AndroidHealthClinic

Paranormaal, geesten, en onverklaarbaar.

Bezoekers in dit topic

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2004
Berichten
13.691
Waardering
417
Lengte
1m90
Massa
110kg
In de topic "glaasje draaien" werd er al veel over gepost, en zelf vind ik het heel interesant om het allemaal te lezen.

Vandaar deze topic, om je eigen ervaringen, of die van een ander te vertellen. Ik hoef geen discussies over wie er wel of niet in gelooft, maar gewoon verhalen van andere mensen.


Ik zal zelf maar beginnen...

Ik heb jarenlang langs de Vliet gewoond "een kanaal" en van mijn vrienden toen der tijd dit verhaal gehoord...

2 van mijn kameraden zouden savonds een vrouw langs de waterkant hebben zien lopen, die op een gegeven moment stil stond, met haar gezicht naar het water toe. Deze vrouw zag er heel normaal uit, normale, iet wat ouderwetse, kleren...en niks spookachtigs. Tot de vrouw ineens het water in sprong, en daarbij compleet verdween, ze hoorden geen plons, ze zagen geen kringen in het water, de vrouw was gewoon in het niets opgelost.

Het verhaal gaat dat deze vrouw op zoek is naar haar verdronken kind, die op diezelfde plek spoorloos in het water verdween, om enkele dagen later op een andere plek pas terug gevonden te worden. De moeder van dit kind zou van verdriet gestorven zijn.

ondersteunende informatie...

In het Algemeen Politieblad (nr. 13,1964, pagina 297-300) verscheen een artikel van de hand van Inspecteur G.D.H. van Woudenberg van de Voorburgse politie, waarin wordt verhaald hoe Croiset erin slaagde het lichaam van de zes jaar oude Wim Slee op te sporen. De jongen werd op 11 april 1963 als vermist opgegeven. Er werd nog diezelfde dag een uitgebreide speurtocht ondernomen. Een politiehond wees de weg naar een plaats aan de oever van het kanaal De Vliet. Er waren goede redenen om aan te nemen dat de hond het bij het rechte eind had, aangezien het bekend was dat de jongen hier vaak speelde. Zijn lichaam werd echter niet gevonden. De volgende dag werd de zaak genoemd op radio en tv en in de pers.

bron

Foto van de vliet zelf, om een beetje beeld bij het verhaal te krijgen...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
grappig dat je hier over begint, ik ben daar zelf enorm mee bezig ook. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen dat ze hun naam horen fluisteren enzo, terwijl ze helemaal alleen zijn. Zelf heb ik nog niks meegemaakt. als je wat interessante verhalen wilt lezen, moet je es kijken op http://theshadowlands.net/ghost/. Staan veel verhalen/foto's/geluiden/filmpjes, en ze hebben ook een forum, kan je veel interessante ervaringen vinden. Als je meer goede sites vindt, PM ze ff door plz :)
 
The Rock zei:
grappig dat je hier over begint, ik ben daar zelf enorm mee bezig ook. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen dat ze hun naam horen fluisteren enzo, terwijl ze helemaal alleen zijn. Zelf heb ik nog niks meegemaakt. als je wat interessante verhalen wilt lezen, moet je es kijken op http://theshadowlands.net/ghost/. Staan veel verhalen/foto's/geluiden/filmpjes, en ze hebben ook een forum, kan je veel interessante ervaringen vinden. Als je meer goede sites vindt, PM ze ff door plz :)
Ik heb me daar idd avonden lang vermaakt met de foto`s op die site...wel jammer dat 90% foto`s van "bollen" zijn.
 
jah, er zijn jammer genoeg veel "orbs" inderdaad. maar het blijft inderdaad wel interessant.
 
Centaur zei:
Ik heb jarenlang langs de Vliet gewoond "een kanaal" en van mijn vrienden toen der tijd dit verhaal gehoord...

