| | #1 |
| Cool Novice | Trainingsschema, graag feedback
EDIT: Ik heb besloten om onderstaand schema te wijzigen, n.a.v. reacties. Het gewijzigde schema staat in het 6de bericht in deze thread, daarmee ga ik dus nu werken, en ook daarop weer graag feedback. Thanks. Ik werk nu een tijdje met dit schema, waarmee ik 4 dagen per week train, en veel spiergroepen twee keer aanpak. Na het lezen van een paar threads op dit forum vroeg ik me af of ik misschien 'te veel' doe, en of misschien meer variatie in oefeningen aan moet brengen. Ik heb aardig wat vooruitgang gemaakt het afgelopen jaar, maar heb nu het gevoel dat ik al een tijdje stil sta. Mijn doel is wel om er flink tegenaan te gaan en flink wa massa te gainen. Vanwege een rugblessure doe ik liever geen deadlifts (voelt niet goed), en helaas heb ik niet voldoende kracht voor pullups. Bij deze mijn schema. Voor alle oefeningen geldt dat ik varieer in het aantal reps, maar komt neer op 3-4 sets, 6-12 reps. (max intensiteit). MA Borst Flat Bench press (40-50 kg incl stang) Incline dumbbell press Standing cable fly Fly machine Schouders Dumbbell lateral raises Shoulder press Machine Triceps Triceps push down Bench dips Touw trekken (?) Di Rug Lateral pull down machine (voorlangs) Pull down machine (deze heeft een grip wat meer van de zijkant) Single arm dumbbell rows Seated cable row Buik Leg raises crunch op machine Biceps Preacher curl Cable curl barbell curl WO Rust DO Borst Flat Bench press Incline dumbbell press Standing cable fly Fly machine Schouders Dumbbell lateral raises Shoulder press Machine Triceps Triceps push down Bench dips Touw trekken (?) VR Benen Squats Machine leg extension Machine leg press Rug Lateral pull down machine (voorlangs) Pull down machine (deze heeft een grip wat meer van de zijkant) Seated row machine Biceps Preacher curl Cable curl Dumbbell curl 1-2 buikoefeningen Laatst aangepast door gman1980 : 11 December 2007 om 10:32. Reden: schema inmiddels gewijzigd |
| | |
| | #2 |
| Cool Novice | Re: Trainingsschema, graag feedback
kom je toevallig niet veel bij in massa neem uw grote spiergroepen 1x in de week hard aan zelfs armen kunnen voldoende getraind worden in de week maar meerdere mensen trainen ze 2x ik doe bijvoorbeeld de maandag bij benen een superset tricep x bicep dan donderdag 2oef tricep bij borst dan vrijdag 2oef bicep bij rug |
| | |
| | #3 |
Het klopt dat ik al een hele tijd het gevoel heb dat ik stil sta, maar ik train de meests spiergroepen twee keer omdat ik na een paar dagen het gevoel heb weer voldoende hersteld te zijn om de oefening weer te doen. Maar volgens jou dus een duidelijk geval van 'Less is more'? Ik zie toch wel vaker mensen die twee keer per week de borst doen bijvoorbeeld? |
| | |
| | #4 |
ja less is more toch bij mij ja er zijn er die borst meer trainen maar je kan niet iedereen over dezelfde kam scheren ikzelf hou het bij 1x maar er zijn er inderdaad die 2x aankunnen probeer eens een maand 1x alles in de week te trainen, zal vlug verschil maken zoniet kijk een naar dat schema van big t echt tof schema |
| | |
| | #5 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Trainingsschema, graag feedback
Geef aub wat meer info. hoeveel sets per oefening? hoeveel herhalingen hoevaak ga je tot failure? en over je rug. kun je er wat meer over vertellen? |
| | |
| | #6 |
Ik heb me er toch wat meer in verdiept, mede vanwege de opmerking van musclelicious over overtraining. Om die reden heb ik inmiddels mijn schema aangepast, en wil ik voorlopig alle spiergroepen maar 1 keer per week pakken in een split schema: Monday: Chest, Triceps, abs Flat Bench Press 3x6-12 Incline Dumbbell Press 3x6-12 Flat Bench Flyes of Standing cable fly 3x8-12 Dumbbell pullover 3x8-12 Lying Tricep Extensions of bench dips 3x6-12 Tricep Pushdowns 3x6-10 Crunch machine 3x12-20 Leg Raises 3x12-20 Tuesday: Shoulders/Traps Military Press of shoulder press 3x6-12 Lateral Raises 3x6-12 Reverse Flies 3x6-12 Shrugs 3x10-15 Wednesday: Rest Thursday: Back, Biceps, abs Lat Pulldowns 3x6-12 dumbbell Rows 3x6-12 Cable rows of pull down machine 3x6-12 Preacher Curls 3x6-12 barbell curls 3 x 6-12 cable curls 3 x 6-12 of dumbbell curls 3 x 6-12 Crunche machine sideways 3x15 Knee Raises 3x15 Friday: Legs Squats 4x6-10 Leg Press 3x6-12 Leg extension 3x6-12 Calf Raises 3x10-15 Saturday: Rest Sunday: Rest |
| | |