XXL Nutrition

Nieuwe verrassing waar ik Giga van baal

Bezoekers in dit topic

Inb4

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
22 jan 2015
Berichten
5.057
Waardering
2.685
Lengte
1m75
Massa
50kg
Vetpercentage
> 50%
Sinds enkele dagen geleden pakte ik mijn benchpress en dacht al te merken dat ik iets of wat achteruit ging. Vandaag weer en wat blijkt inderdaad i.p.v. krachtstoename ga ik achteruit. Ik kon mijn eerste set 1 rep minder maken als de keren daarvoor. Drie dagen geleden kon ik de laatste (12e) rep al nog maar met maken.

Terwijl ik daarvoor echt een stijgende lijn zag.
Ik ben sinds 10 dagen enigzins met cutten begonnen, ietwat onder behoefte eten en een paar keer per week cardio. Ben nu iets meer als een halve kilo kwijt.
Dit kan toch niet dat ik zo snel aan kracht verlies.
Ik heb mijn eiwit inname ietwat verhoogd, in elk geval zeker niet verlaagd.

Ik heb pas een deload-week gehad.
Zou het toch kunnen dat mijn spieren overtraind zijn en een langere periode rust nodig hebben ?
Ik train altijd tot faillure, zou dat het probleem kunnen zijn ?

Baal verschrikkelijk.

Iemand ideeën ?

Bvd, Marc
 
met cutten verlies je vaak wat kracht, zeker op de benchpress.

verder is altijd tot failure trainen niet nodig en ook niet optimaal.
 
met cutten verlies je vaak wat kracht, zeker op de benchpress. verder is altijd tot failure trainen niet nodig en ook niet optimaal.

Nee daar heb ik inderdaad al vaker aan getwijfeld.
Maar in 1,5 week al merkbaar minder kracht, is dat niet erg vlug ?

Ik was van plan om een maandje of 3 in elk geval op behoefte (of iets er onder) te eten en regelmatig cardio te doen.
In dit tempo vraag ik me dan wel af waar het naar toe gaat.

Thnx voor snelle reactie, by the way
 
Nee daar heb ik inderdaad al vaker aan getwijfeld.
Maar in 1,5 week al merkbaar minder kracht, is dat niet erg vlug ?

Ik was van plan om een maandje of 3 in elk geval op behoefte (of iets er onder) te eten en regelmatig cardio te doen.
In dit tempo vraag ik me dan wel af waar het naar toe gaat.

Thnx voor snelle reactie, by the way

Is niet raar

Wen er maar aan je gaat kracht verliezen
Volume omlaag gooien kan ook helpen
 
Het kan ook net van de dag afhangen. Ook als je niet aan het cutten bent heb je wel dagen waarop je net wat minder kan pakken dan andere dagen. Niet elke training is gelijk in kracht. Dus hou daar ook rekening mee. ;)
Ik heb soms dat ik mijn max BP 5 reps doe de week erop 7 dan weer 6... en ik zit in een bulk.

Met cutten lever je inderdaad wel wat kracht in. Maar voor hetzelfde geld pak je volgende keer wel weer die rep erbij. Trek niet té snel een conclusie. Volume verlagen naar 10 reps zou ook een idee zijn in je cut.
 
Minder sets/oefeningen Zwaar blijven trainen om kracht enigszins te behouden

O okay, dat is mogelijk een idee, ga ik me effe in verdiepen.
Dit werkt behoorlijk demotiverend voor me, maar goed het is zoals het is, daar moet ik maar aan wennen dan.

Thanx

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:17 ----------

Het kan ook net van de dag afhangen. Ook als je niet aan het cutten bent heb je wel dagen waarop je net wat minder kan pakken dan andere dagen. Niet elke training is gelijk in kracht. Dus hou daar ook rekening mee. ;) Ik heb soms dat ik mijn max BP 5 reps doe de week erop 7 dan weer 6... en ik zit in een bulk. Met cutten lever je inderdaad wel wat kracht in. Maar voor hetzelfde geld pak je volgende keer wel weer die rep erbij. Trek niet té snel een conclusie. Volume verlagen naar 10 reps zou ook een idee zijn in je cut.

Het lijkt niet iets van de dag Marina, ik heb het idee dat het langzaam maar zeker zijn intrede doet.
Maar inderdaad ik weet de ene training is de andere niet.

Zal het in elk geval in mijn achterhoofd houden, niet te vlug conclusies te trekken.
Ben blij met je.

