Ga Terug  

DutchBodybuilding.com Forum

> Andere Populaire Topics > Allerlei

Antwoord

Topic Opties Weergave Modus
Oud zondag 13 augustus 2006, 23:14   #1
Competitive Bodybuilder
Elite Member

Bracke's Avatar

Geslacht: M
Karma Power: 13
Bracke is herboren in de Dier realmBracke is herboren in de Dier realmBracke is herboren in de Dier realm
De man achter ERGOGENICS?  

Geen idee of hij hier lid is van het board, het is iig niet de bedoeling om hem af te breken.. Ik lees geregeld de artikelen die hij post, en vind het altijd zeer interessant en leerrijk, dus no offence..

Toch, echter, ben ik al vaak opgevallen dat hij echt wel subjectief kan zijn, wat niet echt als een doorgewinterde reporter overkomt.. Ik bedoel, hij heeft het precies moeilijk om zijn gedachten voor zich te houden.. B.v het volgende stukje over anabolen gebruik:

Homocysteïne

Onderzoekers van de Britse University of Glamorgan hebben ontdekt hoe anabole steroïden plotse hartaanvallen kunnen veroorzaken. Anabolen verhogen de homocysteïne-spiegel.

De studie, die in juli 2006 verscheen in de British Journal of Sports Medicine, vergelijkt dertig bodybuilder. Tien gezonde mensen, die niet aan sport deden en geen anabolen gebruikten, dienden als controlegroep.

Mortality

“The findings of this study suggest that anabolic-androgenic steroids are detrimental to cardiovascular health and appear to be implicated in cardiovascular mortality in long-term anabolic-androgenic steroid abuse.”

Onderzoekers in besproken studie.

Tien bodybuilders gebruikten al twintig jaar of langer. Tien bodybuilders gebruikten anabolen, maar waren minstens drie maanden geleden gestopt. Tien bodybuilders trainden tenslotte met gewichten, maar hadden nooit androgenen aangeraakt.

Jazeker, lezers. Naturel-atleten. Ze bestaan nog. De nobele sub-variant van de stam der lichaamsbouwers is nog lang niet uitgestorven.

Ik ben zelf een natural 4 life, maar zelfs mij is de opmerking opgevallen en kan me inbeelden dat het een beetje licht irri kan zijn voor de testo's onder ons..

Toen de met die hetze met die docu over ons forum, viel mij iets soortgelijks op, toen er iets werd verteld over dat sommige bodybuilders te heftig reageerden..

Zie ik spoken?

Of is het nog al iemand opgemerkt?
Bracke is offline   Met citaat antwoorden
Oud zondag 13 augustus 2006, 23:44   #2
Administrator
Administrator

Big-T's Avatar

Karma Power: 60
Big-T is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktBig-T is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktBig-T is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktBig-T is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktBig-T is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereikt
Karma CrownKarma CrownKarma Crown

Bekijk Galerij (3 foto's)
Re: De man achter ERGOGENICS?  

Houd er niet van om een mening te geven over andere sites, maar je kan de conclusies in bepaalde artikels best met een grote korrel zout nemen, en het zou niet de eerste keer zijn dat die subjectief (lees:fout) zijn. Hopen dat er nu geen artikel op komt "DBB is kwaad op Ergogenics" ofzo

** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm **
Big-T is nu online   Met citaat antwoorden
Oud maandag 14 augustus 2006, 10:41   #3
Ripped Bodybuilder

houston's Avatar

Leeftijd: 37
houston is herboren in de Dier realmhouston is herboren in de Dier realmhouston is herboren in de Dier realm

Ergogenics

Ergogenics is een nieuwssite over legale en illegale ergogene middelen. We juichen het gebruik ervan niet toe, we keuren het niet op voorhand af.

We willen je niet aanraden die middelen te gebruiken, en als je ze gebruikt willen het je niet afraden. We hebben er geen mening over, behalve dan dat we de materie fascinerend vinden.

Ergogenics brengt nieuws, niet De Waarheid. We willen je niet vertellen wat je wel en niet moet doen. Er zijn al genoeg mensen die De Waarheid kennen. Ze zijn meestal levensgevaarlijk.

Wij geloven niet in De Waarheid. Wel in intelligente mensen, die openstaan voor nieuwe inzichten, daaruit destilleren wat waarde heeft en het overige naast zich neer leggen
houston is offline   Met citaat antwoorden
Oud maandag 14 augustus 2006, 10:43   #4
Ripped Bodybuilder

houston's Avatar

houston is herboren in de Dier realmhouston is herboren in de Dier realmhouston is herboren in de Dier realm

Het leukste van alles is dat BigT weet wie hier Willem Koert is.
Oud maandag 14 augustus 2006, 10:44   #5
Boomknuffelaar
Super Moderator Elite Member

EricR's Avatar

Leeftijd: 38
EricR is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktEricR is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktEricR is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktEricR is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktEricR is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereikt

Houston, je bent een goede woordvoerder voor Ergogenics

Man makes a gun - man goes to war
Man can kill and man can drink
And man can take a whore
Kill all the blacks - kill all the reds
And if there's war between the sexes
Then there'll be no people left
EricR is nu online   Met citaat antwoorden
Oud maandag 14 augustus 2006, 11:58   #6
Colossal Veteran

wazzup's Avatar

Leeftijd: 43
wazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimp

Citaat:
Origineel gepost door Bracke Bekijk Post
Geen idee of hij hier lid is van het board, het is iig niet de bedoeling om hem af te breken.. Ik lees geregeld de artikelen die hij post, en vind het altijd zeer interessant en leerrijk, dus no offence..

Toch, echter, ben ik al vaak opgevallen dat hij echt wel subjectief kan zijn, wat niet echt als een doorgewinterde reporter overkomt.. Ik bedoel, hij heeft het precies moeilijk om zijn gedachten voor zich te houden..
Maar dat vind ik juist zo leuk aan ergogenics. Als je het maar weet, dan is er niks aan de hand. Het is een beetje een kruising tussen een wetenschapjournalist en een columnist. Hij zorgt er in ieder geval voor dat er hier regelmatig discussies opgestart worden en dat mensen vraagtekens zetten en dat is altijd goed. (nou ja bijna altijd goed, maar altijd vermakelijk)
wazzup is nu online   Met citaat antwoorden
Oud maandag 14 augustus 2006, 12:20   #7
Huge Freak

Lauw's Avatar

Leeftijd: 31
Karma Power: 50
Lauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma Pimp

Citaat:
Origineel gepost door Bracke Bekijk Post
Toch, echter, ben ik al vaak opgevallen dat hij echt wel subjectief kan zijn, wat niet echt als een doorgewinterde reporter overkomt.. Ik bedoel, hij heeft het precies moeilijk om zijn gedachten voor zich te houden..
Dat is de enige kritiek die ik kan verzinnen. Hij geeft zijn eigen mening regelmatig, en vrijwel altijd zonder argumentatie.

Ik lees zijn site graag. Die Willem Koert weet regelmatig leuke stukjes op het www te vinden.

of hij hier incognito meeleest of zelfs post boeit me eigenlijk weinig.

Volgens mij heb ik zojuist voor het eerst het woord incognito gepost op dit board. Toch weer een klein hoogtepunt.

RobertHosper = Willem Koert.
jullie hebben het niet van mij....

Ivosnivo: Als ze roerloos blijft liggen stoot je niet hard genoeg.
Lauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud maandag 14 augustus 2006, 14:45   #8
Competitive Bodybuilder
Elite Member

Bracke's Avatar

Bracke is herboren in de Dier realmBracke is herboren in de Dier realmBracke is herboren in de Dier realm

Citaat:
Origineel gepost door houston Bekijk Post
Ergogenics

Ergogenics is een nieuwssite over legale en illegale ergogene middelen. We juichen het gebruik ervan niet toe, we keuren het niet op voorhand af.

We willen je niet aanraden die middelen te gebruiken, en als je ze gebruikt willen het je niet afraden. We hebben er geen mening over, behalve dan dat we de materie fascinerend vinden.

Ergogenics brengt nieuws, niet De Waarheid. We willen je niet vertellen wat je wel en niet moet doen. Er zijn al genoeg mensen die De Waarheid kennen. Ze zijn meestal levensgevaarlijk.

Wij geloven niet in De Waarheid. Wel in intelligente mensen, die openstaan voor nieuwe inzichten, daaruit destilleren wat waarde heeft en het overige naast zich neer leggen

Er is een groot verschil tssn "Talk the talk en walk the Walk"...
Bracke is offline   Met citaat antwoorden
Oud maandag 14 augustus 2006, 14:55   #9
Huge Freak

boogie's Avatar

Karma Power: 34
boogie is DBB's Karma Kingboogie is DBB's Karma Kingboogie is DBB's Karma Kingboogie is DBB's Karma Kingboogie is DBB's Karma Kingboogie is DBB's Karma Kingboogie is DBB's Karma Kingboogie is DBB's Karma Kingboogie is DBB's Karma King

Wil de echte Willem Koert nu opstaan?!
Oud maandag 14 augustus 2006, 15:07   #10
Huge Freak
Gewichtheffer

dinand's Avatar

Karma Power: 42
dinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma King

ja en Big cat ook
dinand is offline   Met citaat antwoorden
Oud maandag 14 augustus 2006, 15:11   #11
Administrator
Administrator

Big-T's Avatar

Big-T is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktBig-T is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktBig-T is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktBig-T is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktBig-T is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereikt

Citaat:
Het leukste van alles is dat BigT weet wie hier Willem Koert is.
Waarom denk je dat, ik weet het trouwens niet en dat is ook niet belangrijk. Vind het wel vreemd die quote "Wij geloven niet in De Waarheid" denk dat daarmee alles gezegd is...

Oud maandag 14 augustus 2006, 15:21   #12
Huge Freak

Lauw's Avatar

Leeftijd: 31
Karma Power: 50
Lauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma Pimp

Waar zijn verdomme mijn troll posts gebleven!?

Dus....
Wij geloven niet in De Waarheid (let op de hoofdletters) moet je denk ik interpreteren als: wij geloven niet automatisch wat iedereen geloofd. Een nobel streven.

Ivosnivo: Als ze roerloos blijft liggen stoot je niet hard genoeg.
Lauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud maandag 14 augustus 2006, 15:28   #13
Huge Freak
Elite Member

Leviathan's Avatar

Leeftijd: 29
Karma Power: 33
Leviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het Universum
Bekijk Galerij (16 foto's)

Ergogenics brengt idd nieuws, maar ik kan een voorbeeld uit mn mouw schudden, waarin een 'nieuwtje' niet op waarheid is gecontroleerd en en men klakkeloos een aantal leugens van een inspecteur van gezondsheidszorg heeft overgenomen.

Verder zit ik er zelden of nooit op, dus who cares.

Lengte: 179cm
Gewicht: 86.0kg
Bovenarmen: 41.0cm koud
BF: 11%

Doel: 105kg, 12/13% BF
Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud maandag 14 augustus 2006, 15:42   #14
Huge Freak
Gewichtheffer

dinand's Avatar

Karma Power: 42
dinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma Kingdinand is DBB's Karma King

Veel mensen zien het als een echte nieuwssite. Dat zie je aan nieuwe leden die hier soms vragen komen stellen. Hun "kennis" komt rechtsreeks van ergogenics. Aangezien de ergogenics manier van wetenschap bedrijven nogal discutabel is, vraag ik me af of ze niet hun "Waarheid" opdringen aan mensen, door met zulke disclaimers objectiviteit te willen uitstralen, maar subjectief as fuck te zijn. Dit schiet mij potdorie in het verkeerde keelgat!

edit; Ik had net een heel verhaal over lauw getypt.
dinand is offline   Met citaat antwoorden
Oud maandag 14 augustus 2006, 15:46   #15
Colossal Veteran

wazzup's Avatar

Leeftijd: 43
wazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimpwazzup is DBB's Karma Pimp

Er zijn ergere dingen dan kennis van ergogenics halen... uit zo'n glossy fitness blaadje bijvoorbeeld.
wazzup is nu online   Met citaat antwoorden
Oud maandag 14 augustus 2006, 15:53   #16
Huge Freak
Elite Member

Leviathan's Avatar

Leviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het UniversumLeviathan heerst over het Universum

Citaat:

Ergogenics brengt nieuws, niet De Waarheid.
Nieuws is een eenzijdige informatiebron al dan niet beinvloedt door de persoonlijke mening van de auteur.

