XXL Nutrition

Negatieve ervaring met Priceattack een wel erg slecht gevulde Mysterybox XL, wat kan ik doen?

Bezoekers in dit topic

1234nilsjei

Novice
10 jaar lid
Lid sinds
24 nov 2009
Berichten
17
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
68kg
Vetpercentage
14%
Onderwerp: Negatieve ervaring met Priceattack een wel erg slecht gevulde Mysterybox XL, wat kan ik doen?

<O:p
Begin december heb ik vol verwachting bij Priceattack.nl een Mysterybox XL besteld voor de prijs van 60 euro + 5 euro verzendkosten, de box zou rond kerst geleverd worden.
Gezien mijn eerdere ervaringen op andere sites met die boxen die altijd ver de waarde van aanschaf overstegen dacht ik dat dit een leuke kerstverrassing zou zijn voor mij en mijn vriendin.
Na weken wachten was het 24 december eindelijk zover en vol verwachting pakte ik de box uit, het viel mij op dat er wel erg veel kaartjes inzaten dat als ik niet tevreden zou zijn ik contact kon opnemen voor een passende oplossing.
Na alles uitgepakt te hebben was ik behoorlijk teleurgesteld in de box zaten namelijk:
- een Chinese namaakwii met ergere graphics als de nes die op Ebay te koop staat voor 10 euro.
- Een douchekop met led verlichting ook te krijgen bij de Action voor 7 euro.
- Een digitaal weerstation ter waarde van een paar euro.
Na de waarde nagerekend te hebben kwam ik uit op een bedrag van maximaal 30 euro.
Dit is dus nog geeneens de helft van de aanschafwaarde en ik was nogal teleurgesteld gezien mijn eerdere ervaringen bij concurrenten waarvan de inhoud 2 of zelfs 3 x zoveel waard was als de aanschafwaarde.
Omdat ik zoveel kaartjes had dat ik contact kon opnemen als ik niet tevreden zou zijn heb ik gemaild.
Het enige wat ik kreeg was dat smaken verschillen en ik min of meer pech had gehad.
Oke smaken verschillen dat snap ik nog wel maar iets in een box doen wat de helft waard is van de aanschaf noem ik oplichting, zeker als vermeld word dat de waarde de aanschaf ver overschrijdt.

Wat zou ik in jullie ogen nog kunnen doen aan dit euvel?
Ik ben namelijk niet van plan dit soort geldklopperij over me heen te laten gaan zelfs op de markt van Beverwijk krijg je nog waar voor je geld als je met zon marktkoopman meedoet.
 
Gewoon daar niet meer bestellen, denk niet dat je er veel aan kunt doen.
 
tja zulk geen zooi meer bestellen!
 
Snap ook niet hoe mensen zo'n verrassingsdoos kunnen kopen.. :roflol:
 
Je kan niks doen .
 
smearattack
 
Blijf dan gwn bij die sites waar je wel goede ervaringen had...
 
Hoi Nilsje, hoe gaat het nu? Nog steeds die obese uit de achterhoek met 48 cm armen of staan je er inmiddels wat ripter bij?
 
Ik zou ze een 20kg dumbbell terugsturen per post om vervolgens langs te gaan, en ze op hun kop te slaan met die dumbbell. :mad:
 
terug sturen met wit poeder erin
 
Een mysterybox :hahaha:
 
Dus dan zit je thuis samen met je vriendin in spanning af te wachten wat er dit jaar in je bestelde mystery box zal zitten? :roflol:
 
Als duidelijk vermeld stond dat de waarde van de box die 60 euro overschreed, maar eerder had je het er nog enkel over "dat je enkel verwachtte dat dit het geval was, omdat dit bij eerdere aankopen zo was". Wat is het nou?

Je kan een brief sturen waarin je te kennen geeft dat ze niet behoorlijk hebben nagekomen door niet te geven wat was beloofd dan wel wat je had mogen verwachten (iig iets met een waarde van +/- 60 euro).

Let wel dat Ebay erg goedkoop is, en het niet helemaal fair is de prijzen enkel met Ebay-aanbiedingen te vergelijken. Helemaal als het tweedehands Ebay-spullen zijn, maar zelfs als het om nieuwe spullen gaat, is Ebay soms wel 50 % goedkoper dan de duurdere winkels.

Vervolgens geef je in die brief te kennen dat je ze een termijn geeft van pak m beet 10 dagen om WEL behoorlijk na te komen (in dit geval zou dat dan het toezenden van wat extra artikelen zijn). Doen ze dit niet dan neem je gerechtelijke stappen.

Een goede kans dat ze niets doen. Maar dan heb je het iig geprobeerd. Eventueel kun je dan nog een tweede brief versturen waarin je te kennen geeft dat nu ze in verzuim zijn je de overeenkomst overeenkomstig het bepaalde in het BW ontbindt en op die grond je geld terugvordert (immers: als er geen ovk meer is dan is die 60 euro onverschuldigd betaald). Je bent dan voorts bereid de mystery-box op hun kosten terug te zenden.

Je geeft ze in die brief opnieuw een termijn van 10 dagen om te reageren. Verder zet je in de brief dat als ze dit niet doen je naar de sector kanton stapt, waarbij je buiten de 60 euro tevens buitengerechtelijke kosten zult vorderen (evt kosten aangetekend verzenden maar ook de tijd nodig voor het opstellen van de brieven is iets waar een advocaat geld voor rekent).

Naar de kantonrechter stappen zou ik niet snel doen, maar je dreigt ermee. Niet geschoten is altijd mis.

Voor meer succes is het aan te raden je brieven aangetekend te verzenden, dit kost je per brief echter wel 7 euro.

Succes.
 
hoi nilsje, hoe gaat het nu? Nog steeds die obese uit de achterhoek met 48 cm armen of staan je er inmiddels wat ripter bij?


:d
 
Back
Naar boven