Fitness Seller

Bulkschema maar kom niet bij

Bezoekers in dit topic

wimmos

Huge Freak
15 jaar lid
Lid sinds
3 aug 2005
Berichten
7.329
Waardering
197
Sinds 3 weken heb ik de gewoonte gekregen om me elke vrijdag te wegen... en wat blijkt is dat ik al 2 weken op rij niet bijkom, maar zelfs een aantal gram afval ???. Vreemd want dit is het eerste jaar dat ik beter ga eten, en vooral dat nu ik uit mijn cut ben, ik toch wel een trager metabolisme zou moeten hebben?

Voedingsschema (ik spreek liever van richtlijnen): KCAL / EW / KH / V

7.20
Brinta 60g
Halfvolle melk 350 ml
banaan

Tot: 594 28 99 9

10.00
Boekweitpannekoek a la AlexT + nog 50g brinta (niet meegerekend)

Tot per pannekoek: 643 31 90 18

13.00
Ofwel thuis: 200g vis, 150g groenten en 125g rijst
Ofwel elders: 2 bruine broodjes met samen lengte van +- 70 cm met tonijn.

Tot: 600tal kcal?

16.00
Special Shake *

Tot: 750 41 110 18

18.30
Varieert, meestal 200g vlees met groenten en aardappelen oid.

Tot: 600-700 kcal?

22.00
500g Milsa kwark +70g ananas

Tot: 300 57 18 <5

23.00
50g nootjes

Tot: 315 13 5.5 26.5


Special shake:*
-5 vloeibare ei-eiwitten (uit een fles)
-100g havermout
-70g ananas
- 500ml melk



===> Tot: 3850 205 293 106

Nu ik hier eens alles samentel ga ik wellicht de vetten wat verhogen.

Ik train 3x per week en ik fiets ongeveer 30-45 minuten gemiddeld per werkdag. Verder kom ik dus net uit de cut en weeg ik maar 71 meer bij lengte 173cm en BF 9-10 % :rolleyes:. Voor iemand van mijn gewicht moet dit toch méér dan genoeg zijn?
 
Wimmos,

Ik vind dat je wat weinig eiwitten binnenkrijgt. Die ozu je eens kunnen opschroeven.
 
verder vind ik het eigenlijk geen verkeerd schema, zeker niet om mee te bulken. Je zou s'ochtends whey kunnen toevoegen aan je brinta, maar verder ziet het er wel goed uit. Geef het ff tijd, het is slechts 2 weken dat je bezig bent.
 
Sinds 3 weken heb ik de gewoonte gekregen om me elke vrijdag te wegen... en wat blijkt is dat ik al 2 weken op rij niet bijkom, maar zelfs een aantal gram afval ???. Vreemd want dit is het eerste jaar dat ik beter ga eten, en vooral dat nu ik uit mijn cut ben, ik toch wel een trager metabolisme zou moeten hebben?

Voedingsschema (ik spreek liever van richtlijnen): KCAL / EW / KH / V

7.20
Brinta 60g
Halfvolle melk 350 ml
banaan

Tot: 594 28 99 9

10.00
Boekweitpannekoek a la AlexT + nog 50g brinta (niet meegerekend)

Tot per pannekoek: 643 31 90 18

13.00
Ofwel thuis: 200g vis, 150g groenten en 125g rijst
Ofwel elders: 2 bruine broodjes met samen lengte van +- 70 cm met tonijn.

Tot: 600tal kcal?

16.00
Special Shake *

Tot: 750 41 110 18

18.30
Varieert, meestal 200g vlees met groenten en aardappelen oid.

Tot: 600-700 kcal?

22.00
500g Milsa kwark +70g ananas

Tot: 300 57 18 <5

23.00
50g nootjes

Tot: 315 13 5.5 26.5


Special shake:*
-5 vloeibare ei-eiwitten (uit een fles)
-100g havermout
-70g ananas
- 500ml melk



===> Tot: 3850 205 293 106

Nu ik hier eens alles samentel ga ik wellicht de vetten wat verhogen.

Ik train 3x per week en ik fiets ongeveer 30-45 minuten gemiddeld per werkdag. Verder kom ik dus net uit de cut en weeg ik maar 71 meer bij lengte 173cm en BF 9-10 % :rolleyes:. Voor iemand van mijn gewicht moet dit toch méér dan genoeg zijn?

ziet er eigenlijk wel aardig uit, maar als je niet aankomt zou je toch nog iets meer moeten eten, tast jezelf aan de grens.
wat is je beroep? postbode of in een büro ? dat maakt wel snel meer als 1000 kals uit.
 
wat is je beroep? postbode of in een büro ? dat maakt wel snel meer als 1000 kals uit.

Student :D. Doe veel met de fiets: naar de les, naar het stad, weggaan, naar de gym..

Ik ga allicht dus nog wat nootjes toevoegen, maar ik vind het toch vreemd dat ik vorig jaar 10kg heb gegained terwijl ik eerder op 3200 kcal zat toen met veel meer suiker en slechte vetten.

Thx voor reacties & keep them coming.
 
mja, dat is op zich wel logisch, het is veel moeilijker om schoon te gainen, ongeacht het aantal kc.
Als je het kunt schikken naar je dag zou k vaker gaan eten, je eet nu om de drie uur, maak daar
om de twee uur van. Eet steeds dingetjes tussendoor, ontbijtkoek of meuslirepen of gekookte eitjes.
 
Wimmos,

Ik vind dat je wat weinig eiwitten binnenkrijgt. Die ozu je eens kunnen opschroeven.

De regel is 2g per kg spiermassa toch, of zit ik er naast? Lijkt mij alleszins meer dan genoeg?

mja, dat is op zich wel logisch, het is veel moeilijker om schoon te gainen, ongeacht het aantal kc.
Als je het kunt schikken naar je dag zou k vaker gaan eten, je eet nu om de drie uur, maak daar
om de twee uur van. Eet steeds dingetjes tussendoor, ontbijtkoek of meuslirepen of gekookte eitjes.

Ik ga wat extra noten overal toevoegen denk ik. Maar euuh clean bulken moet evengoed lukken als cheated bulken als je aan hetzelfde aantal kcal komt toch? Zelfs makkelijker.
 
28gr eiwit bij ontbijt is erg weinig, zou nog een wheyshake toevoegen, of anders een liter melk nemen ipv 350ml.

Verder is 300gr koolhydraten niet heel veel om mee te bulken.
 
Volgens mij klopt er het een en ander niet aan je kcal waardes.

Zo is je ontbijt bijvoorbeeld maar een kleine 450 kcal ipv. bijna 600

Brinta: 198 kcal
Melk: 165 kcal
Banaan: 82 kcal
 
idd, vind al je maaltijden aardig veel kc berekend. Mja, het is uiteindelijk heel simpel,
kom je niet aan, dan eet je te weinig. Voeg dingetjes er bij, niet alleen noten maar smeer
een paar exta boterhammen en neem die mee, zie dat je helemaal geen brood eet.
 
Volgens mij klopt er het een en ander niet aan je kcal waardes.

Zo is je ontbijt bijvoorbeeld maar een kleine 450 kcal ipv. bijna 600

Brinta: 198 kcal
Melk: 165 kcal
Banaan: 82 kcal

Hmmm ik had het gros berekend via een excel sheet waar je selecteert via dropdownbox en waarbij kcal dan berekend worden. Zou natuurlijk wel wat verklaren als dat er overal 1/4 naast zit. Ga het eens handmatig berekenen denk ik. Thx voor je comment.

Twijfel erover om die brintamaaltijd smorgens helemaal te vervangen door die shake: gaat sneller, meer kcal, meer eiwitten.
 
idd, vind al je maaltijden aardig veel kc berekend. Mja, het is uiteindelijk heel simpel,
kom je niet aan, dan eet je te weinig. Voeg dingetjes er bij, niet alleen noten maar smeer
een paar exta boterhammen en neem die mee, zie dat je helemaal geen brood eet.

Mwah 3 dagen per week toch bijna een heel stokbrood, maar op de andere dagen kan ik wat bruin brood toevoegen idd. Thx.
 
Waarom 50 gram nootjes voor het slapen gaan? Voor testosteron? Dat zou ik toch niet doen... Eet ze liever in de namiddag ergens.

Vloeibare ei eiwitten uit een fles heb ik vroeger ook gedaan. Whey is veel beter ik weet het uit ervaring. Vloeibaar ei eiwit bevat ook avidine, dat berooft je van sommige vitaminen.

Eet eens wat meer havermout en rijst. Meer complexe koolhydraten, dan ga je zowiezo bijkomen.
 
Waarom 50 gram nootjes voor het slapen gaan? Voor testosteron? Dat zou ik toch niet doen... Eet ze liever in de namiddag ergens.

Vloeibare ei eiwitten uit een fles heb ik vroeger ook gedaan. Whey is veel beter ik weet het uit ervaring. Vloeibaar ei eiwit bevat ook avidine, dat berooft je van sommige vitaminen.

Eet eens wat meer havermout en rijst. Meer complexe koolhydraten, dan ga je zowiezo bijkomen.

Waarom die nootjes niet 's avonds? Trage eiwitten + trage vetten vertragen de maagvertering toch optimaal, zodat ik pas laat in de nacht overstap op catabolisme? Wat zou jij me aanraden?
 
ik zou de nootjes omruilen met je kwark.
 
Meet je ook je vetpercentage en omvang van de spieren? De weegschaal zegt niet altijd alles over je progressie.
 
Wtf is er mis met de nootjes?

btw als je niet aankomt eet je niet genoeg. Simpel als dat. meer eten!!
 
er is op zich niks mis met de nootjes (afhankelijk welke nootjes het zijn btw..?)
maar ik ga liever met de eiwitten van mn kwark de nacht in.
 
Bereken alles wat je eet nog eens goed.

ga uit van 250G eiwit 400G Koolhydr. en 100G vet dan zit je op 3500Kcal.

kijk dat is even aan en pas je Kcal. inname aan na week of 2 met 250Kcal.
tot max. 4000.

kom je er na week of 6 achter dat het niet veel uithaald doe je er een schepje boven op.

dit is een basis advies weet niet wat je allemaal doet dagelijks en kan het ook niet berekenen. je verbranding heeft te maken met je conditie en je beweging.


Hoop dat je er wat aan hebt.;)

Mvg PH.
 
Back
Naar boven