AndroidHealthClinic

Gesink Op Weg Naar Eindzege Etappekoers Parijs-nice!!

Bezoekers in dit topic

LennyMclean

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2006
Berichten
2.912
Waardering
106
Chauvinisme viert hoogtij op dit moment, dit naar aanleiding van de ontluiking van een Nederlands top-klimtalent in de mooiste sport ter wereld: Wielrennen. Robert Gesink heet de jonge knaap, 22 jaar jong, rijdend voor de Rabobank. Het talent van Gesink was mijn inziens de laaste jaren een beetje ondergesneeuwd door een ander Nederlands toptalent, de flamboyante: Thomas Dekker. Maar dit is dus definitief verleden tijd! Na afgelopen maand in Californië al de loodzware Koningerit op zijn naam geschreven te hebben, door Leipheimer in een rechtstreeks 1 op 1 duel te verslaan, sloeg Gesink vandaag wederom genadeloos toe! In een zware etappe met finish op de Mont Ventoux! liet Gesink zien dat de klasse er letterlijk van alle kanten vanaf druipt! 1 voor 1 moesten grote namen als Popovitch, Rebellin, F. schleck, Garate lossen toen de 22jarige!! Gesink in de laatste kilometers van de Mont Ventoux aanzette op weg naar onsterfelijkheid. Alleen de saaie aanklamper Cadel Evans (2e plaats afgelopen Tour) kon hem volgen, en gebruikte zijn ervaring en extra gewicht om onze jonge Nederlandse held toch nog in de laaste 2 meter in de "sprint" te verslaan voor de dagzege. Dit mag de pret echter niet drukken, Evans doet niet mee voor het eindklassement en Gesink staat in dat zelfde klassement na vandaag fier aan kop! De nieuwe Zoetemelk is vandaag opgestaan en samen met dat andere toptalent Thomas Dekker gaan er mijn inziens hele mooie jaren komen voor het Nederlandse wielrennen.
 
Je loopt wel een beetje hard van stapel :D maar is inderdaad een groot talent. Nu is het zo dat vele van die tegenstanders nog niet helemaal top zijn en wat laten pieken (weet niet wat zijn doelen zijn) maar toch, prachtige prestatie. Al zijn er nog grote talenten geweest die het nooit hebben waargemaakt, dus nieuwe zoetemelk, nog lang niet.
 
Je loopt wel een beetje hard van stapel :D maar is inderdaad een groot talent. Nu is het zo dat vele van die tegenstanders nog niet helemaal top zijn en wat laten pieken (weet niet wat zijn doelen zijn) maar toch, prachtige prestatie. Al zijn er nog grote talenten geweest die het nooit hebben waargemaakt, dus nieuwe zoetemelk, nog lang niet.

Natuurlijk overdrijf ik flink, maar ik was gewoon enthousiast na het zien van de etappe en liet me even gaan.:D
 
Go! gert steegmans :P
 
Big deal, Gert Steegmans heeft al 2 ritten gewonnen.
 
Big deal, Gert Steegmans heeft al 2 ritten gewonnen.

Eindklassement of 2 ritten, tja wat zou meer tellen :scratch:

Nederland heeft weer klimtalent. Mooi koppel straks met Thomas Dekker. Go EPO!
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven