| | |
| | #10 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: jan 2009 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m74 73kg 12% Karma: ![]() | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Het is wel VergrooD - VerkleinD, beetje consistentie mag wel vind ik! BB verkleint dus rugklachten. http://www.ergogenics.org/gezondheid120.html#1
__________________ BP: 10x60 SQ: 6x77,5 DL: 3x100 |
| | |
| | #11 |
| Ultimate Women's Magnet Aangemeld: apr 2007 Locatie: België Geslacht: M
Stats: - - - Karma: ![]() | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Detliften verklijnd de ruchklagten.
|
| | |
| | #12 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: jun 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 20 Geslacht: M
Stats: 1m78 90kg 10% Karma: ![]() | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
deadliften vergroot de kans op een hernia met 99%
__________________ ''Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength''. - Arnold Schwarzenegger |
| | |
| | #13 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
onderbouw die stelling eens.
__________________ If my reality does not exist, neither does my pain. Body Stats: Toon Power Stats: Toon Laatste Training vind je hier. Klik dan! |
| | |
| | #14 |
| Super Moderator Aangemeld: mei 2004 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: 1m94 115kg - Karma: ![]() | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Wat een onzin.
__________________ "The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent." -Arnold Schwarzenegger. |
| | |
| | #15 |
| Colossal Veteran Aangemeld: okt 2006 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 24 Geslacht: M
Stats: Karma: ![]() | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Haha, sure it does. Over 30j zijn we allemaal oud en kapot door die heavy squats en deads.
__________________ Bryan zegt: Jesaja Katalysator van het internet Boodschapper van het ijz'ren spel Het is neit wanneer de zwaluwen laag vliegen dat het gaat regenen Maar jesaja die weer gaat squaten Dat voorspelt zware progressiemaanden in the iron game Jij bent de jezus van dutchbodybuilding.com |
| | |
| | #16 |
| Colossal Veteran Aangemeld: jul 2006 Locatie: West Midlands Leeftijd: 31 Geslacht: M
Stats: 1m82 119kg - Karma: ![]() ![]() | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Dat zullen we nooit met zekerheid kunnen zeggen je leeft immers maar 1 keer dus onmogelijk om dat te vergelijken. Denk zelf van wel, je lichaam kan immers meer hebben (mits je, je lichaam dan ook de tijd geeft om te herstellen).
__________________ Stickies Jan Klaassen was trompetter in het leger van de prins, hij marcheerde van Den Helder tot Den Briel. |
| | |
| | #17 | |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: jan 2008 Locatie: amsterdam Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: Karma: ![]() | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Citaat:
__________________ "There is never an absolute answer to everything, except of course that you have to do your squats. " Johan's Log | |
| | |
| | #18 |
Met mijn techniek... vergroot het de kans.
__________________ Xtreme_BODY is back!!! :) Xtreme_BODY'S 2010 trainingslog!!! Bankdrukken: 2 x 160kg Deadlift: 3 x 210kg Squat: 1 x 160kg Military press: 2 x 90kg |
| | |
| | #19 |
| Cool Novice Aangemeld: feb 2010 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: 1m71 92kg 13% Karma: ![]() | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Mijne ook ik mag (niet) eens meer deadliften van mijn sportarts en trainer. Ik mag nog wel deadliften maar dan alleen high reps low weight. |
| | |
| | #20 |
| GFG - Contest Winner 2009 | Re: Regelmatig deadliften verkleind de kans op latere rugklachten
Weet bijna zeker dat week in week uit enorm zwaar deadliften en squatten de kans op klachten op latere leeftijd vergroot.
__________________ GFG@Safe-mail.net |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| deadlift, hernia, klachten |
| Topic opties | |
| |