XXL Nutrition

Nieuws Bewezen: "Koffie niet ongezond"

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid sinds
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
[foto]http://www.hln.be/static/FOTO/pe/2/0/14/art_large_417299.jpg[/foto]Bewezen: "Koffie niet ongezond"
Wie tot zes koppen koffie per dag drinkt, zal niet sneller sterven. Sterker nog, bij middelbare vrouwen lijkt de kans op een vroeg einde door een hartaandoening dankzij het regelmatig drinken van koffie, zelfs af te nemen, blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Madrid in Spanje.

Minder hart- en vaatziektes
Eerdere onderzoeken naar de consumptie van koffie gaven een wisselend beeld; soms bleken er voordelen, soms waren er nadelen. Naar nu blijkt dat koffie dus minder ongezond is dan tot nu toe werd aangenomen, stellen de onderzoekers, die meer dan 120.000 mannen en vrouwen in de Verenigde Staten onderzochten, meldt De Telegraaf. Koffie bevat cafeïne, een verslavende en oppeppende stof. De onderzoekers denken dat deze stof zorgt voor de vermindering van het aantal hart- en vaatziektes onder koffiedrinkers. (vsv)
Naast een pint per dag kan je nu dus ook gewoon je tas koffie per dag blijven drinken :coffee:
 
Zorgt caffeïne dan weer op zijn beurt niet voor een verhoogde bloeddruk en dus net
meer kans op een hartinfarct?

Nu ja, er zijn net zoveel pro's als contra's zeker :p
 
Een tas met koffie?
 
De koffie zelf is misschien niet ongezond, maar de sloten suiker dat de meesten erin doen maken het ongezond...
 
Ik drink zelden koffie, dus boeit het verder niet.
 
ik drink gruwelijk veel koffie, dus boeit het verder wel
 
Trouwens, foto van haar lijkt wel als of ze net iemand heeft gepijpt en wacht op een major dump van spermacellen.

:bj:
 
Laatst bewerkt:
hmmmm, kan wel een potje of 6 gebruiken nu... zit hier met halfopen ogen

maar durf niet omdat anders de creatine z'n werking zou missen :P
 
ik had het ook al gelezen op teletekst
ben er ook zker blij mee ja :D lekker bakkie erbij dus
had altijd al wel zoon gevoel dat het goed was koffie word tenslotte gemaakt van bonen en die zijn altijd gezond
 
tas = kopje in België :p

Hier in ZO brabant is het ook altijd een 'tas' koffie.
Dacht dat het typisch brabants was, maar het komt dus van onze zuiderburen :)
 
Het zal mij verder weinig uitmaken of koffie gezond is of niet... ik drink het toch nooit. (althans, echt zelden)
 
Zolang je niet overdrijft, is niet ongezond. Maar dat is met alles zo...
 
Ik geloof er geen snars van! :rolleyes:
 
Back
Naar boven