2 van mijn kameraden zouden savonds een vrouw langs de waterkant hebben zien lopen, die op een gegeven moment stil stond, met haar gezicht naar het water toe. Deze vrouw zag er heel normaal uit, normale, iet wat ouderwetse, kleren...en niks spookachtigs. Tot de vrouw ineens het water in sprong, en daarbij compleet verdween, ze hoorden geen plons, ze zagen geen kringen in het water, de vrouw was gewoon in het niets opgelost.

Het verhaal gaat dat deze vrouw op zoek is naar haar verdronken kind, die op diezelfde plek spoorloos in het water verdween, om enkele dagen later op een andere plek pas terug gevonden te worden. De moeder van dit kind zou van verdriet gestorven zijn.

damn ik kom daar iedere dag zowat. Werk in het diaconnessehuis ken je vast wel Centaur en ik zit er regelmatig te vissen. Heb er nog nooit wat van gehoord
 
Wow, dit is echt scary hoor!!!

Maar ik geloof echt heilig in dit soort dingen!

Ik heb hier in huis (woon nog thuis) ook iets vreemds. Een aantal keren per maand hoor ik diep in de nacht bloempotten (die op de vensterbank staan) verschuiven in de huiskamer. En dit droom ik niet en we hebben ook geen huisdieren die ze eventueel kunnen verschuiven. Dit gebeurt sinds de dood van mijn oma (aardig wat jaren terug). Verder komt er altijd op mijn verjaardag een meikever bij ons binnen. Ook al doen we de deur dicht, dat beest blijft net zolang voor de deur vliegen tot ie naar binnen kan. Elk jaar op hetzelfde tijdstip (ongeveer). Mijn moeder is er heilig van overtuigd, dat dat ook mijn oma is. Ik weet niet of dat toeval is, maar als mijn radio, tv of computer wel eens aan of uit en weer aangaat, vind ik ook bizar.
 
Laatst bewerkt:
Brolly_S zei:
damn ik kom daar iedere dag zowat. Werk in het diaconnessehuis ken je vast wel Centaur en ik zit er regelmatig te vissen. Heb er nog nooit wat van gehoord
Het diaconnesehuis zijn allebei m`n broertjes geboren toen er nog een kraamafdeling was, zelf heb ik er ook 2 keer gelegen.

Hetgeen met die vrouw is ter hoogte van de Trekweg, hoek Ketelstraat gebeurd (ik heb zelf 13 jaar in de Ketelstraat gewoond)
 
@Kale
Kan je smorgens zien dat die bloempotten idd verschoven zijn? Teken er anders savonds eens met een potlood een kringetje omheen, kan je gelijk zien of hij verschoven is.

Zelf heb ik ook veel geluiden in huis gehad, bij m`n ex en in m`n vorige huis.
 
MightyDuck zei:
Het is geheel offtopic... maar ik kan het niet laten...

Als het weer is blèr je maar gewoon "oma kanker op ik sta naakt !" :mad:

Deze post vindt ik eerlijk gezegd zeer ongepast. Misschien heeft hij het nog moeilijk met de dood van zijn oma oid, of heeft hij veel respect voor haar (en ik vindt dat dat ook hoort, voor doden of "geesten" moet je veel respect hebben vindt ik), en dan zeg jij van "kanker op oma". Sorry, maar vindt ik een btje ongepast. :mad:
 
@centaur;

Ja het gekke is, ook toen er geen bloempotten stonden (me ouders waren aan het schilderen die dag), hoorde ik het. Ik ben er ook helemaal niet bang voor ofzo. Het komt totaal onschuldig op me over. Ik ben op een gegeven moment zelf ook gaan schuiven en het was precies hetzelfde geluid.
 
Toen ik met m`n ex samen woonde, hadden we een reserve telefoon in een doos in de rommelkamer, je kent ze wel, zo`n groot draadloos geval met een huge antenne erop. Die telefoon was al een jaar of 5 niet meer gebruikt, en lag in die doos maar een beetje reserve te wezen.

