XXL Nutrition

Advies over recht

Bezoekers in dit topic

Converse

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
4 feb 2007
Berichten
2.897
Waardering
167
Lengte
1m86
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal!

Deze nacht ben ik in een gracht gereden en is mijn auto per total.
Ik heb geremd voor een kat (dom) maar net op een plaats waar er heel veel steentjes op de baan liggen.
Hierdoor ben ik beginnen slippen naar links. Stuur omgedraaid naar rechts en de gracht (sloot voor de Noorderburen) ingesukkeld.
Ik heb m'n auto nog snel zelf weggesleept deze nacht.

Ik vraag me nu af ofdat ik de gemeente hiervoor kan aanklagen?
Omdat ze hun weg slecht onderhouden? Iemand met kennis hierover?

Verzekering heb ik uiteraard geen recht op denk ik?
 
Ik denk dat je niet veel kunt doen. Soms kun je ze aanklagen voor nalatigheid etc. maar dan moet je plat gezegd 'normaal' hebben gereden. Aangezien jij uitweek voor een kat zal het niet lukken denk ik.

Sorry bro, correct me if im wrong btw.
 
aangezien je hem al zelf hebt weggesleept en er geen politie dan bij te pas is gekomen heb je sowieso al geen been om op te staan
 
ging je nou een gracht in, of een sloot?
Er is een verschil of je de Keizersgracht in rijdt of dat je een vol geregende berm in rijdt.
 
aangezien je hem al zelf hebt weggesleept en er geen politie dan bij te pas is gekomen heb je sowieso al geen been om op te staan

Ja hier vreesde ik al voor :(

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jul 2012 om 12:38 ----------

ging je nou een gracht in, of een sloot?
Er is een verschil of je de Keizersgracht in rijdt of dat je een vol geregende berm in rijdt.

Een gracht zeggen wij in België tegen een sloot.
B803402C3940F3C1CC0C212FE6498F06-sloot-in-de-broekpolder.jpg


Zoiets dus ;)
 
Voor een kat mag je dacht ik officieel niet eens stoppen. Mag pas voor dieren groter daneen hond omdat je dan als bestuurder zelf gevaar loopt.
 
Wat wel kan, is de eigenaar van die kat aanklagen of aansprakelijk houden.
Tenminste in NL kan dat wel. weet niet hoe het zit met Belgie
 
in België kan je dit niet.moest het een hond geweest zijn, kon dit wel.

rij anders een hond omver en leg die voor je auto? :trollface:
 
Voor een kat mag je dacht ik officieel niet eens stoppen. Mag pas voor dieren groter daneen hond omdat je dan als bestuurder zelf gevaar loopt.

chihuahua-information.jpg

:trollface:
 
volgens mij mag je enkel remmen voor zwangere vrouwen en bij overstekende joden moet je zelf gas bijgeven. enfin, ken ook de details niet, zou me eens moeten inlezen
 
Je hebt geen poot om op te staan.
 
Was het 't waard?

auto kapot ipv kat kapot?
 
Denk dat dat remmen wel vrij instinctief gaat hoor :rolleyes:
Alsof je op dat moment tijd hebt om even rustig de voordelen tegen de nadelen van het remmen af te wegen...
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

cutie.jpg


cat2.jpg
 
Was het 't waard?

auto kapot ipv kat kapot?

Rem jij dan niet ietwat als er een beest voor je auto loopt?
Stuur overdraaien zou ik bv niet doen. Gewoon wat remmen. Doe je ook gewoon automatisch ;) Als je dit niet automatisch doet ga je sowieso ook nooit op tijd remmen voor mensen.

Gewoon dikke pech gehad dat er net op die plaats allemaal steentjes op de baan lagen.
 
volgens mij mag je enkel remmen voor zwangere vrouwen en bij overstekende joden moet je zelf gas bijgeven. enfin, ken ook de details niet, zou me eens moeten inlezen

What if pregnant woman is jewish??:rolleyes:
 
in België kan je dit niet.moest het een hond geweest zijn, kon dit wel.

rij anders een hond omver en leg die voor je auto? :trollface:
Katten hebben juist wel een vrije loop wat betekend dat de eigenaar je zelfs kan aanklagen.
Een weetje: Ikzelf heb ooit eens een fazant aangereden met de motor had best veel schade. Nu als dit met een duif geweest was die geringd is(clubverband) had de verzekering van de club men schade betaald:rolleyes:
 
Back
Naar boven