XXL Nutrition

Belastingpapieren invullen topic

Bezoekers in dit topic

RichardV

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid sinds
9 dec 2002
Berichten
17.082
Waardering
155
Het is weer zover. Mensen moeten weer hun aangifte verzorgen.

Om het maximale eruit te halen open ik dit topic om misschien goede tips en dergelijke te kunnen krijgen.


Jaaropgave
WOZ
Renteoverzichten van de bank (bij koophuis)

Dit zijn mijn standaard dingen.
Wat trekken jullie nog meer af?
 
Ik tel liever op...
 
Eigenlijk alleen de hypotheekrente en collegegeld. Voor de rest valt er niet veel af te trekken (jaja, inkoppertje).
 
Misschien als je een bril gekocht hebt afgelopen jaar. Brildragers kunnen dit jaar bestempeld worden als " chronisch zieken" daarmee kunnen ze hun bril aftrekken als buitengewone uitgaven voor zorg en nog eens 821 euro extra aftrekken omdat ze " chronisch ziek zijn" --> http://www.belastingaangifteservice...ald-de-belastingdienst-ook-je-bril-of-lenzen/ voor meer informatie hierover. Heeft mij in iedergeval aardig wat opgeleverd door in december nog een nieuwe bril en contactlenzen te kopen :) (had ze toch nodig)

Verder kan je je aanvullende zorgverzekering aftrekken (dus niet je basispremie) en je aanvullende tandartsverzekering. Alle uitgaven die de zorgverzekeraar niet vergoed heeft. (Hiervan kan je een overzicht opvragen bij je zorgverzekeraar door even te bellen). Voorbeeld:
Je hebt een tandartsverzekering die 70% van je tandartskosten dekt. Dan trek je je tandartsverzekeringspremie af en ook die 30% die niet vergoed wordt van bijvoorbeeld je kronen of gewoon tandartscontrole.
 


don't you just love it ;)

maar goed ik ben echt een anti talent wat belasting betreft. Helemaal nu ik de eerste 3 maanden in Nederland heb gewerkt en de rest van het jaar in het buitenland. Mijn werk doet mijn belasting aangifte voor me in Slowakije, maar ik neem aan dat over die eerste 3 maanden die ik in NL heb gewerkt gewoon aangifte moet doen in NL..
 
Misschien als je een bril gekocht hebt afgelopen jaar. Brildragers kunnen dit jaar bestempeld worden als " chronisch zieken" daarmee kunnen ze hun bril aftrekken als buitengewone uitgaven voor zorg en nog eens 821 euro extra aftrekken omdat ze " chronisch ziek zijn" --> http://www.belastingaangifteservice...ald-de-belastingdienst-ook-je-bril-of-lenzen/ voor meer informatie hierover. Heeft mij in iedergeval aardig wat opgeleverd door in december nog een nieuwe bril en contactlenzen te kopen :) (had ze toch nodig)

Verder kan je je aanvullende zorgverzekering aftrekken (dus niet je basispremie) en je aanvullende tandartsverzekering. Alle uitgaven die de zorgverzekeraar niet vergoed heeft. (Hiervan kan je een overzicht opvragen bij je zorgverzekeraar door even te bellen). Voorbeeld:
Je hebt een tandartsverzekering die 70% van je tandartskosten dekt. Dan trek je je tandartsverzekeringspremie af en ook die 30% die niet vergoed wordt van bijvoorbeeld je kronen of gewoon tandartscontrole.

Klopt allemaal..

maar die aftrekposten zijn er al een paar jaar hoor..als je meer dan 330 euro uitgaf wegens ziekte en je vond jezelf en je vrouw chronish ziek (droge huid, glijmiddel, lenzen whatever dan kan je nog eens 800 pp extra aftrekken..
ook reiskosten naar dokter etc...krijg elk jaar naast me huis nog zo een 2500 eurootjes extra terug
 
don't you just love it ;)

maar goed ik ben echt een anti talent wat belasting betreft. Helemaal nu ik de eerste 3 maanden in Nederland heb gewerkt en de rest van het jaar in het buitenland. Mijn werk doet mijn belasting aangifte voor me in Slowakije, maar ik neem aan dat over die eerste 3 maanden die ik in NL heb gewerkt gewoon aangifte moet doen in NL..

Yup
 
Klopt allemaal..

maar die aftrekposten zijn er al een paar jaar hoor..als je meer dan 330 euro uitgaf wegens ziekte en je vond jezelf en je vrouw chronish ziek (droge huid, glijmiddel, lenzen whatever dan kan je nog eens 800 pp extra aftrekken..
ook reiskosten naar dokter etc...krijg elk jaar naast me huis nog zo een 2500 eurootjes extra terug

Klopt, alleen is de drempel voor 2008 1,65% ipv 11% wat het was. Volgend jaar gaat de drempel naar 5,4%.

Door die drempel van 1,65% wordt het voor sommige mensen ineens wel aantrekkelijk om deze posten mee te nemen.
 
Klopt allemaal..

maar die aftrekposten zijn er al een paar jaar hoor..als je meer dan 330 euro uitgaf wegens ziekte en je vond jezelf en je vrouw chronish ziek (droge huid, glijmiddel, lenzen whatever dan kan je nog eens 800 pp extra aftrekken..
ook reiskosten naar dokter etc...krijg elk jaar naast me huis nog zo een 2500 eurootjes extra terug

Dit hoor ik dus vaker, maar ik krijg nooit wat extra terug volgens mij.
Ik hoor mensen maandsalarissen terug krijgen en ik niet, dus ik twijfel er soms aan of ik het goed doe. En ik twijfel niet snel:D
 
mijn ogen zijn heel slecht, men lenzen zijn dan ook speciale (krommingsafwijking ....) maar van het bedrag dat ik moet betalen, wat ik niet ga noemen, krijg ik maar 75 euro terug.

en dat is nog geen 1/3. Dus ik ook versta niet hoe je zoveel terug kan krijgen.

vuile zelfstandigen :D
 
mijn ogen zijn heel slecht, men lenzen zijn dan ook speciale (krommingsafwijking ....) maar van het bedrag dat ik moet betalen, wat ik niet ga noemen, krijg ik maar 75 euro terug.

en dat is nog geen 1/3. Dus ik ook versta niet hoe je zoveel terug kan krijgen.

vuile zelfstandigen :D
:)
krijg je 75 euro terug van belasting of van je ziektekosten. Als je zelf belasting opgeeft en de 75 euro is vergoeding van de ziektekosten kan je je bedrag van je lenzen -75 euro opgeven aan de belasting.

Ik heb zelf ook een cilinder van hier tot tokyo :) lenzen van 200 euro per stuk :(
 
school geld
huis appotheek(paracetamol etc)
Boeken geld
jaaropgave
 
• Nieuwe computer voor werk of studie

• kosten huisapotheek, is voor iedereen een vast bedrag van € 23,-

• kosten voor behandeling en consult door (tand)artsen, psycho- en fysiotherapeuten

• hulmiddelen als bril, lenzen, correctiezooltjes etc.
Bij meer dan € 325,- kom je in aanmerking voor ‘chronisch ziekenaftrek’, een forfaitaire aftrek van € 821,-

• kosten medicijnen (nee, as horen daar NIET bij :rolleyes:)
 
pfff ik laat dat allemaal invullen ;en die komen met dingen aan waar ik het bestaan nog niet van wist dus wat ik die mannen belaat verdien ik wel weer terug...maar denk aan een bril of lenzen(laatste jaar) ziektekosten studiekosten je huisapotheek volgens mij ook nog..hmmm dus geen aas toch eens over hebben dan als zijnde TRT
 
Back
Naar boven