Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Andere Populaire Topics > Allerlei

Closed Thread

Topic opties
Oud ma 17 aug 2009, 15:35   #101
Huge Freak

MeDieViL's Avatar

Aangemeld: jan 2005
Leeftijd: 22
Geslacht: M
Blog Berichten: 1
Stats: 2m30 40kg > 50%
Re: Het gebruik van het woord 'kanker' op DBB  

Citaat:
Origineel gepost door Flying Fox Bekijk Post
Dat heb ik nergens gedaan, het is een faal 2de klas om dat te denken.

Zelfs in deze post komt er een (onbewuste) belediging naar boven. "Er zijn homo's die zich normaal gedragen", wat impliceert dat veel homo's zich abnormaal gedragen, opnieuw een oordeel geveld: Homo's zijn niet normaal.
En de volgens jou "niet normale" homo's zijn zelfs in de meerderheid, anders zou je het gedrag niet "gay" noemen.
.

je denkt te veel na, iedereen denkt bepaalde dingen bij het woord gay, bigT maakt juist duidelijk dat dat niet altijd het geval is
Oud ma 17 aug 2009, 15:36   #102
DBB-eliteracist
Super Moderator Elite Member

EricR's Avatar

Aangemeld: nov 2002
Leeftijd: 39
Stats: - - -

Citaat:
Origineel gepost door Akira Bekijk Post
Trouwens, als jullie 1 woord censureren vind ik ook dat de rest dan ook gecensureerd moet worden, alles of niets. Als ik bijvoorbeeld neger zeg tegen Jesaja dan kan hij misschien spontaan in janken uitbarsten, dus het zou niet eerlijk zijn tegenover onze donkere jongen.
Wat jij vindt lijkt me niet zo belangrijk eerlijk gezegd. Als iemand Jesaja een neger noemt hangt dat ook nog van de context af of ga je ontkennen dat Jesaja een neger is?

Man makes a gun - man goes to war
Man can kill and man can drink
And man can take a whore
Kill all the blacks - kill all the reds
And if there's war between the sexes
Then there'll be no people left

EricR is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 15:39   #103
Dutch Bodybuilder

checksor's Avatar

Aangemeld: jan 2009
Leeftijd: 19
Stats:

Maar dat bekt nou eenmaal zo lekker
Oud ma 17 aug 2009, 15:40   #104
Monstrous Giant

Rooke's Avatar

Aangemeld: jun 2007
Leeftijd: 22
Bekijk Galerij (1 foto's)

nikker/nigger is wel rasistisch , neger niet

Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

Rooke's Log

"Als je geen gespierde buffel bent op topniveau maakt het echt geen reet uit wat je hartslag is... misschien een klein beetje. "aldus BickB
Rooke is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 15:41   #105
Keyboard warrior
Elite Member

TheNose's Avatar

Aangemeld: mrt 2005
Stats:

Fox je zit wel erg in over het woordje gay, wil je ons iets vertellen misschien?

Kanker mag dus niet meer, gelukkig dat tyfus en tering slechts griepjes zijn, blij dat dat wel toegelaten wordt. Ik vind het nogal een betutteling deze maatregel, er zijn zoveel meer woorden waar mensen aanstoot aan kunnen nemen...

En ja ik ben al diverse vrienden en familieleden kwijtgeraakt aan kanker, ik gebruik het zelf dan ook alleen als scheldwoord...

Mijn Blog...
TheNose is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 15:42   #106
Advanced Bodybuilder

HUPHUP's Avatar

Aangemeld: jul 2008
Stats: 1m50 40kg ?

Aangezien dit topic al dusdanig vervuild is zal ik even een semi-OT vraag stellen aan de hand van de afgelopen pagina:

Als een inwoner van Nigeria een Nigeriaan is, wat is een Inwoner van Niger dan?

Edit : Niger : http://nl.wikipedia.org/wiki/Niger_(land)

Nigeria : http://nl.wikipedia.org/wiki/Nigeria
Oud ma 17 aug 2009, 15:44   #107
Onnoezel mannekeu
Elite Member

Aangemeld: aug 2005
Leeftijd: 21
Stats:

Citaat:
Origineel gepost door EricR Bekijk Post
Wat jij vindt lijkt me niet zo belangrijk eerlijk gezegd. Als iemand Jesaja een neger noemt hangt dat ook nog van de context af of ga je ontkennen dat Jesaja een neger is?
Dus eigenlijk is dit topic gewoon een mededeling en worden niemands suggesties in acht genomen. Is dat wat je bedoelt?

terrorbokkie
: Dat ik bijna werd betrapt op trekken. Er ging een gevoel door me lichaam die ik niet snel zou vergetten

sniperX: Dit is de emmer die de druppel doet overlopen (ja ik weet verkeerd om).
bye bye..

DBB's Hall of Fame: Markywannabe, Musclebear, Klusmier, Spiertje16, Ciko, Sisevano, luppie, SniperX, Marjolein46, Dave Hawk

The saga continues...
Akira is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 15:44   #108
Massive Warrior
Administrator

Aangemeld: okt 2002
Stats: 1m75 95kg 14%
Bekijk Galerij (3 foto's)

Citaat:
Origineel gepost door HUPHUP Bekijk Post
Aangezien dit topic al dusdanig vervuild is zal ik even een semi-OT vraag stellen aan de hand van de afgelopen pagina:

Als een inwoner van Nigeria een Nigeriaan is, wat is een Inwoner van Niger dan?

Edit : Niger : http://nl.wikipedia.org/wiki/Niger_(land))

Nigeria : http://nl.wikipedia.org/wiki/Nigeria
Nigerees.

** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm **
Big-T is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 15:46   #109
Ripped Bodybuilder
Powerlifter

snakeman's Avatar

Aangemeld: sep 2004
Leeftijd: 23
Stats: 1m87 102kg -
Bekijk Galerij (6 foto's)

Wisten jullie dat het schelden met ziekten een fenomeen is van Nederlandse bodem? Het beleid terzijde, deze informatie is wel grappig. Nergens op de wereld wordt er zo met ziekten gescholden als in ons koude kikkerlandje.

-Pokken
-Pest
-Tyfus
-Tering
-Kanker
-Cholera

Allemaal ziekten die menig vervoeging en verwensing kennen van Nederlandse makelij. Cancerasshole of krebsjude is dan ook niet voorkomend als in de moedertaal hier getypt, maar echt iets exclusiefs dat enkel de Nederlander bezit in den vocubalaire.
snakeman is nu online  
Oud ma 17 aug 2009, 15:47   #110
Freaky Bodybuilder

Corleoné's Avatar

Aangemeld: mei 2004
Stats: 1m78 94kg 25%
Stuur een bericht via MSN naar Corleoné Bekijk Galerij (1 foto's)

Een homo die zich "abnormaal" gedraagt noem ik verwijft, is positiever en is voor hen zelfs een compliment.

Armen: L 42,2 cm / R 41,2 cm

"Geen geringe kunst is het te genieten, je moet er het leven positief genoeg voor kunnen inzien."
Corleoné is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 15:48   #111
DBB-eliteracist

EricR's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door TheNose Bekijk Post
Kanker mag dus niet meer, gelukkig dat tyfus en tering slechts griepjes zijn, blij dat dat wel toegelaten wordt. Ik vind het nogal een betutteling deze maatregel, er zijn zoveel meer woorden waar mensen aanstoot aan kunnen nemen...

En ja ik ben al diverse vrienden en familieleden kwijtgeraakt aan kanker, ik gebruik het zelf dan ook alleen als scheldwoord...
Wees blij dat we het op DBB nog communiceren, op andere fora loop je al snel tegen een ban aan of worden je postings zonder opgaven van reden verwijderd bij het gebruik van grove taal.

Vraag me overigens af hoeveel in het dagelijks leven de term standaard gebruiken en hoe normaal het in hun omgeving gevonden wordt dat die term wordt gebruikt.

And man can take a whore

EricR is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 15:54   #112
rock 'n roll

Strongman's Avatar

Aangemeld: mrt 2006
Stats: 1m91 128kg -

Citaat:
Als je doelt op 'sterf' of soortgelijke uitlatingen, die worden al verwijderd en/of bestraft.

Maar ben je het er niet mee eens dat dat kanker niet persoonlijk bedoelt is? Ik weet niet wie zijn familieleden of kennissen kanker hebben gehad. En ik weet ook niet of er bij iemand een zelfmoord in de familie was. Ofdat er iemand is overleden aan aids, of dat iemand homo is en dat liever niet zou willen wezen. Het zou een stuk makkelijker wezen als mensen dingen die niet persoonlijk bedoelt zijn ook niet persoonlijk opvatten. Godverdomme kan ook voor sommige mensen enorm beledigend worden opgevat.
Strongman is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 15:59   #113
Huge Freak

Flying Fox's Avatar

Aangemeld: dec 2005
Stats:

Citaat:
Origineel gepost door MeDieViL Bekijk Post

je denkt te veel na, iedereen denkt bepaalde dingen bij het woord gay, bigT maakt juist duidelijk dat dat niet altijd het geval is
Nee, gay hoeft helemaal niet altijd een verwijzing zijn naar homo's. Zoals ik eerder al zei, het is gewoon ingeburgerd als "gedrag van een watje".

Net zoals "kanker" zelden een verwijzing is naar de ziekte. En net zoals keidom niets met stenen te maken heeft, stom niks met sprakeloosheid, klote niets met teelballen, mongool niets met het syndroom van down, shit niets met stront, fuck niets met seks en godverdomme niets met god te maken moet hebben.

"Wat een kankertopic" is geen verwijzing naar de ziekte. Het topic heeft geen kanker, en gedraagt zich niet zoals een stereotiepe kankerpatiënt waar men mee wenst spotten. Het is gewoon een woord, dat omwille van de ziekte toch al negatief klonk, en dus makkelijk in andere negatieve context kan gebruikt worden.

Het is idioot om kanker zo te gebruiken, en het getuigt van weinig respect. Maar ik vraag me af, als je het gebruik van het woord gaat verbieden, moeten er dan nog geen andere woorden verboden worden? En als je ook andere woorden gaat verbieden, waar trek je dan de grens?
Flying Fox is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 16:02   #114
DBB-eliteracist

EricR's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Strongman Bekijk Post
Maar ben je het er niet mee eens dat dat kanker niet persoonlijk bedoelt is? Ik weet niet wie zijn familieleden of kennissen kanker hebben gehad. En ik weet ook niet of er bij iemand een zelfmoord in de familie was. Ofdat er iemand is overleden aan aids, of dat iemand homo is en dat liever niet zou willen wezen. Het zou een stuk makkelijker wezen als mensen dingen die niet persoonlijk bedoelt zijn ook niet persoonlijk opvatten. Godverdomme kan ook voor sommige mensen enorm beledigend worden opgevat.
We kunnen natuurlijk ook ieder scheldwoord verbieden maar het gaat hier meer om een trend in het gebruik van het woord 'kanker'. Als vanaf morgen opeens een heel legioen overgaat op het gebruik van het woord 'tyfus' om een punt kracht bij te zetten zal het denk ik niet lang duren voordat dit woord ook op de zwarte lijst komt.

Zaken wel of niet persoonlijk aantrekken heeft er verder niet zoveel mee te maken. Het gaat ook om wat fatsoen aan te brengen in discussies, kanker als stopwoordje gebruiken is wat mij betreft een teken van gebrek aan fatsoen. Om dan gelijk andere termen te verbieden gaat dan wat ver. Niet alle woorden hebben dezelfde lading, ook al kan je daar natuurlijk ook weer oeverloos lang over discussieren.

And man can take a whore

EricR is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 16:02   #115
Onnoezel mannekeu
Elite Member

Aangemeld: aug 2005
Leeftijd: 21
Stats:

Citaat:
Origineel gepost door Flying Fox Bekijk Post
Maar ik vraag me af, als je het gebruik van het woord gaat verbieden, moeten er dan nog geen andere woorden verboden worden? En als je ook andere woorden gaat verbieden, waar trek je dan de grens?
Ja dat is wat ik net zei, waar trek je de grens.

terrorbokkie
: Dat ik bijna werd betrapt op trekken. Er ging een gevoel door me lichaam die ik niet snel zou vergetten

sniperX: Dit is de emmer die de druppel doet overlopen (ja ik weet verkeerd om).
bye bye..

DBB's Hall of Fame: Markywannabe, Musclebear, Klusmier, Spiertje16, Ciko, Sisevano, luppie, SniperX, Marjolein46, Dave Hawk

The saga continues...
Akira is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 16:05   #116
rock 'n roll

Strongman's Avatar

Aangemeld: mrt 2006
Stats: 1m91 128kg -

Citaat:
We kunnen natuurlijk ook ieder scheldwoord verbieden maar het gaat hier meer om een trend in het gebruik van het woord 'kanker'. Als vanaf morgen opeens een heel legioen overgaat op het gebruik van het woord 'tyfus' om een punt kracht bij te zetten zal het denk ik niet lang duren voordat dit woord ook op de zwarte lijst komt.

Zaken wel of niet persoonlijk aantrekken heeft er verder niet zoveel mee te maken. Het gaat ook om wat fatsoen aan te brengen in discussies, kanker als stopwoordje gebruiken is wat mij betreft een teken van gebrek aan fatsoen. Om dan gelijk andere termen te verbieden gaat dan wat ver. Niet alle woorden hebben dezelfde lading, ook al kan je daar natuurlijk ook weer oeverloos lang over discussieren.
Dat bedoel ik maar, ik ben het er ook mee eens dat er grenzen moeten zijn. Maarja waar leg je die....
Strongman is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 16:07   #117
Huge Freak

Flying Fox's Avatar

Stats:

Ja, ik ben het er ook mee eens dat "kanker" om de vijf botten gebruiken mag stoppen, ik discussiëerde maar puur uit filosofische overwegingen
Flying Fox is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 16:09   #118
Freaky Bodybuilder
Gewichtheffer

Marijn's Avatar

Aangemeld: jan 2005
Stats: 1m76 82kg -
Bekijk Galerij (5 foto's)

kun je geen filter aanzetten ofzo? er zijn fora waar ''tering'', ''tyfus'' en ''kanker'' vanzelf vervangen worden door ''ziekte''.
Oud ma 17 aug 2009, 16:14   #119
DBB-eliteracist

EricR's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Strongman Bekijk Post
Dat bedoel ik maar, ik ben het er ook mee eens dat er grenzen moeten zijn. Maarja waar leg je die....
Denk dat we vrij soepel zijn wat betreft die grenzen, zoals gezegd is dit geen EO-forum. Deze maatregel treft overigens maar een zeer klein gedeelte van de leden maar die weten nu wel waar ze aan toe zijn.

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

Citaat:
Origineel gepost door Marijn Bekijk Post
kun je geen filter aanzetten ofzo? er zijn fora waar ''tering'', ''tyfus'' en ''kanker'' vanzelf vervangen worden door ''ziekte''.
Beetje lastig natuurlijk als een ziekte als kanker ook besproken kan worden in een serieuze sectie als 'Gezondheid en uiterlijk, de AAS-sectie of de wetenschapssectie waar studies worden gepost met een link naar kanker en waardoor die ziekte veroorzaakt kan worden.

And man can take a whore

EricR is offline  
Oud ma 17 aug 2009, 16:14   #120
Huge Freak

Flying Fox's Avatar

Stats:

Citaat:
Denk dat we vrij soepel zijn wat betreft die grenzen, zoals gezegd is dit geen EO-forum. Deze maatregel treft overigens maar een zeer klein gedeelte van de leden maar die weten nu wel waar ze aan toe zijn.
In feite zitten we met een kanker op DBB, een ongebreidelde groei van leden die grove taal gebruiken. Hopelijk mist de censuurkuur zijn effect niet.
Flying Fox is offline  
Closed Thread

Bookmark topic

Tags
'kanker', gebruik, woord

Topic opties

Postregels