MuscleMeat

Online testen gezocht ivm sollicitatie

Bezoekers in dit topic

Grijpwijk

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 feb 2004
Berichten
3.621
Waardering
3
Lengte
1m93
Massa
100kg
Je kent ze wel, de testjes die deel uitmaken van sommige sollicitatieprocedures. Soort van IQ-testjes die bestaan uit bijvoorbeeld:
- cijferreeksen
- ruimtelijk inzicht
- eenvoudige rekensommetjes
- afmaken van reeksen afbeeldingen

Opzich goed te doen, maar oefenen geeft altijd een beter resultaat. Iemand een linkje waar deze online te oefenen zijn?
 
De online mensa thuistest?
 
Waar ga je je voor laten keuren? Misschien kan ik je helpen...
 
Waar ga je je voor laten keuren? Misschien kan ik je helpen...

Het is geen keuring in de zin van dat ik voor één of andere overheidsorganisatie ga werken. Het gaat om een functie bij een particuliere organisatie. Die organisatie heeft extern een bureau waarbij ze kandidaten dit soort tests laten afnemen. Zo vallen bepaalde mensen door de mand denk ik. Weet al wat het ongeveer gaat inhouden. Het deel met psychologen en acteurs spreekt me minder aan.
 
Beveiliging? zeg anders welke richting...
 
Beveiliging? zeg anders welke richting...

:roflol:
Ik heet geen DBC...
Heb trouwens een oefenboekje met daarop indicatie 'hoog', dus daarmee valt beveiliger ook af. ;)
 
www.gitp.nl

Belangrijk bij persoonlijkheidstesten is verder dat je geen extreme uitslagen krijgt. Je bent slim genoeg om de multiple choice vragen te kunnen categoriseren.

Voor het rollenspel is het belangrijk dat je je goed bewust bent van de waarden die de organisatie hoog in het vaandel heeft staan. Een fout die ik eens heb gemaakt is te hard op afspraken pushen, terwijl het binnen die tent juist belangrijk bleek de medewerkers het gevoel te geven dat ze gehoord waren. Ben overigens blij dat ik daar niet ben gaan werken, maar dat als voorbeeld.

Succes!
 
Zoiets inderdaad, alleen dan met wat meer vragen.

Google eens na 'International High IQ Society', 'Top One Percent Society', 'Intertel' óf 'Colloquy society' (om er een aantal op te noemen). Online zijn genoeg hiq testen te vinden.
 
:roflol:
Ik heet geen DBC...
Heb trouwens een oefenboekje met daarop indicatie 'hoog', dus daarmee valt beveiliger ook af. ;)

Nou, ik heb zelf een test gehad voor persoonsbeveiliging(DKDB) en dat zijn echt hele zware...;)
 
Back
Naar boven