Oud maandag 14 augustus 2006, 22:05   #17
Ripped Bodybuilder

houston's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Leviathan Bekijk Post
Ergogenics brengt idd nieuws, maar ik kan een voorbeeld uit mn mouw schudden, waarin een 'nieuwtje' niet op waarheid is gecontroleerd en en men klakkeloos een aantal leugens van een inspecteur van gezondsheidszorg heeft overgenomen.

Verder zit ik er zelden of nooit op, dus who cares.
Wij brengen het nieuws. Het is aan jou, of het wel of niet foutieve informatie bedraagd.
Oud maandag 14 augustus 2006, 22:47   #18
Huge Freak
Elite Member

Leviathan's Avatar

Citaat:
Wij brengen het nieuws. Het is aan jou, of het wel of niet foutieve informatie bedraagd.
Dat vindt ik niet.
Nieuws moet gestaafd zijn op feiten anders zouden het fabels zijn.

Wat is anders het punt van nu.nl of weet ik wat voor nieuwssites?

Oud maandag 14 augustus 2006, 23:04   #19
Advanced Bodybuilder

Papi Chulo's Avatar

Leeftijd: 27
Karma Power: 8 Papi Chulo heeft veel om trots over te zijnPapi Chulo heeft veel om trots over te zijnPapi Chulo heeft veel om trots over te zijnPapi Chulo heeft veel om trots over te zijnPapi Chulo heeft veel om trots over te zijnPapi Chulo heeft veel om trots over te zijnPapi Chulo heeft veel om trots over te zijnPapi Chulo heeft veel om trots over te zijnPapi Chulo heeft veel om trots over te zijnPapi Chulo heeft veel om trots over te zijnPapi Chulo heeft veel om trots over te zijnPapi Chulo heeft veel om trots over te zijnPapi Chulo heeft veel om trots over te zijn

Citaat:
Origineel gepost door Leviathan Bekijk Post
Dat vindt ik niet.
Nieuws moet gestaafd zijn op feiten anders zouden het fabels zijn.

Wat is anders het punt van nu.nl of weet ik wat voor nieuwssites?

Juist.
Papi Chulo is offline   Met citaat antwoorden
Oud maandag 14 augustus 2006, 23:49   #20
Administrator
Administrator

Big-T's Avatar

Citaat:
Wij brengen het nieuws.
Er is een verschil tussen nieuws brengen (het in de media brengen van gebeurtenissen), en eigen interpretaties maken op basis van studies.

Citaat:
Het is aan jou, of het wel of niet foutieve informatie bedraagd.
Dat is idd een goeie. Zo werkt een forum idd ook, geloof niet alles wat je leest, en blijf kritisch. Er is alleen één probleem en dat is dat een website die artikels publiceerd aan de hand van studies een zeer betrouwbare indruk geeft aan lezers die minder kritisch zijn. I.e. veel mensen geloven echt alles wat er geschreven wordt op dergelijke sites. En als je dan zaken leest die afgeleid zijn van een bepaalde studie, maar waarvan ik denk 'dat maak ik helemaal niet op uit die studie' dan vind ik niet dat je nog over 'informatie' of 'nieuws' kan spreken. Men wil duidelijk een boodschap overbrengen die subjectief is aan de informatie die daarvoor gebruikt wordt. Een voorbeeld is o.a. de negatieve houding tegenover de supplementenhandelaars. Vervolgens wordt er een studie bij de hand genomen om zogenaamd aan te tonen dat post workout whey "de bood mist". Terwijl de studie alleen was bedoeld om aan te tonen dat pre-workout whey niet snel genoeg opgenomen wordt om tijdens de training hetzelfde effect te hebben als aminozuren. Daarnaast zijn er zat studies die post training whey+dextrose als zeer doeltreffend hebben bewezen.

Dit is slechts één voorbeeld hoe men nieuws brengen verward met "een subjectieve mening overbrengen". Men moet echt veel genuanceerder omspringen met bepaalde conclusies. Maar goed dat is het verschil tussen een wetenschapper en een journalist waarschijnlijk.

Antwoord

Bookmark topic

Topic Opties
Weergave Modus

Postregels