Fitness Seller

Niet kunnen pinnen maximaal bereikt??

Bezoekers in dit topic

MickG

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2010
Berichten
722
Waardering
18
Lengte
1m73
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik woon in Spanje en als ik probeer te pinnen staat er dat ik mijn maximum heb bereikt. Dit is al sinds gister zo terwijl ik wel ruim voldoende geld op mijn rekening heb. Ik heb gister ook nog een bedrag overgemaakt en dit is ook gewoon goed aangekomen dus ik denk niet dat mijn pas is geblokkeerd of wat dan ook?

Weten jullie hoe dit komt? (ik kan geen contact op nemen met de bank me telefoon is kapot...)
 
Heb je bij alle mogelijk pin automaten geprobeerd? Dit krijg je meestal in Nederland als je bij een ander soort bank pint.
 
Ik ben er gister achtergekomen. Ik ging toen naar de macdonalds... Stond ik daar dus met me bek vol tanden. Dacht dat het aan hun pin automaat lag dus zei ik dat ik even geld ging pinnen. Bij die pinautomaat werkte het dus niet en maar naar huis gegaan. Vanochtend met goede moed geprobeerd en weer hetzelfde, ben ook nog bij 2 andere gaan proberen maar weer hetzelfde verhaal?

Ik heb dus in totaal bij 4 pinautomaten geprobeerd
 
Moet je maar niet naar de mac gaan..
 
Je hebt toch een max bedrag dat je in t buitenland p dag op kunt nemen?
Even de website van je bank checken.
 
zit in clean bulk had geen eten in huis en supermarkt was dicht. Beter iets als niets
 
Maar dat is voor geld opnemen, pinnen in winkels of Mc zou wel moeten kunnen.
 
Waarom woon je in Spanje?
 
omdat het hier 25 graden is. Mad? kunnen we aub wel ot blijven. Maximum per week heb ik niet overschreden buiten dat dit het zoiezo niet kan zijn omdat de week net begonnen is. Betalen bij de mac kon dus ook niet, ik kan wel een bedrag overschrijven naar een ander rekening nummer dus ik denk niet dat me rekening is geblokkeerd?
 
Ruzie gemaakt met een deurwaarder? beslag op je rek gelegd ?
Bij een geblokkeerde pas slikt de automaat m toch ook gelijk in hier in NL (weet niet hoe dat daar zit)
 
er is deze week niks vreemds gebeurt.. het enige is dat ik een dagje rood heb gestaan maar dit de volgende dag weer was opgelost?
 
omdat het hier 25 graden is. Mad? kunnen we aub wel ot blijven. Maximum per week heb ik niet overschreden buiten dat dit het zoiezo niet kan zijn omdat de week net begonnen is. Betalen bij de mac kon dus ook niet, ik kan wel een bedrag overschrijven naar een ander rekening nummer dus ik denk niet dat me rekening is geblokkeerd?

Omdat Spanje in een van zijn grootste economische crisis zit. Have fun daar!
 
Ik heb de oplossing!

Vorige week kreeg ik een brief van de ing waar werd gemeld dat er een soort blokkade komt op het pinnen in het buitenland ( dit voor als je geskimd word en ze dan het in et buitenland ophalen). Er stond dus da als je naar het buitenland gaat en daar van plan bent om te gaan pinnen dan moet je dit aangeven bij je bank.

Ofterwijl: belletje plegen naar je bank.
 
Ik heb de oplossing!

Vorige week kreeg ik een brief van de ing waar werd gemeld dat er een soort blokkade komt op het pinnen in het buitenland ( dit voor als je geskimd word en ze dan het in et buitenland ophalen). Er stond dus da als je naar het buitenland gaat en daar van plan bent om te gaan pinnen dan moet je dit aangeven bij je bank.

Ofterwijl: belletje plegen naar je bank.

Dit kan het een en ander verklaren! ik zit echter bij de Rabobank?

Ik kan niet bellen maar heb al een mailtje richting de rabo gestuurd. Thanks voor de post :D

Bij nader inzien, waarom had ik dan gister problemen met het betalen met pinpas in de macdonalds? Dit zou gewoon gelukt moeten zijn denk ik dan toch?
 
Betalen met de pinpas en geld opnemen bij een bankautomaat staan los van elkaar. Je kunt pinnen binnen je totale credietruimte, geld opnemen bij een automaat is gebonden aan een limiet.

Dit kan het een en ander verklaren! ik zit echter bij de Rabobank?

Ik kan niet bellen maar heb al een mailtje richting de rabo gestuurd. Thanks voor de post :D

Bij nader inzien, waarom had ik dan gister problemen met het betalen met pinpas in de macdonalds? Dit zou gewoon gelukt moeten zijn denk ik dan toch?

Nederlandse banken blokkeren automatisch hun pinpas voor gebruik in het buitenland, effe deblokkeren ;) .
 
Laatst bewerkt:
Hoef je niet aan te geven bij de bank; dat kan je in MijnING zelf instellen.
 
Zeker het maximum bereikt wat je per dag/week bij een automaat mag opnemen? Dat kan je instellen. En idd, wat AbFab zegt, ergens anders opnemen moet dan wel kunnen
 
Betalen met de pinpas en geld opnemen bij een bankautomaat staan los van elkaar. Je kunt pinnen binnen je totale credietruimte, geld opnemen bij een automaat is gebonden aan een limiet.

Ik kon zowel niet betalen met de pinpas als geld opnemen

---------- Post toegevoegd 1 April 2013 om 12:35 ----------

Zeker het maximum bereikt wat je per dag/week bij een automaat mag opnemen? Dat kan je instellen. En idd, wat AbFab zegt, ergens anders opnemen moet dan wel kunnen

100% zeker dat ik niet het maximum heb bereikt. Heb deze week namelijk vrij sober geleefd. Kan echt sirieus bij geen enkele pin automaat geld opnemen en betalen met de pinpas lukte dus ook niet?
 
Werk bij de ****bank zelf, per 2 april wordt buiten europa pinnen automatisch uit gezet tenzij je ff per telefoon doorgeeft dat dit niet zo is. Maar gezien jij in Spanje bent (en het nog geen 2 april is..) is dat niet het geval.

Als ik zo alles lees ff bellen, wellicht skimming. Bij skimming of vermoeden tot skimming wordt rekening geblokkeerd, krijg je nieuwe pas naar je woonadres gestuurd (pas is namelijk de toegangsweg bij skimming, blokkeer die en de rekening is weer veilig). Even in de min staan of max hebben bereikt is na 24 uur weer hetzelfde, (meeste banken is 500 uit de muur (GEA) per dag en 750 in winkels (BEA))
 
Ik kon zowel niet betalen met de pinpas als geld opnemen

---------- Post toegevoegd 1 April 2013 om 12:35 ----------



100% zeker dat ik niet het maximum heb bereikt. Heb deze week namelijk vrij sober geleefd. Kan echt sirieus bij geen enkele pin automaat geld opnemen en betalen met de pinpas lukte dus ook niet?

ja morgen dus gewoon effe bellen naar je bank, dbb gaat je probleem niet oplossen hoor. :roflol:
 
Back
Naar boven