Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Oefeningen > Trainingsschema 's & Programma's

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 3 May 2008, 20:43   #1
Novice

Leeftijd: 15
Geslacht: M
Karma Power: 0 cedric1992 is op een gedistingeerde weg
vraagje: kan iemand een trainings-schema voor mij maken?

Hallo,
ik had een vraagje zou er iemand een trainings schema voor mij kunnen maken? Hier wat info van mij:

- ik ben 15 jaar en 1.77m lang. Ik doe ongeveer 3 jaar aan trainen. De eerste anderhalf jaar alleen maar push ups en de laatste anderhalf jaar alles. Het wil opzich wel lukken maar de spiermassa word maar niet groter. (dat is mijn doel). Mijn spieren zijn wel te zien maar het liefst wil ik meer masssa dus. Ik eet redelijk gezond. Sinds 2 maanden gestopt met tussendoortjes. Als iemand nog iets moet weten dan hoor ik het wel.

alvast bedankt,

cedric
cedric1992 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2008, 20:48   #2
Ripped Bodybuilder

Stancke's Avatar

Leeftijd: 19
Karma Power: 14
Stancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realm
Stuur een bericht via MSN naar Stancke
Bekijk Galerij (17 foto's)
Lees de stickies hier op het forum, ieder schema is persoonlijk en er staan er hier genoeg van als je effe de moeite neemt om te zoeken.

Hoeveel weeg je?
Stancke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2008, 20:48   #3
Dutch Bodybuilder

Van Dammage's Avatar

Karma Power: 3 Van Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Citaat:
Origineel gepost door cedric1992 Bekijk Post
Hallo,
ik had een vraagje zou er iemand een trainings schema voor mij kunnen maken? Hier wat info van mij:

- ik ben 15 jaar en 1.77m lang. Ik doe ongeveer 3 jaar aan trainen. De eerste anderhalf jaar alleen maar push ups en de laatste anderhalf jaar alles. Het wil opzich wel lukken maar de spiermassa word maar niet groter. (dat is mijn doel). Mijn spieren zijn wel te zien maar het liefst wil ik meer masssa dus. Ik eet redelijk gezond. Sinds 2 maanden gestopt met tussendoortjes. Als iemand nog iets moet weten dan hoor ik het wel.

alvast bedankt,

cedric
-Welke oefeningen heb je dan gedaan om alles te trainen?

-Eet je wel genoeg?

"No limits , No fear "

"I am the chosen one, The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy"..
Van Dammage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2008, 21:00   #4
Cool Novice

Commando Alpha's Avatar

Karma Power: 1 Commando Alpha is op een gedistingeerde weg
Alleen een trainingsschema is niet genoeg. Heb je ook al een voedingsschemaatje? of moet die er nog komen? als je die al hebt post die dan ff
Commando Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2008, 22:18   #5
Novice

stancke: ik weeg 65 kg

van dammage: ik eet genoeg. gewoon 3 maaltijden en af en toe nog iets s'avonds. Wat betreft het trainen: ik doe push ups, ik doe gewichten van 10 kilo, buikspieren, heel af en toe hardlopen, trainen met een buigveer, en nog wat dingen maar ik weet de naam er niet van. Ik train om de dag en ik train ongeveer 3 kwartier tot een uur.

commando alpha: ik heb geen voedingsschema. ik eet gewoon wat de pot schaft
Oud 3 May 2008, 22:22   #6
Dutch Bodybuilder

Van Dammage's Avatar

Karma Power: 3 Van Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Citaat:
stancke: ik weeg 65 kg

van dammage: ik eet genoeg. gewoon 3 maaltijden en af en toe nog iets s'avonds. Wat betreft het trainen: ik doe push ups, ik doe gewichten van 10 kilo, buikspieren, heel af en toe hardlopen, trainen met een buigveer, en nog wat dingen maar ik weet de naam er niet van. Ik train om de dag en ik train ongeveer 3 kwartier tot een uur.

commando alpha: ik heb geen voedingsschema. ik eet gewoon wat de pot schaft
Noem jij dat genoeg ,3 maaltijden en af en toe iets s'avonds.Als ik jou was zou ik toch meer gaan eten.

"No limits , No fear "

"I am the chosen one, The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy"..
Van Dammage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2008, 22:28   #7
Ripped Bodybuilder

Stancke's Avatar

Karma Power: 14
Stancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realm
Stuur een bericht via MSN naar Stancke
Bekijk Galerij (17 foto's)
Ok, met bovenstaande posts

Citaat:
Hallo,
ik had een vraagje zou er iemand een trainings schema voor mij kunnen maken? Zoekfunctie gebruiken dus, staan hier meer dan genoeg schema's op + stickies lezen

- ik ben 15 jaar en 1.77m lang. Ik doe ongeveer 3 jaar aan trainen. De eerste anderhalf jaar alleen maar push ups en de laatste anderhalf jaar alles.Dus je traint nog maar anderhalf jaar Het wil opzich wel lukken maar de spiermassa wordT maar niet groter. (dat is mijn doel). Mijn spieren zijn wel te zien maar het liefst wil ik meer masssa dus. Ik eet redelijk gezond maar véél te weinig Sinds 2 maanden gestopt met tussendoortjes. Als iemand nog iets moet weten dan hoor ik het wel.
Zeker dat je alles traint? Met wat jij zegt train je alleen je armspieren en je buikspieren.
Stancke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 09:03   #8
Cool Novice

Turbow's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 2 Turbow is op een gedistingeerde weg
ten eerste ,denk dat je nog rustig aan moet doen met het te zwaar trainen vanwege je leeftijd en de groei van je lichaam , je kunt zelf een schema maken met mischien 2 spiergroepen per dag waarbij je 4 dagen traint . ik zou stoppen met cola en andere koolzuur drank ook geen dubbeldrank en andere zoete troep , chips ook niet . je zou ook kunnen beginnen met wat eiwitten (shake) na je training . denk dat dat geen probleem is .
als andere mensen aanvulling hebben of correcties ? GRAAG !!! veel succes

en wat betreft hardlopen , ik loop zelf ook veel hard minimaal 3 ker per week 10 tot 15 km, en daardoor is het toch moeilijk om snel massa op te bouwen
omdat je je reserves aan het verbranden bent , die je nodig hebt om te groeien .
je kunt hardlopen voor je conditie of om te cutten , maar als je nu massa wilt hebben kan ik het je beter afraden voorlopig.

Laatst aangepast door Turbow : 4 May 2008 om 17:34.
Turbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 09:55   #9
Dutch Bodybuilder

Steiner's Avatar

Leeftijd: 17
Karma Power: 1 Steiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbaken
Bekijk Galerij (3 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Turbow Bekijk Post
ten eerste ,denk dat je nog rustig aan moet doen met het zware trainen vanwege je leeftijd en de groei van je lichaam
Die bullshit is nog nooit bewezen

Stats (30-04-2008)
Squat: 3x5x70kg
Deadlift: 3x5x70kg
Bench Press: 3x5x53kg
+----------------------
Totaal: 193kg!

Steiner evolved into BULKEMON

Small Tits Lovers Club
Steiner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 10:47   #10
Novice

Leeftijd: 20
Karma Power: 0 jeromew is op een gedistingeerde weg
Citaat:
Origineel gepost door Turbow Bekijk Post
je zou ook kunnen beginnen met wat eiwitten (shake) na je training . denk dat dat geen probleem is .
Na je training heeft je lichaam energie nodig. Het zal nog geen eiwit gebruiken. Het eiwit dat je vlak na de training neemt, zal dus in glucose omgezet worden. Beter om dextrose na de training te pakken.
jeromew is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 11:38   #11
Advanced Bodybuilder

manofsteel's Avatar

Karma Power: 6 manofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Trainingsschema:

Squat, Deadlift, Benchpress, Pullups en Military Press. Alle oefeningen 3 sets en 2 x per week trainen en eten als een beest minimaal 6 x per dag. Succes!
manofsteel is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 11:56   #12
Dutch Bodybuilder

Steiner's Avatar

Karma Power: 1 Steiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbaken
Whow, Deadlift & Squat op dezelfde dag, en dit dan 2x per week?

Overkill imo

Stats (30-04-2008)
+----------------------

Small Tits Lovers Club
Oud 4 May 2008, 12:05   #13
Advanced Bodybuilder

manofsteel's Avatar

Karma Power: 6 manofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te wordenmanofsteel heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Uhh jij doet rippetoe, dan doe je toch ook deadlifts en squats samen.
manofsteel is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 12:17   #14
Competitive Bodybuilder

inferno87's Avatar

Leeftijd: 21
Karma Power: 8
inferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realm
Citaat:
Origineel gepost door Steiner Bekijk Post
Whow, Deadlift & Squat op dezelfde dag, en dit dan 2x per week?

Overkill imo
overkill?? leg dat eens uit
en waarom deadlift en squat niet op 1 dag? wat is daar het idee achter? lijken mij toch 2 verschillende oefeningen
---------------------
Echte mannen komen niet thuis met bloemen.... MAAR MET HONGER ROARRRRRRRRRR!!!!!
---------------------
Wie zijn toekomst niet bepaald, krijgt hem toegewezen
inferno87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 12:18   #15
Cool Novice

GNRR's Avatar

Karma Power: 1 GNRR is op een gedistingeerde weg
geen rows?
als je dan toch met fullbody bezig bent.. waarom geen rippetoe of 5*5?
Oud 4 May 2008, 12:38   #16
Dutch Bodybuilder

Steiner's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door manofsteel Bekijk Post
Uhh jij doet rippetoe, dan doe je toch ook deadlifts en squats samen.
Yup.
Maar hierbij deadlift je soms maar 1x per week, en maakt imo wel echt veel verschil.

Citaat:
Origineel gepost door inferno87 Bekijk Post
overkill?? leg dat eens uit
en waarom deadlift en squat niet op 1 dag? wat is daar het idee achter? lijken mij toch 2 verschillende oefeningen
2 verschillende oefeningen ja.
Maar trainen grotendeels wel dezelfde spieren.

Zijn zo ongeveer de twee grootste oefeningen, en vereisen dus heel wat meer spierinspanning, snappie?

Stats (30-04-2008)
+----------------------

Small Tits Lovers Club
Oud 4 May 2008, 15:43   #17
Novice

oke bedankt! Maar ik had nog een vraagje: klinkt mischien een beetje raar maar wat wordt er bedoelt met 'sets' ? Is dat het maximale aantal wat je kunt halen?
Oud 4 May 2008, 16:16   #18
Dutch Bodybuilder

jumperke1tje's Avatar

Karma Power: 2 jumperke1tje heeft een spectaculair aura over zichjumperke1tje heeft een spectaculair aura over zichjumperke1tje heeft een spectaculair aura over zich
sets en reps even op een rijtje

1 rep = 1 maal de volledige beweging van de oefening uitvoeren
1 set kan bijvoorbeeld uit 5 reps bestaan
dan doe je 5 keer de beweging van dezelfde oefening, en dan heb je 1 set

[José De Cauwer - Ploegleider Silence-Lotto]

Live Fast, Die Young!
jumperke1tje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 16:43   #19
Dutch Bodybuilder

Steiner's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door jumperke1tje Bekijk Post
sets en reps even op een rijtje

1 rep = 1 maal de volledige beweging van de oefening uitvoeren
1 set kan bijvoorbeeld uit 5 reps bestaan
dan doe je 5 keer de beweging van dezelfde oefening, en dan heb je 1 set
Yup.

Dus als je dan 5 sets van 5 reps doet, doe je in totaal 25 reps (> repetitions = herhalingen), maar wel in sets ('blokjes') van 5!

Stats (30-04-2008)
+----------------------

Small Tits Lovers Club
Oud 4 May 2008, 16:43   #20
Novice

nanou's Avatar

Karma Power: 0 nanou is op een gedistingeerde weg
Smile

@ Cedric,

je bent 15 jaar en je lichaam is nog in de groei. Je gaat heel wat meer nodig hebben dan die 3 maaltijden per dag om tegelijkertijd aan je normale voedingsbehoefte te voldoen en en nog eens spiermassa aan te zetten. Probeer om de 2 tot 3 uur wat te eten en let er op dat je genoeg eiwitten binnen krijgt. Genoeg over te vinden op deze site/internet

Als ik je lichaams stats zie ben je of al redelijk gespierd voor iemand van 15 of je hebt een wat hoger vetpercentage. Hoe dan ook ligt je energiebehoefte daardoor hoger.

Zware (=<5RM) squat en deadlift op 1 dag = excessive overload
2 keer per week betekent gegarandeerde overtraining voor een beginner. Zeker een beginner met zo'n nutritionele status :-)

Bodybuidling training voor jongeren is geen probleem. Alleen heel zware gewichten (maximale belasting) die je maar 1 of 2 x kan doen zorgen voor schade aan botten waardoor ze voortijdig stoppen met groeien of scheef groeien.
Als je boven de 9 herhalingen blijft met een rustig tempo (2 tellen heen-2 terug) dan is er geen gevaar.

Mijn advies is ga naar een sportschool met degelijke begeleiding. Als ze zeggen dat je te jong bent mag je een hele zware dumbbell op hun tenen laten vallen.
Krachttraining, je kan er niet jong genoeg mee beginnen!

Laatst aangepast door nanou : 4 May 2008 om 19:02.
nanou is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels