XXL Nutrition

Dikke mensen binnenkort duurder vliegen

Bezoekers in dit topic

corpaul

Superdude
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
25 jul 2009
Berichten
16.683
Waardering
1.022
Lengte
1m95
Massa
150kg
Vetpercentage
24%
AMSTERDAM - Dikke mensen die willen vliegen met luchtvaartmaatschappijen KLM en Air France moeten binnenkort mogelijk dubbel gaan betalen. Want mensen die niet goed in een stoel passen, moeten een tweede ticket boeken. Dat heeft een woordvoerster van KLM dinsdag laten weten.

,,Het is nieuw beleid. De reden is de vliegveiligheid, op deze manier kunnen we dit garanderen en daarnaast een stukje comfort bieden'', aldus de zegsvrouw. De nieuwe regel gaat per 1 april in.

Als vanaf die datum in het vliegtuig blijkt dat iemand toch niet in een stoel past, wordt de passagier geweigerd. Het criterium hiervoor is dat de leuningen van de stoel op en neer moeten kunnen. Zwaarlijvige mensen krijgen wel 25 procent korting bij het boeken van een tweede stoel. Als het vliegtuig niet is volgeboekt, kan de passagier de kosten van het tweede ticket terugkrijgen.

Marieke van Spanje van de Nederlandse Obesitas Vereniging noemt de maatregel belachelijk en geeft aan dat het overgewicht van obesitaspatiënten vaak door een medische aandoening wordt veroorzaakt. ,,Wij vinden dit zeer te betreuren en wij gaan ons beraden op stappen'', aldus Van Spanje. Zij had liever gezien dat de maatschappijen bredere stoelen ontwikkelen. En het gaat volgens haar veel bureaucratie en praktische problemen opleveren. ,,Zie jij al zo'n dikke persoon door het gangpad lopen om te kijken of er nog stoelen vrij zijn, opdat hij zijn geld kan terugvragen?'' (ANP/DHE)

http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economi...ikke-mensen-moeten-tweede-ticket-boeken.dhtml

:mad: :mad: :mad:
Ik vroeg me af hoe ze dat waar gaan maken, zelfs als ik 40kg zou afvallen zou ik nog niet in die kleine klotestoeltjes passen.
 
Medische aandoeningen... De vliegmaatschappijen moeten zich aanpassen...

:roflol:
 
dat is heel goed
 
En terecht, dikke luie mensen.

Of ze vreten te vet, of ze sporten niet, als je dan aanleg hebt om dik te worden doe er dan gewoon wat aan, in plaats van afwachten totdat er echt niks meer aan te doen is en je verdriet weg te eten.
 
Ik ben zo breed ik pas niet in 1 stoel. Wat nu? Daar is geen taks voor of wel soms
 
En terecht, dikke luie mensen.

Of ze vreten te vet, of ze sporten niet, als je dan aanleg hebt om dik te worden doe er dan gewoon wat aan, in plaats van afwachten totdat er echt niks meer aan te doen is en je verdriet weg te eten.

Haha alleen dikke mensen... Of ook brede bbers waar niemand naast past :D
 
Die Marieke heeft wel een punt dat voor de rechter stand kan houden.

Obesitas is vooral een gedragsprobleem'
Uitgegeven: 15 januari 2010 15:16
Laatst gewijzigd: 19 januari 2010 10:19
MAASTRICHT - Mensen die te dik zijn, hebben vooral een gedragsprobleem. Ze hebben hun voedingspatroon niet onder controle, zijn impulsief, uiterst gevoelig voor snelle beloningen en eten graag vet eten en voedsel met veel calorieën.


Ze hebben zichzelf minder goed onder controle. Daar is wat aan te doen. Therapeuten kunnen het eetgedrag veranderen. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Universiteit Maastricht.
Zwaarlijvige mensen staan vooral onder behandeling van diëtisten en artsen. ''Dat is een vergissing. Obesitas moet binnen de GGZ worden behandeld'', aldus de universiteit vrijdag.

Behandeling
De medische wereld erkent obesitas echter niet als psychologisch probleem. Binnen de GGZ bestaat er geen specifieke behandelmethode en zorgverzekeraars vergoeden een behandeling nog niet.
Dit terwijl overgewicht een groot probleem is. Ongeveer de helft van de Nederlanders is te zwaar.
Bovendien voelt circa de helft van de obesen zich in meer of mindere mate depressief. Ze lijden onder hun lichaamsgewicht en schamen zich voor hun lichaam. Deze stemmingsproblemen verergeren het overeten, liet de universiteit weten.
© ANP
 
Cutler past ook niet in een stoeltje van economy class...moet die ook bijbetalen?:rolleyes:
 
Marieke van Spanje van de Nederlandse Obesitas Vereniging noemt de maatregel belachelijk en geeft aan dat het overgewicht van obesitaspatiënten vaak door een medische aandoening wordt veroorzaakt

Tja, als je 1 uit 1000 vaak vindt...

Als iemand zo enorm is dat hij/zij 2 stoelen in beslag neemt, dan wordt het dubbel betalen. Je betaalt per stoel.
 
goed beleid :)
 
Ik vind het wel goede regel. Mits er uitzondering voor bodybuilders gemaakt wordt natuurlijk.
 
rare datum waarom het ingaat :scratch:
 
dat wordt cutten jongens :(
 
Potverdomme :(
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
:mad::mad: k*t kan nu al heel moeilijk zitten met 1,95 en een behoorlijk gewicht
 
Tja, als je 1 uit 1000 vaak vindt...

Als iemand zo enorm is dat hij/zij 2 stoelen in beslag neemt, dan wordt het dubbel betalen. Je betaalt per stoel.

Dan declareren ze het verschil maar bij hun ziektekostenverzekering..
 
ik leg graag het dubbele neer voor een comfortabele zit in business class
beetje tussen het plebs zitten
 
ik leg graag het dubbele neer voor een comfortabele zit in business class
beetje tussen het plebs zitten

Wanneer was de laatste keer dat je gevlogen hebt? :D
 
Back
Naar boven