XXL Nutrition

Nieuws Oudste mens ter wereld overleden

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
In een verpleeghuis in de Amerikaanse staat Georgia is de oudste mens ter wereld overleden. Besse Cooper sliep vredig in nadat ze haar haar had laten verzorgen en een kerstfilm had bekeken. Ze was 116 jaar.
Besse Cooper woonde sinds de Eerste Wereldoorlog in Georgia. Ze was onderwijzeres en kreeg vier kinderen.
Cooper werd in januari erkend als de oudste mens op aarde, maar in mei bleek dat een vrouw in Brazilië nog 48 dagen ouder was. Nadat deze vrouw op 21 juni was overleden, was Cooper echt de oudste mens.
Oudste aller tijden


Voor zover bekend is de oudste mens aller tijden de Franse Jeanne Calment. Zij overleed in 1997, 122 jaar oud. In haar jeugd had ze Vincent van Gogh nog ontmoet.
Op de lijst van oudste mensen aller tijden staat Besse Cooper met 116 jaar en 100 dagen op de achtste plaats.
De Nederlandse Hendrikje van Andel-Schipper staat op die lijst 24e. Zij overleed in 2005; 115 jaar en 62 dagen oud.

Veel te jong toch weer, r.i.p. Besse. Dina Manfredini is nu de oudste 115 jaar en 245 dagen. De oudste man is 15 dagen jonger. Manfredini heeft nog 7 dagen te gaan om de top 10 te halen van oudste mensen ooit.
 
bijna 116 jaar, zou het niet willen zo lang leven
 
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je 116 jaar wordt :roflol:
 
Zijn toch aardig wat wetenschappers die verwachten dat onsterfelijkheid niet meer zover weg is, slechts 10+ jaar.
 
Zijn toch aardig wat wetenschappers die verwachten dat onsterfelijkheid niet meer zover weg is, slechts 10+ jaar.

Hopelijk kunnen ze dan ook de verschijnselen die met ouderdom gepaard gaan ook verhelpen want stel je bent onsterfelijk maar je gaat meer en meer achteruit, dan heb je er helemaal niets aan.
 
Hopelijk kunnen ze dan ook de verschijnselen die met ouderdom gepaard gaan ook verhelpen want stel je bent onsterfelijk maar je gaat meer en meer achteruit, dan heb je er helemaal niets aan.

Daar begint het juist bij, want ouderdom is in feite slijtage.
 
Als het ooit mogelijk word om onsterfelijk te worden of dat de gemiddelde leeftijd drastisch omhoog schiet dan wordt dat alleen maar een probleem. De wereld is al overbevolkt genoeg. Als het mogelijk wordt denk ik dat de gewone mens er niet van te weten zal komen.
 
Als het ooit mogelijk word om onsterfelijk te worden of dat de gemiddelde leeftijd drastisch omhoog schiet dan wordt dat alleen maar een probleem. De wereld is al overbevolkt genoeg. Als het mogelijk wordt denk ik dat de gewone mens er niet van te weten zal komen.
word je toch gewoon dictator en ga je iedereen kille zodat alleen de pure arische ras over blijft ;P
 
Zijn toch aardig wat wetenschappers die verwachten dat onsterfelijkheid niet meer zover weg is, slechts 10+ jaar.

Uuh ontsterfelijk? Hoe dat dan? Lijkt me niet, zeker niet binnen dit tijdspanne dat je aangeeft.
 
Lijkt me echt raar voor zo"n mensje.
Die heeft de Titanic zien zinken, 2 wereldoorlogen meegemaakt en de Apple computers gebruikt!
Geweldig toch!
 
Zijn toch aardig wat wetenschappers die verwachten dat onsterfelijkheid niet meer zover weg is, slechts 10+ jaar.

lijkt me wel k*t om tot die generatie te behoren die net uit de boot valt :D
 
"Het leven begint bij 40" .. grootste flauwekul.. "het einde begint bij 40" zou een veel betere spreuk zijn.

Langste vrouw ter wereld (236 !) is trouwens ook overleden.
 
Zijn toch aardig wat wetenschappers die verwachten dat onsterfelijkheid niet meer zover weg is, slechts 10+ jaar.

2000 jaar is ook 10+ jaar. Kurzwell zijn voorspellingen zijn nergens specifiek op gebaseerd.

Verjongen van cellen zal allemaal nog niet zo'n vaart lopen.

Daarnet op reinders laat zo'n scheefzeiker gezien vol met dooddoeners en arrogante onwetendheid hierover.

"Ik zou geen 150 jaar willen worden"
"ik vind levenskwaliteit belangrijker"
"wat is het nut van het leven als je niet sterft"
 
Uuh ontsterfelijk? Hoe dat dan? Lijkt me niet, zeker niet binnen dit tijdspanne dat je aangeeft.

Omdat?
Als het lukt de oude cellen continu te verversen zodat die niet meer achter blijven is het gewoon realistisch hoor.

2000 jaar is ook 10+ jaar. Kurzwell zijn voorspellingen zijn nergens specifiek op gebaseerd.

Verjongen van cellen zal allemaal nog niet zo'n vaart lopen.

Daarnet op reinders laat zo'n scheefzeiker gezien vol met dooddoeners en arrogante onwetendheid hierover.

"Ik zou geen 150 jaar willen worden"
"ik vind levenskwaliteit belangrijker"
"wat is het nut van het leven als je niet sterft"

flauw grapje, je snapt me punt wel neem ik aan.
 
Zijn toch aardig wat wetenschappers die verwachten dat onsterfelijkheid niet meer zover weg is, slechts 10+ jaar.

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, of je moet die + wel heel ruim nemen.

Naast de slijtage van botten, gewrichten, en het inademen en consumeren van schadelijke stoffen en opnemen van straling in de loop der jaren. Is er namelijk nog een ander "probleem" dat opgelost moet worden.

Onze cellen kunnen zich niet eindeloos blijven delen. Bij elke deling wordt het chromosoom iets korter. Ons lichaam heeft daar iets op bedacht , namelijk telomeren. Dit is een sequentie nucleotiden die aan de uiteindes van de DNA streng uit de chromosoom zit. Deze sequenties zijn niet coderend en mogen dus slijten zonder daarbij schade te veroozaken aan de wel coderende stukken ( de genen ). Maar met elke deling worden de telomeren korter. Wanneer deze telomeren "op " zijn, zal er bij elke volgende deling schade ontstaan aan de genen, en das niet gezond. Want de genen coderen voor de eiwitten die heel veel processen in het lichaam aansturen.

Er zijn al wel onderzoeken geweest naar het tijdelijk ( medicijnen ) of het permanent ( genetische modificatie ) verlengen van deze telomeren bij organisme zoals wormen. En dat bleek een gunstig effect te hebben op het verouderingsproces. Maar gaat het bij grotere organisme vaak gepaard met kanker ( het ongeremd delen van cellen ) voor de gunstige effecten op kunnen treden

( en voor de vraag komt, ja ik studeer DNA gerelateerde vakken )
 
Laatst bewerkt:
Ze was toch een ebony?

Witter dan wit.

ht_besse_cooper_kb_120827_wmain.jpg


Mamie Rearden is de oudste ebony in de USA en nu ook de oudste in de USA geboren inwoner van dat land.
 
Mooi om zo oud te worden maar er zitten wel veel nadelen aan.

Iedereen om je heen sterft, je kinderen, je klein kinderen, misschien zelfs wel je klein klein kinderen. Iedereen die je ooit gekend hebt toen je nog kwiek was is dood.

De paar laatste decenia van je leven heb je waarschijnlijk een hoop hulp nodig.

Ik zou zelf gewoon zo oud willen worden als dat mijn lichaam het toelaat. Ik zou absoluut niet door willen leven als ik overal hulp bij moet hebben.
 
Haar kinderen leven nog maar in veel gevallen zal je inderdaad meestal jongere familieleden weg zien vallen ver voordat je zelf overlijdt.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
3ppmnc.jpg
 
Back
Naar boven