Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Overige Topics > Allerlei

Antwoord
Oud 6 June 2007, 21:18  
pat21
Lamme tak

pat21's Avatar

Stats: M - - -
Citaat:
Origineel gepost door erwin280 Bekijk Post
koop een echte en schiet die juut voor zijn flikker
Try me
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 21:34  
mhr team
Colossal Veteran

mhr team's Avatar

Stats: M 27j
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 21:34  
DiSTuRBeD
Competitive Bodybuilder

DiSTuRBeD's Avatar

Stats: M 32j 1m77 88kg 24%
Bekijk Galerij (7 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Marky Bekijk Post
Zat laatst Undercover in Nederland te kijken waarbij Abertino Essers een Belg gevonden had die van (bijna) niet te onderscheiden nep wapens verkocht, ook zwaarder geschut. Nu zeiden ze dat bezit in Belgie legaal is. Klopt dit? Ook kopen en verkopen?

Jupz gewoon meerderjarig zijn, je identiteitskaart laten zien en de verkoper noteert wat gegevens welke hij dan doorspeelt aan de lokale politie

Zo ja, zijn de overval cijfers in Belgie eigenlijk hoger?

ik denk het niet, wie is er nu zo zot om met een nep pistool een overval te plegen, voor hetzelfde geld heeft de winkelier er een echt

Wat gebeurd er als je met een nep mitrieur of nep pistool op straat opgepakt wordt? Gewoon in bezit heb dus, er verder niets mee doet of pleegt.

Alles hangt af van de intentie die je hebt, zo is ook bijvoorbeeld een aardappelmesje een "verboden wapen" wanneer je de intentie (=bedoeling) hebt om het als wapen te gaan gebruiken. Voor hetzelfde mag je dus een oestermes, een opinel, een machete bij hebben, als je maar kan aantonen dat het voor jou een werktuig is en je het dus nodig hebt voor je werk.

Neemt niet weg dat als je het bijvoorbeeld in je auto vervoert, dat het een groot verschil uitmaakt of het geladen is of niet, of het in een afgesloten koffer zit of niet, of de munitie op dezelfde plaats zitten of bijvoorbeeld munitie vanvoor in handschoenkastje en wapen in koffer.

Verder is het bezit ervan legaal, dracht is weer iets helemaal anders. Mits vergunning is bezit van een echt pistool ook legaal, maar dracht mag enkel in eigen woning of mits speciale vergunning.

Als je dus tegengehouden wordt met zoiets, altijd vriendelijk blijven tegen meneer de inspecteur, goed weten wat mag en niet mag. Je moet ook nog een gegronde reden tot vervoer hebben: bijvoorbeeld ik ga naar een beurs om het te verkopen, je hebt een affiche bij van een airsoft wedstrijd die dag, je hebt (zogezegd) afgesproken met x-aantal vrienden op een toegelaten airsoft terrein, liefst ook nog aankoopbewijs van de winkel bijhebben etc... en op voorhand ff vermelden vooraleer ze je auto gaan doorzoeken.

En hoe zit het met de handel, neem aan dat er geen legale verkoopunten in Belgie zijn. Maar het verder niet strafbaar is?
Er zijn wel legale verkooppunten in BE, eentje ervan was op amper 1 km van mijn deur. Airsoftfreaks te Itegem (provincie antwerpen, is nu wel gesloten denk ik, http://www.airsoft-freaks.com/). Voor deze winkel gelden eigenlijk net dezelfde regels als een andere wapenhandel, behalve dan verschil in opslag van munitie (omdat airsoft toch maar plastic is).

Indien het je interesseert: loodjespistolen op gasdruk zijn hier ook nog legaal te verkrijgen. Ik heb deze:

gekocht voor een 100 euro, 60x schieten met een gasflesje van een halve euro en 15 loodjes kunnen er in het magazijn.
Deze is iets realistischer model:

heeft wat weg van een glock...

en als er iemand 's nachts bij mij binnen zit, heb ik toch liever zo'n loodjespistool in de hand dan zo'n airsoft
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 21:36  
mhr team
Colossal Veteran

mhr team's Avatar

Stats: M 27j
idd !!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 21:40  
DiSTuRBeD
Competitive Bodybuilder

DiSTuRBeD's Avatar

just in case ik reacties krijg van: wtf een machete? een machete is een werktuig. in BE wordt er duidelijke indeling gemaakt tussen werktuigen en dolken/steekmessen. Een mes mag bijvoorbeeld niet de punt in het midden van het lemmet hebben, mag niet vast gezet kunnen worden met klik systeem... etc, opinel en zwitsers zakmes mogen dus wel, machete ook als je maar kunt bewijzen dat het een werktuig voor je is.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 22:08  
gallius
Freaky Bodybuilder

gallius's Avatar

Stats: M 28j 1m88 101kg -
Bekijk Galerij (6 foto's)
heb hier ook nog een glock liggen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 22:11  
Marky
Monstrous Giant

Marky's Avatar

Stats: M 23j - - -
Ben zelf niet geintereseerd maar vind 't echt vreemd.

Tijdje terug stonden we dus na het uitgaan met een groep op een station wachtend op de trein, terwijl zo'n circa 9 man uit die stad nogal provocerend bezig waren tegen ons. Hield me er zelf niet bezig. Aantal kende ik half en die stedelingen hadden duidelijk zin om wanorde te kweken. Dus die begonnen wat te duwen enzo. Toen trok een van 'ons', kende die gast alleen van gezicht dus een pistool, richten die op hun knieen en zei normaal: "nu bek dicht en wegwezen" en dat groepjes stond dus met een brok in de keel vertrokken dus ook echt rustig.

Het bleek dus om een fake exemplaar te gaan.

9 v/d 10 keer gaat zo'n gun gewoon niet af, en is het een drukmiddel, en doet het dus niet ter zake of het nou echt is of niet. Terwijl de problemen die je ermee kunt veroorzaken dus vrijwel zich niet onderscheiden van wanneer er een echte gun in het spel is.

Dus echt vaag dat Belgie dat zo simpel toelaat. Grens met NL is er eigenlijk niet dus import v/d buren. Maar dat zal ook wel met onze wiet gebeuren.

n vraag dan nog, je mag met een aardappelschilmesje geen steekpartijen uitlokken, wel schillen. Maar is dat volgens jullie Belgen de functie van nepwapens?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 22:37  
snoob
Monstrous Giant

snoob's Avatar

Stats: M 28j 1m93 98kg 14%
Bekijk Galerij (54 foto's)
Ik had nog een m16 achtige gun dat bursts kon schieten
Gewonnen op de kermis
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 22:41  
aura
Dutch Bodybuilder

Stats: M
Citaat:
Zat laatst Undercover in Nederland te kijken waarbij Abertino Essers een Belg gevonden had die van (bijna) niet te onderscheiden nep wapens verkocht, ook zwaarder geschut. Nu zeiden ze dat bezit in Belgie legaal is. Klopt dit? Ook kopen en verkopen?

Zo ja, zijn de overval cijfers in Belgie eigenlijk hoger? Wat gebeurd er als je met een nep mitrieur of nep pistool op straat opgepakt wordt? Gewoon in bezit heb dus, er verder niets mee doet of pleegt. En hoe zit het met de handel, neem aan dat er geen legale verkoopunten in Belgie zijn. Maar het verder niet strafbaar is?
Man, Albertino Essers is een bolle darter.
Misschien bedoel je Stegeman
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 22:48  
SHUTTERSPEED
@

Citaat:
Origineel gepost door spiertje16 Bekijk Post
bb guns krijg je een boete van 280 euro van wat ik me nog herriner
heb je er mee over straat gelopen spier?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2007, 22:59  
Ano_1992_2
Ripped Bodybuilder

Citaat:
Origineel gepost door aura Bekijk Post
Man, Albertino Essers is een bolle darter.
Misschien bedoel je Stegeman
scherp
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2007, 00:06  
DiSTuRBeD
Competitive Bodybuilder

DiSTuRBeD's Avatar

airsoft is hier ook gewoon een sport, militaire acties nabootsen op een afgebakend terrein, dus om ze helemaal gaan te verbieden, dan ontneem je die mensen hun sport en kunnen ze ook niet meer op priv terrein gaan oefenen.

