Fitness Seller

Nieuw - Even voorstellen

Bezoekers in dit topic

frozenfranky

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2008
Berichten
44
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik las al een tijdje mee op dit forum en heb nu besloten om me ook maar aan te melden. Ik zal me even voorstellen: ik ben Frank (24 jaar) en woon vlak onder Utrecht.

Even kort mijn verhaal:
- 1 jaar geleden woog ik 105 kg (nee da's geen typfout); ik voelde me hier onwijs klote bij en ben dus als 'n gek gaan lijnen om gewicht te verliezen. Dat werkte (in combinatie met flink wat stress :D) erg goed: in iets meer dan 9 weken (!) was ik 20 kwijt en woog dus nog maar 85 kg. Een kwestie van stoppen met een extreem ongezonde leefsT: gewoon normale voeding, maar wel gestopt met alle tussendoortjes en snacks. Tot op vandaag is het me alleen nog niet gelukt te stoppen met roken, verder leef ik gezond. So far so good.

- De rest van afgelopen jaar ben ik een beetje blijven hangen tussen de 80-85kg maar was hier nog niet helemaal tevreden mee, dus ik besloot weer te gaan sporten: zeilen, hardlopen en mountainbiken.

- Ik merk nu alleen dat mijn conditie en mijn kracht erg laag zijn:rolleyes:. Ik heb me sinds 3 weken aangemeld bij een Health Center voor cardio + fitness. Daar schrok ik me kapot toen bij de vetmeting naar voren kwam dat mijn vetpercentage 26,4% bleek te zijn. Ik dacht dat ik wel weer redelijk gezond was nadat ik zoveel was afgevallen (ik voelde me in ieder geval een stuk beter! :) ) maar dat bleek dus tegen te vallen.

Mijn doel is eerst een goede basisconditie te kweken (en natuurlijk mijn vetpercentage te verlagen tot een gezond niveau) en daarnaast mijn spieren weer wakker te schudden. Uiteindelijk wil ik gericht werken aan mijn bovenbeen-, arm- en buikspieren.

Start stats: lengte: 1.80m, gewicht: 85kg en vetpercentage 26,4 (ja... lach maar... wacht maar.. ;) )


Ik heb ook al meteen een vraag:
Als ik mijn buikspieren train (op de Core Abdominal van Life Fitness, 3 sets, 12reps) dan voel ik na een paar reps dat een spier in mijn nek onwijs snel begint te trillen. Mijn houding is goed, het gewicht is goed, en toch trilt deze spier steeds. Hij lijkt van de bovenkant schouders tot bovenkant van de nek te lopen (voor mijn gevoel). De sportschoolinstructeur had geen idee waardoor het veroorzaakt werd. Heeft 1 van jullie misschien een idee waardoor dit komt? Moet ik rustiger beginnen of doe ik gewoon iets harstikke verkeerd??


Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen!

Groeten, Frank
 
Laatst bewerkt:
Hallo bevroren Frank,

Allereerst welkom op DBB. Je zult hier veel info vinden en vrijwel altijd een antwoord op je vragen.
Goed dat je begonnen bent met sporten. Een abo op de sportschool is een grote stap naar een gezonde levensstijl.
Je vetmeting...hoe is deze gemeten? Electronisch? Zo ja, dan kan het best zijn dat er geen bal van klopt. Die dingen zijn namelijk erg onbetrouwbaar.
Is het met de tang gemeten, dan kan het aardig in de buurt zitten. Maar dan nog moet diegene weten wat ie doet.

Het trillen van die spier zou ik me niet druk om maken. Misschien moet je lichaam wennen aan de oefeningen. Deze is natuurlijk niet gewend aan krachttraining.
Als ik bepaalde oefeningen doe, heb ik dat ook wel es.
 
Hoi franky :)
 
Welkom Franky, en succes gewenst!
 
Welkom! Je bent al flink afgevallen! je vet percentage mag dan te hoog zijn, maar dat je al behoorlijk wat overtollige kg kwijt bent is al een hele prestatie. Succes met het behalen van je doel, dat zal zeker goed komen :)
 
succes. het vet percentage zal wel niet met een tang gemeten zijn, dus no worries!
Er klopt geen bal van en een tip geloof niet al te veel wat de mensen daar zeggen
 
welkom, succes en vergeet die vet %
Train goed.. evalueer door te kijken in de spiegel.. en op je 'goed' gevoel..
 
succes jongen met je doelen je bent al op de goede weg toch
 
Yo Franky

alles klar :)
 
in 9weken 20kg gestopt met eten ofzow? ik deed hier toch wel zo'n jaar over :S topprestatie man!
 
kan heel goed kloppen hoor 26% vet, een ecto die niet traint weegt maar 60 bij die lengte/gewicht. Ik gok dat jij met een laag vetpercentage(10%) een kilo of 70 zal wegen
 
Hallo,
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ben inderdaad zelf ook erg blij dat ik deze volgende stap richting een gezonde levensstijl heb gezet.

De vetmeting is bij mij inderdaad electronisch gedaan wat dus blijkbaar niet hoeft te kloppen? Hoeveel kan zo'n meter ernaast zitten dan? Ik wil wel graag mijn begin stats weten namelijk, zodat ik mijn vorderingen een beetje kan bijhouden. Ik zal eens vragen of ze het opnieuw (met een tang) willen meten.

Vanavond ga ik mijn andere sport beoefenen: schieten :shoot:(dynamisch pistoolschieten) en ik ben Erg benieuwd of ik mijn pistool überhaupt met gestrekte armen voor me kan houden. Altijd leuk, spierpijn haha :D

@Nicolas24: Haha nee hoor, ik heb gewoon de normale 3 maaltijden op een dag gegeten toen. Daarvoor was ik lui en vrat ik 't liefst de hele dag en zoveel mogelijk en deed niks aan sport. Dat liep behoorlijk uit de klauwen. Ik ben toen gewoon gestopt met alle tussendoortjes, het junkfood en vette zooi. Dus geen Mc meer, geen Grieks afhaalrestaurant meer, en geen cafetaria (die mensen zullen me gemist hebben, was kind aan huis haha). Gewoon normale maaltijden, zonder er zelfs heel veel aandacht aan te besteden wat/hoeveel ik precies at.
Daarnaast liep in die tijd een langdurende relatie kapot, wat voor mij veel stress opleverde. Dat heeft ook zeker meegeholpen. Daarnaast had ik door 't einde van die relatie ineens alle tijd en ruimte om aan mezelf te werken. ;)

Ik doe mijn best om zoveel mogelijk info te lezen op dit forum, maar met veel termen enzo ben ik behoorlijk onbekend. Ecto, dat betekend dat je een tengere lichaamsbouw hebt? Dat heb ik dus niet; ik ben van mezelf behoorlijk breed. Ik krijg op de sportschool ook steeds te horen dat ik aanleg zou hebben om breder/gespierder te worden. Nou, we zullen zien! :)

Ik zal binnenkort een fototje posten.
 
Welkom en succes! :cool:
 
welkom franky en succes met het behalen vna je doelen :D
 
Thnx iedereen voor de reacties.

Het 'probleem' met de spier in mijn nek die trilden is trouwens opgelost met hulp van een sportinstructeur. Het bleek dat mijn borst- en buikspieren veel verder ontwikkeld waren dan de spieren in mijn rug en schouders, waardoor de spier zou gaan trillen. De buik/borst zou het gewicht dan wel aankunnen maar de rug (nog) niet. :D Problem solved, weet ik dat ook weer.
 
Back
Naar boven