AndroidHealthClinic

Informatica & Economie

Bezoekers in dit topic

Ezravdb

Ripped Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid sinds
23 aug 2008
Berichten
3.260
Waardering
160
Lengte
1m78
Hallo dbb

Ik ben uitgeloot voor fysiotherapie, dit was een van de weinige opleidingen die me aansprak dit jaar, en dat feest gaat dus ff niet door.

Ik ben dus de knoop aan het doorhakken (is al bijna september xd) wat ik dit jaar ga doen. En zo kwam ik dus bij informatica, bewegingswetenschappen (sta ook open voor creative technische studies)

---

Dus...

Hebben hier mensen ervaring met de opleiding Informatica op universitair niveau?

En met name de variant uit Leiden genaamd Informatica & Economie? Is dat goed gecombineerd, of erg zwaar/moeilijk?

Volgens mij vallen er een paar vakken weg het eerste jaar (logica, lineaire algebra)

Dat leken mij net de vakken die me saai leken bij het vak informatica zelf dus dat komt wel goed uit :).

---

Laat graag je ervaringen weten over informatica en/of de variant hierboven

Als je wilt laten weten welke universitaire opleiding je nu doet en wat je ervan vindt zou me ook heel erg helpen om inspiratie op te doen denk ik ;)


Bedankt alvast


( in before didnt read LOL)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb technische informatica in Delft gedaan, informatica & economie weet ik niets vanaf. Naar mijn mening kun je beter een keus voor 1 vd 2 maken dan dat je allebei 'half' behandelt. Logica en lineaire algebra zijn wel saaie vakken maar wel een paar van de meest nuttige geweest in mijn opleiding.

Daarnaast heeft het niet zoveel zin om te beginnen met een technische WO opleiding 'om maar iets te doen' want daar zijn de meesten te zwaar voor.
 
Ik heb zelf bedrijfskunidge informatie gestudeerd, en heb een aantal collega's die I&E hebben gedaan (meeste aan de EUR trouwens).

Of dit iets is wat je wilt, hangt natuurlijk helemaal af van wat je wilt gaan doen. Het is geen studie waarmee je een die-hard IT-er wordt. Je gaat als het goed is werken op het scheidingsvlak van bedrijfskunde en (strategische) IT. Jij vertaalt de behoefte van de business naar IT vraagstukken en kunt op beide nivo's meepraten.

Ik vind het een topstudie, maar vooral omdat ik geen echte techneut ben (en dat ook nooit wilde worden).
 
Ga voor een echte mannenjob i.p.v zo'n saaije kantoor job waar je zo lui en vatsig van word als een dikke pad.
 
Misschien sluit bewegingswetenschappen wel goed aan bij je hobby bodybuilding
 
Ik heb zelf bedrijfskunidge informatie gestudeerd, en heb een aantal collega's die I&E hebben gedaan (meeste aan de EUR trouwens).

Of dit iets is wat je wilt, hangt natuurlijk helemaal af van wat je wilt gaan doen. Het is geen studie waarmee je een die-hard IT-er wordt. Je gaat als het goed is werken op het scheidingsvlak van bedrijfskunde en (strategische) IT. Jij vertaalt de behoefte van de business naar IT vraagstukken en kunt op beide nivo's meepraten.

Ik vind het een topstudie, maar vooral omdat ik geen echte techneut ben (en dat ook nooit wilde worden).


Waar heb je gestudeerd BuRRuN? Ik start volgende week met de deeltijdopleiding Bedrijfskundige Informatica op het Fontys in Eindhoven..
 
Waar heb je gestudeerd BuRRuN? Ik start volgende week met de deeltijdopleiding Bedrijfskundige Informatica op het Fontys in Eindhoven..

Eerst HES Rotterdam, daarna EUR.

---------- Post toegevoegd Tue 16 Aug 2011 om 13:23 ----------

Ga voor een echte mannenjob i.p.v zo'n saaije kantoor job waar je zo lui en vatsig van word als een dikke pad.

Je kan inderdaad ook lekker stenen gaan tillen of vuilniszakken in wagens gooien. Wordt je ongetwijfeld buffer van dan mijn "saaie kantoorjob". Ik spreek je nog over 20 jaar... Kijken hoe je rug en knieen het gehouden hebben en in wat voor huis je woont...

Als je de motivatie en brains hebt om te gaan studeren, moet je dat altijd doen denk ik, maar maak die keuze vooral zelf!
 
Back
Naar boven