MuscleMeat

Opleiding Persoonsbeveiliging

Bezoekers in dit topic

Jizza

Bajes Beest
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 mei 2005
Berichten
4.551
Waardering
14
Lengte
1m81
Massa
88kg
Vetpercentage
20%
Ik wil mij graag orienteren op het gebied van persoonsbeveiliging.

Op internet heb ik al een aantal opleidingen gevonden die me aanspreken, zoals die van IBS in Engeland en NOB in Nederland.
Zijn er heren of dames hier aanwezig die voor mij nog wat andere links of informatie hebben, zodat ik mij zo breed mogelijk kan orienteren?

Bij de opleidingen die ik heb gevonden tot nu toe is het noodzakelijk het papiertje Beveiliger 2 te hebben en deze wil ik naast mijn huidige fulltime werk gaan behalen via het LOI. Is dat een goed idee, of zou ik het anders aan moeten pakken? Zo ja, hoe dan?

Graag advies!
 
Beste Jizza,

Stap 1: Vergewis je van het feit dat persoonsbeveiligers ongeveer de meest :yawn: saaaaie baan hebben die je k*tn bedenken. 80% is wachten, 20% is vervoeren. Klaar. Niks romantisch spannends aan, tenzij je voor potentieel bedreigde soorten als Ayaan of de minister van Palestina gaat werken. Extra opleidingen in die richting zijn in in ons landniet erkend en stellen wienig voor.

Stap 2: Verhuis naar een land dat degelijke wetgeving en mogelijkheden heeft voor persoonsbeveiligers. In Nederland mogen persoonsbeveiligers NIKS. Niks dragen, niks extra, nada. In Israel en Zwitserland kun je wél een gedegen opleiding krijgen, wel zelf dokken.

Bovendien werken veel beveiligers in ons land met een Beveiliger-2 diploma als persoonsbeveiliger! Jaaaa! Echt waar! Ze verdienen dubbel uurloon, da's het enige verschil en de opdrachtgever merkt het alleen in de portemonnnee. Hoe dat komt? Omdat het bij ons geen enkele wetgeving of erkenning geniet. Iedereen met een Bev-2 papiertje op zak kan het praktisch gaan doen. Kortom: Tenzij je voor Vadertje Staat gaat werken of in het buitenland, is er geen **** aan.

Groetjes,

DBC01
 
25 aug - 3 nov ben ik naar Chicago om daar ten eerste te genieten (en misschien zelfs the 'O' te gaan zien), en ten tweede om ook daar te kijken naar de mogelijkheden. Ik ben mij heel goed bewust dat een persoonsbeveiliger die internationaal werkt daar veel meer lol aan beleeft dan iemand die in Nederland blijft.
Wat ik echter wil voorkomen is dat ik veel te veel voor een opleiding betaal, waar ik uiteindelijk inderdaad geen ene drol aan heb, omdat ik het met Bev-2 ook had kunnen doen.
Links met meer informatie heb je niet toevallig?
 
Ik denk dat als je op internet zoekt naar trefwoorden met daarin verweven Israel(ian), Swiss en dergelijke er genoeg moet uitkomen. Ik heb iemand gekend die in Zwitserland een bodyguardbedrijf had maar spreek hem niet meer, ik was tijdelijk ergens aan de slag.
 
Volledig eens met DBC01


Wil je dat echt ? ga naar buitenland, reken wel meteen op 5 jaar dat je achterlicht ivm taal. Of ga voor de staat werken (hun hebben persoonsbeveiliging in handen)

Anders ? zet het maar uit je hoofd. Kun je beter prive chauffeur worden.. 80% wachten/route's bedenken om file te vermijden/auto poetsen en 20% rijden............. (klinkt bekend he ?)

in the UK zit wel een ok opleiding waar je de basis leert, maarja hun garanderen ook geen werk, dat doet niemand, guess why ?
 
Laatst bewerkt:
Met het beveiliger niveau 2 heb je al 2 jaar voor nodig, en je komt niet zomaar in dat wereldje van Persoonsbeveiliging terecht. De meeste zijn ex-politieagent, ex-militair of ex-marechaussee.
 
je kan het proberen bij de politie bij de DKDB of bij de KMAR sectie BSB daar word alles voor je betaald mits je de keurigen etc doorkomt natuurlijk.
De in Nederland gestationeerde opleidingen tot persoonsbeveiliger/bodyguard heb ik negatief advies over gehad,niet in de zin van slecht maar bv in Engeland of Amerika is het veel uitgebreider maar dan heb je ook wat.
 
johnny 01 zei:
Met het beveiliger niveau 2 heb je al 2 jaar voor nodig, en je komt niet zomaar in dat wereldje van Persoonsbeveiliging terecht. De meeste zijn ex-politieagent, ex-militair of ex-marechaussee.

Nou nee, voor Bev-2 krijg je een jaar de tijd van Justitie, dan MOET je het papiertje hebben want dan loopt je tijdelijke pas af. ;)
 
Capoeirist zei:
Wil je dat echt ? ga naar buitenland, reken wel meteen op 5 jaar dat je achterlicht ivm taal.

Ik spreek 4 talen vloeiend (buitenlandse ouders).

Johnny 01 zei:
Met het beveiliger niveau 2 heb je al 2 jaar voor nodig, en je komt niet zomaar in dat wereldje van Persoonsbeveiliging terecht. De meeste zijn ex-politieagent, ex-militair of ex-marechaussee.

Ik ben ex-politie agent.


@warrior27, ik heb inderdaad van meerdere mensen reeds gehoord dat engeland en amerika top of the line opleidingen aanbieden. Ik ben ook zeker van plan om daar meer rond te gaan kijken.

@capoeirist, in the UK zit wel een ok opleiding zeg je. Welke is dat dan? IBS?
 
ff bij Ben Dover hier op het board informeren :dance: , hij is persoonsbeveiliger en chauffeur van een van de directeuren van een Nederlandse multinational ;)
 
DBC01 zei:
Nou nee, voor Bev-2 krijg je een jaar de tijd van Justitie, dan MOET je het papiertje hebben want dan loopt je tijdelijke pas af. ;)

Als je het allemaal via het boekje doet wel ja, maar ik mocht er lekker 2 jaar over doen zonder een pasje te hebben. :D
 
Ik ken iemand die heeft deze opleiding gedaan, hij is er zeer tevreden mee.

http://www.isaacademy.com/

Maar wat DBC al zei in Nederland heb je niets te zoeken.
 
bartp zei:
Ik ken iemand die heeft deze opleiding gedaan, hij is er zeer tevreden mee.

http://www.isaacademy.com/

Maar wat DBC al zei in Nederland heb je niets te zoeken.

In Nederland is idd niet veel aan.
Ik ken ook iemand die werkt als persoonsbeveiliging in Irak, zelfs daar is er soms niks te doen. Het ene moment ligt hij lekker te zonnebaden en het andere moment vliegen de kogels om ze oren. Hij loopt wel met de mooiste en nieuwste wapens rondt. :D

P.s. Ik wil ook de persoonsbeveiliging in.
 
johnny 01 zei:
In Nederland is idd niet veel aan.
Ik ken ook iemand die werkt als persoonsbeveiliging in Irak, zelfs daar is er soms niks te doen. Het ene moment ligt hij lekker te zonnebaden en het andere moment vliegen de kogels om ze oren. Hij loopt wel met de mooiste en nieuwste wapens rondt. :D

P.s. Ik wil ook de persoonsbeveiliging in.
Ik ken iemand die voor justitie mensen uit buitenland ophaald zodat ze vervolgd kunnen worden. Niet bepaald een 9 tot 17 baan, maar wel goed betaald en genoeg spanning. :D
 
bartp zei:
Ik ken iemand die voor justitie mensen uit buitenland ophaald zodat ze vervolgd kunnen worden. Niet bepaald een 9 tot 17 baan, maar wel goed betaald en genoeg spanning. :D

Je moet ook van reizen houde he.
Het is wel een hele duren opleiding, echt alles zit erop en eraan.
Misschien kan ik een paar filpmjes van die man op het forum posten, dat zal ook wel leuk zijn. :D
 
johnny 01 zei:
Je moet ook van reizen houde he.
Het is wel een hele duren opleiding, echt alles zit erop en eraan.
Misschien kan ik een paar filpmjes van die man op het forum posten, dat zal ook wel leuk zijn. :D
Opleiding zijn duur, maar je leerd wel veel "nuttige" dingen voor je beroep. Je krijgt ook redelijk wat anatomie... ;) :p
 
[Link niet meer beschikbaar]

ik weet alleen niet of het nivo goed is, en de kwaliteit.............:rolleyes:
 
bartp zei:
Opleiding zijn duur, maar je leerd wel veel "nuttige" dingen voor je beroep. Je krijgt ook redelijk wat anatomie... ;) :p

Je krijgt zowieso een EHBO-opleiding voor je BHV en daarnaast ook een schietcurses heb ik gehoord.
 
johnny 01 zei:
Je krijgt zowieso een EHBO-opleiding voor je BHV en daarnaast ook een schietcurses heb ik gehoord.
Ik had het meer over hoe je iemand het snelst kon steken zodat ie het snelst dood was enz. ;)
 
bartp zei:
Ik had het meer over hoe je iemand het snelst kon steken zodat ie het snelst dood was enz. ;)

Haha, altijd je eigen veiligheid eerst he. ;) En je moet het zo beperkt mogelijk houden ( jammer genoeg )
 
Back
Naar boven