By the way gisteren wel benen getraind maar niet toe gekomen aan de bulgarian split squat.
Aan het einde van mijn calve raises en squats, was ik aardig vermoeid. Had ook nog een hele dag voor de boeg. Je hoort hier nog van ;)
 
Het lijkt niet iets van de dag Marina, ik heb het idee dat het langzaam maar zeker zijn intrede doet.
Maar inderdaad ik weet de ene training is de andere niet.

Zal het in elk geval in mijn achterhoofd houden, niet te vlug conclusies te trekken.
Ben blij met je.

By the way gisteren wel benen getraind maar niet toe gekomen aan de bulgarian split squat.
Aan het einde van mijn calve raises en squats, was ik aardig vermoeid. Had ook nog een hele dag voor de boeg. Je hoort hier nog van ;)
Kijk het gewoon even aan. Soms denk ik ook wel eens dat ik terug val in kracht. Maar de week erop gaat het weer goed. Wat ik dan soms ook doe is de lichtere sets vooraf even op 8 reps pakken en dan mijn max gewicht op maximale reps. Dan ben je minder moe als je gaat maxen en geeft ook weer even een boost als je dan dat max gewicht net een rep meer kan pakken. ;)

Ben benieuwd nog naar de split squats. :)
 
Kijk het gewoon even aan. Soms denk ik ook wel eens dat ik terug val in kracht. Maar de week erop gaat het weer goed. Wat ik dan soms ook doe is de lichtere sets vooraf even op 8 reps pakken en dan mijn max gewicht op maximale reps. Dan ben je minder moe als je gaat maxen en geeft ook weer even een boost als je dan dat max gewicht net een rep meer kan pakken. ;) Ben benieuwd nog naar de split squats. :)

Ga het idd even bezien :o

Schreef net al over de split squats (vorig stukje ;))
 
is normaal

doei
 
Het kan ook net van de dag afhangen. Ook als je niet aan het cutten bent heb je wel dagen waarop je net wat minder kan pakken dan andere dagen. Niet elke training is gelijk in kracht. Dus hou daar ook rekening mee. ;) Ik heb soms dat ik mijn max BP 5 reps doe de week erop 7 dan weer 6... en ik zit in een bulk. Met cutten lever je inderdaad wel wat kracht in. Maar voor hetzelfde geld pak je volgende keer wel weer die rep erbij. Trek niet té snel een conclusie. Volume verlagen naar 10 reps zou ook een idee zijn in je cut.

Dit idd, lag gister ook ineens met een barbell op mn borst omdat ik dacht nog 1 rep eruit te kunnen persen die vorige week wel lukte, niet dus.

En in een cut hoef je niet perse kracht te verliezen.
 
Dit idd, lag gister ook ineens met een barbell op mn borst omdat ik dacht nog 1 rep eruit te kunnen persen die vorige week wel lukte, niet dus. En in een cut hoef je niet perse kracht te verliezen.

O, okay. Nou hopelijk is het een momentopname dan.
 
+ Als je er zo van baalt dat je eens 1 rep minder kunt maken dan verdien je het niet om vooruit te gaan.

Dank je voor het begrip Corleone, ik draai nog niet zo lang mee in dit wereldje.
Voor mij is het nog een zoek en ontdekkingsreis.

Gelukkig krijg ik regelmatig positieve input waar ik wat mee kan.
En waar ik ook mijn voordeel mee doe.

Je bent een echte motivator, maar goed jou inschattende verdien je zo'n titel ook.
:D
 
Kan zoveel oorzaken hebben. Te weinig rust, uitdroging, vermoeid, minder koolhydraten, spierafbraak, geen goed cut schema. Verder moet je ook niet maar 1 training als maatstaaf gaan nemen, 1 keer minder trainen is niet gezegd dat je gelijk in z'n totaal achteruit bent gegaan.
 
En dan moet ie zich van kant maken ? :o

Nee, dat nu ook weer niet, maar hou niet van mensen die van een mug een olifant maken.

Dank je voor het begrip Corleone, ik draai nog niet zo lang mee in dit wereldje.
Voor mij is het nog een zoek en ontdekkingsreis.

Gelukkig krijg ik regelmatig positieve input waar ik wat mee kan.
En waar ik ook mijn voordeel mee doe.

Je bent een echte motivator, maar goed jou inschattende verdien je zo'n titel ook.
:D

Is graag gedaan, en kon mss wat begripvoller zijn, maar je moet nooit iets doen in het leven 'om', 'vanwege', 'opdat', maar enkel omwille van het ding zelf en uit liefde ervoor. Je moet dus niet trainen om meer reps te kunnen maken, of zelfs je huidige niveau in stand te houden, maar enkel trainen om te trainen, het plezier van met gewichten tillen.
 
Gek kind die Giga
 
Back
Naar boven