| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Cool Novice Aangemeld: mei 2007 Locatie: België Geslacht: M
Stats: Karma: | vraagje ivm bill star 5X5 en rippetoe
hoi, wat is nu het beste alternatief voor een beginner? deze bill star Beginner 5X5: Monday (Heavy Day - > 85%) Back Squats: 5 x 5 Ramping weight to top set of 5 reps across 5 sets Bench Press: 5 x 5 Ramping weight to top set of 5 reps across 5 sets Deadlifts: 5 x 5 Ramping weight to top set of 5 reps across 5 sets Wednesday (Light Day - <70%) Back Squats: 5 x 5 using 60% of Monday's weight Bench Press: 5 x 5 using 60% of Monday's weight Pullups: 5 x 5 Ramping weight to top set of 5 reps across 5 sets Friday (Medium Day - 70-85%) Back Squats: 5 x 5 using 80% of Monday's weight Bench Press: 5 x 5 using 80% of Monday's weight Rows: 5 x 5 Ramping weight to top set of 5 reps across 5 sets of gewoon deze standaard rippetoe: dag A Squat 3x5 Bench press 3x5 Deadlift 1x5 dag B Squat 3x5 Military press 3x5 Power cleans 3x5 en ook voor welk doel zijn deze schema's? meer kracht of massa? en wat wordt er bedoelt met: Ramping weight to top set of 5 reps across 5 sets |
| | |
| | #2 |
| Competitive Bodybuilder | Re: vraagje ivm bill star 5X5 en rippetoe
Maakt weinig uit, ik denk dat rippetoe het 'makkelijkst' is. Doel: Kracht opbouwen, maar mijn ervarig is dat je met 5 reps ook flink was massa opbouwt.
__________________ New Comers Cup 18 April NPB Powerlifting Beginners Wedstrijd 22 Mei Sterkste Team van Biest-Houtakker (mikeo26) 20 Juni Deadlift 1 x 130 KG Squat 1 x 120 KG Bench Press 1 x 70 KG 320 KG Power Clean (pauze @ belt) 1 x 70 KG MP 1 x 55 KG PP 1 x 70 KG Overhead Squat 1x50 KG Upcoming Strongman @ Youtube 19-11-1994 |
| | |
| | #3 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: mrt 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: vraagje ivm bill star 5X5 en rippetoe
Rippetoe is de betere voor een beginner. Gebruikt wat minder volume en het is een goede voorbereiding op 5x5. Beide programma's zijn ontwikkeld om kracht op te bouwen daarbij komt wel de nodige massa mee. Er zijn legio ervaringen te vinden op het net die dit kunnen bevestigen. Ramping weight to top set of 5 reps across 5 sets wil zeggen dat je het gewicht elke set moet verhogen tot een top set van 5 reps. |
| | |
| | #4 |
dan ga ik voor de rippetoe maar is dit wel een volledig schema van rippetoe? 2dagen per week lijkt me wel weinig? en ik zie geen oefening tussen staan voor de buikspieren? |
| | |
| | #5 | |
| Freaky Bodybuilder | Re: vraagje ivm bill star 5X5 en rippetoe
Citaat:
Dus ABA bijv. Je kan wat sit ups of dat soort rommel erbij doen maar is niet perse nodig. | |
| | |
| | #6 |
| Cool Novice Aangemeld: apr 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
ga 3x per week fullbody doen, veel beter voor beginners en heeft het beste resultaat.
|
| | |
| | #7 | |
| Competitive Bodybuilder | Re: vraagje ivm bill star 5X5 en rippetoe
Citaat:
@ TS; rippetoe is niet voor niets zo bekend.
__________________ New Comers Cup 18 April NPB Powerlifting Beginners Wedstrijd 22 Mei Sterkste Team van Biest-Houtakker (mikeo26) 20 Juni Deadlift 1 x 130 KG Squat 1 x 120 KG Bench Press 1 x 70 KG 320 KG Power Clean (pauze @ belt) 1 x 70 KG MP 1 x 55 KG PP 1 x 70 KG Overhead Squat 1x50 KG Upcoming Strongman @ Youtube 19-11-1994 | |
| | |
| | #8 |
worden je buikspieren dan automatisch meegetraind dan? alleja kzou niet willen dat ik een bierbuik heb terwijl de rest gespierd is laat ik maar zeggen dus ik dacht om de maandag en de donderdag te trainen. 2dagen rust ertussen lijkt me wel verstandig |
| | |
| | #9 |
| Cool Novice Aangemeld: apr 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
als je 2 dagen gaat trainen kun je egt beter fullbody doen, denk nie egt dat het verstandig is om meer dan 2 spiergroepen te pakken per dag met rippetoe. bij fullbody kun je ook buikspier oefening pakken, na de krachtraining zou ik dat wel doen,, maarja thats my opinion. @ basiclove, ik zeg dat fullbody beter is omdat het kwa verschil van toen ik rippetoe deed alles veel beter ging kwa kracht en spieren. |
| | |
| | #10 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: feb 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m90 73kg 10% Karma: | Re: vraagje ivm bill star 5X5 en rippetoe
En het standaard Rippetoe 5x5 programma is geen full body programma?
__________________ Stats: 1m92 72.2kg Sumo Deadlift: 190kg |
| | |
| | #11 |
nog een vraagje bij deadlift staat er 1X5 moet ik dan mijn maximale gewicht dat ik kan heffen dan nemen? nog iemand die ervaring of tips kan geven over rippetoe? morgen zou ik er aan beginnen |
| | |
| | #12 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: jun 2008 Locatie: België Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m81 76kg - Karma: | Re: vraagje ivm bill star 5X5 en rippetoe
Opwarmen tot een maximaal 5RM setje, en volgende training 2,5kg verhogen (of 5 naargelang makkelijkheid). Buikspieren worden genoeg getraind met squat en deadlift, zeker in het begin. Na half jaar kunt ge misschien experimenteren met OH squats etc.
__________________ WSB |
| | |
| | #13 | |
| Huge Freak Aangemeld: mei 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 24 Geslacht: M
Citaat:
Zowel rippetoe als bill starr is volgens mij gewoon full body hoor.
__________________ The sound, face and mine of today is more relative to the hope of tomorrow and the reality of destruction than the blind who cannot see their children for fear and division. Something that grew and related five reflections of today's children... | |
| | |
| | #14 |
ik heb wat opzoekwerk gedaan en ik merk op dat de biceps ook niet worden meegetraind met rippetoe ofwel vergis ik mij? en kan ik de powerclean vervangen door een oefening die dezelfde spieren traint? want powerclean ziet er mij nogal moeilijk uit en ja sorry dat ik al die vragen stel gasten |
| | |
| | #15 |
| Cool Novice Aangemeld: jun 2008 Locatie: België Leeftijd: 22 Geslacht: M
powerclean kan je vervangen door pendlay row of bentover row. biceps train je wel via alle oefeningen maar je kan gerust een aantal assistance oefeningen doen gericht op de biceps. vaak doe ik deze net na de benchpress gevolgd door wat buikspieroefeningen de vorm van een kleine circuittraining
__________________ Keep the spirit high!! |
| | |
| | #16 | |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: jun 2008 Locatie: België Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m81 76kg - Karma: | Re: vraagje ivm bill star 5X5 en rippetoe
Citaat:
__________________ WSB | |
| | |
| | #17 |
bedankt dan iedereen kan pas volgende week beginnen trainen ik dacht te gaan trainen op dinsdag en vrijdag 2dagen rust ertussen moet genoeg zijn A Squat 3x5 Bench press 3x5 Deadlift 1x5 B Squat 3x5 Military press 3x5 Pendlay Rows 3x5 week1 dinsdag: A donderdag:B zaterdag: A week2 dinsdag: B donderdag:A zaterdag:B en de 3de week hetzelfste al de eerste week nog iemand nog eventuele opmerkingen? Laatst aangepast door typo : wo 1 jul 2009 om 01:11 |
| | |
| | #18 |
| Cool Novice Aangemeld: jun 2008 Locatie: België Leeftijd: 22 Geslacht: M
tussendoor gerust wat assistance oefeningen bovenop de basics doen... als de tijd daarvoor is natuurlijk
__________________ Keep the spirit high!! |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| bill, rippetoe, star, vraagje |
| Topic opties | |
| |