Op een gegeven moment werd ik smorgens half wakker, draaide me om, en gooide daarbij m`n arm naast het bed, waarbij ik ergens tegenaan sloeg en ik iets hoorde vallen. Toen ik ging kijken lag daar die reserve telefoon, en vroeg ik aan m`n vriendin what the **** die telefoon daar ineens deed. Zegt zij "ik werd vanacht wakker omdat die telefoon over ging in de doos, ik nam op maar ik hoorde niks, toen heb ik hem maar naast het bed neergezet voor als hij weer over ging"

Ik had zoiets van "wtf?? schrok jij niet ofzo?? was je niet bang?? dat ding ligt daar onaangesloten in die doos, met een batterij die al 5 jaar leeg is, en hij gaat over!!" ze zei dat ze er niet bij stil had gestaan, maar wel 100% wakker was.

Zelf twijfel ik een beetje aan het feit dat ze echt goed wakker was, wel is het zo dat ze bij elk geluidje gelijk wakker schiet, en dat ze meer rare dingen heeft meegemaakt, ook waar ik bij was.
 
^^ vaaagheid! was dat een telefoon die vroeger vaak door een (nu overleden) iemand werd gebruikt ofzo? heb je hem van iemand gekregen? anders zou ik er geen logische verklaring voor kunnen vinden (voor zover dit al logisch is :D)
 
The Rock zei:
^^ vaaagheid! was dat een telefoon die vroeger vaak door een (nu overleden) iemand werd gebruikt ofzo? heb je hem van iemand gekregen? anders zou ik er geen logische verklaring voor kunnen vinden (voor zover dit al logisch is :D)
Toen zij het huis uit ging kreeg ze hem van haar ouders mee, ik denk dat haar ouders die telefoon een jaartje of 3 gebruikt hebben, veel ouder kan hij niet zijn, want toen bestonden die modellen nog niet.
 
ja, wie belt je nou 's nachts uit bed??? :D

wel bizar trouwens! Bizar is cool :)
 
Over het algemeen merk ik er weinig van, behalve als er familie overlijdt.
Dan komen ze zeg maar ff afscheid nemen.

Dan voel je gewoon dat er iemand in de buurt is, en even later krijg je meestal een telefoontje dat er inderdaad iemand is overleden.

Ander keertje, een familie lid van m'n moeder, overleed een uurtje of 1 's nachts, ik lag in bed met m'n vriendin, hup gaat het licht in 1 keer aan!
Ik 's ochtends vragen, is er iemand overleden ofzo? Ja dus, en bleek dat m'n broer op dat zelfde moment in bed lag, en z'n bed begon te klapperen!

Vond ie ook best wel freaky! :P
 
welcome into the world of the LSD-user
 
Interessant onderwerp, maar ik geloof er niet in. Ik ben Christelijk en ik heb een hele andere kijk op dat soort dingen, maar ik ga daar niks over uitlaten anders weet ik zeker dat er mensen op ingaan. ;)


Zelf heb ik ook niks meegemaakt, kwa geesten of paranormale dingen. Ik heb wel eens last van lucide dromen waarin wat nare dingen zijn gebeurt, maar dit is grotendeels me eigen schuld (echt waar; begin niet aan lucide dromen, ik raad dit sterk af. Voor degene die niet weten wat het is > zoek het even op google).
Uiteraard heb ik wel verhalen van andere mensen gehoord en ik wil ze ook best geloven, maar zelf hou ik mij hier buiten.

Trouwens: wel interessant om jullie verhalen te lezen.
 
ik heb ook nog nooit zoiets dergelijk meegemaakt maar ik ben er wel enorm door gefascineerd.. ik geloof ook wel dat er meer is dan dat we met het blote oog kunnen waarnemen.

telekinesis.mine.nu:coole site. Niets over geesten ofzo, maar wel telekinese/psychokinese, vind ik ook heel interessant..
staan filmpjes op en ook hoe je het zelf kan leren + een forum
 
Grijpwijk zei:
welcome into the world of the LSD-user
Altijd lekker makkelijk iemand voor gek/drugsgebruiker te verslijten
 
Back
Naar boven