Aangezien we toch NL met BE aan't vergelijken zijn: in BE krijg je paar jaar celstraf voor het houden van een gifslang, in NL mag dat zonder boe of ba
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2007, 00:23  
SHUTTERSPEED
@

tja de wetten haken dikwijls nogal krom in elkaar
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2007, 13:58  
Capoeirist
Competitive Bodybuilder

Stats: M 34j
1 europa.....
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2007, 14:25  
Stixxx
Competitive Bodybuilder

Stixxx's Avatar

Stats: M 33j
Bekijk Galerij (2 foto's)
Ik had vroeger ook een bb gun. Was een Beretta en leek sprekend op het echte. Gekocht voor 2000 belgische frankjes in de Christiaensen...Dat vond it toen ook niet echt kunnen, tuigen waar al regelmatig ongelukken e.d. mee zijn gebeurt verkopen in een winkel waar kleine kinderen er zo bij kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2007, 14:30  
AdHoc
Huge Freak

AdHoc's Avatar

Stats: M 1m78 95kg 13%
BB Guns zijn legaal in Nederland zolang deze maar geen directe kopie of teveel gelijkenissen hebben met echte vuurwapens. Bij paintball zie je hetzelfde verhaal met veel woodplayers , deze kunnen vaak zoveel mod's kopen dat hun marker op een echt vuurwapen lijkt...en dat mag niet maar de marker zelf is volledig legaal.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2007, 14:31  
CoD
Colossal Veteran

CoD's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door pat21 Bekijk Post
replica's zijn zwaar verboden in Nederland. Wil je het risico lopen dat er agenten met getrokken vuurwapens tegenover je staan en je hebt geld teveel dan moet je er vooral een aanschaffen.
Daarom moet je hem ook gewoon fel geel of dergelijke spuiten. Dan is het toch niet meer illegaal ?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2007, 15:32  
powerjunkie
Colossal Veteran

powerjunkie's Avatar

hoog tijd om een DBB-army op te richten

Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2007, 15:55  
AdHoc
Huge Freak

AdHoc's Avatar

Stats: M 1m78 95kg 13%
Citaat:
Origineel gepost door CoD Bekijk Post
Daarom moet je hem ook gewoon fel geel of dergelijke spuiten. Dan is het toch niet meer illegaal ?
Jawel , qua uiterlijk mag hij niet gelijk of lijkend zijn op een echt vuurwapen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2007, 15:50  
damian crow
Novice

Stats: M 32j
Talking

Citaat:
Ben zelf niet geintereseerd maar vind 't echt vreemd.

Tijdje terug stonden we dus na het uitgaan met een groep op een station wachtend op de trein, terwijl zo'n circa 9 man uit die stad nogal provocerend bezig waren tegen ons. Hield me er zelf niet bezig. Aantal kende ik half en die stedelingen hadden duidelijk zin om wanorde te kweken. Dus die begonnen wat te duwen enzo. Toen trok een van 'ons', kende die gast alleen van gezicht dus een pistool, richten die op hun knieen en zei normaal: "nu bek dicht en wegwezen" en dat groepjes stond dus met een brok in de keel vertrokken dus ook echt rustig.

Het bleek dus om een fake exemplaar te gaan.

9 v/d 10 keer gaat zo'n gun gewoon niet af, en is het een drukmiddel, en doet het dus niet ter zake of het nou echt is of niet. Terwijl de problemen die je ermee kunt veroorzaken dus vrijwel zich niet onderscheiden van wanneer er een echte gun in het spel is.

Dus echt vaag dat Belgie dat zo simpel toelaat. Grens met NL is er eigenlijk niet dus import v/d buren. Maar dat zal ook wel met onze wiet gebeuren.

n vraag dan nog, je mag met een aardappelschilmesje geen steekpartijen uitlokken, wel schillen. Maar is dat volgens jullie Belgen de functie van nepwapens?
Wat een een appel schillen met een bbgun?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 2748 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties