| | |||||||
| Forumregels | Registreer | FAQ | Doneren | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Post's van vandaag | Markeer Forums als Gelezen |
![]() |
| | LinkBack | Onderwerp Opties | Weergave Modus |
| | #1 |
| Cool Novice Geregistreerd: Feb 2005 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 4 | trainingschema na langdurige rugblessure hallo mede bb na bijna 3jr te hebben stil gezeten vanwege slijtage in 2 ruggewervels, heb ik besloten om weer fanatiek te gaan trainen! en hoop ik weer op mijn oude niveau te komen (93kg 6%vet) momenteel weeg ik 118kg met 23%vet het word keihard werken en ik heb het volgende schema samengesteld: spiergroep oefening sets reps [b]warming-up stokdraaien 10 min sit-ups zvm acc. zijkant zvm cardio loopband 30 min borst bankdrukken 1x 15/12 2x 8/6 schuindrukken 1x 12 3x 8 fly's 35gr 3x8 zwaar cross over pully 3x15 licht pull over 3x8 zwaar opdrukken 4x10 rug w grip chins 3x8 nektrekken 5x 15/12/10/8/6 borsttrekken 5x 15/12/10/8/6 zittend roeien 4x 10 t-bar rowing 4x 8 kromme stang one arm dumbbell rowing 4x 8 biceps barbell curl 1x 20/15/10 zittend 3x 6 barbell curl 1x 20/15/10 staand 3x 6 conctr curl 3x 12 hammer curl 3x 12 21-en 3x tricps push down 5x 20/15/10 3x 6 lying french press 4x 10 dumbbell extention 4x 12 met touw reverse pulldown 4x 12 schouders zijw heffen 4x 10 voorw heffen 4x 10 achterkant 4x 12 nekdrukken 5x 20/16/12/10/8 uprightrowing 4x 10 shrugs 4x 12 benen kniebuigen 5x 15/12/10/8/6 haqs 3x 10 leg press 5x 15/10/8/6 leg extension 3x 15 leg curl 3x 15 lunges 3x 10 kuiten 4x 15 elke dag begin ik met de warming up en doe 1 spiergroep er dag iemand nog opmerkingen:voor dit schema of aanpassingen die ik misschien anders zou kunnen doen verder heb ik een dieet voor onderhoud van 2500cal verdeeld over 6 maaltijden. verder zal ik proberen om jullie op de hoogte te houden van de vorderingen via deze blog!!!! vr gr jand vr gr jan d |
| | |
| | #2 |
| Cool Novice Geregistreerd: Feb 2008 Locatie: Body Art Leeftijd: 30 Geslacht: M
Karma Power: 1 | Je hebt last van de ruggewervels, welke? Indien onderste dan zou ik er wat oefeningen insteken voor de onderrug. En in het begin zou ik da lopen op de band er uithalen dit is zeer belastend voor de ruggewervels. Begin met andere cardio oef of ga op zen minst lopen op een zachte piste, dit om de schokken te verminderen. De voorwaardse voor schouders is ook zeer belastend voor de onderrug dus die ff verstevigen voor deze oef in te voeren en anders minstens een lendegordel dragen. Voor de rest ga er voor maar bouw rustig op. Groet A40.
__________________ 1.78m 100.4kg No pain no gain !!! BP 120kg x 6 LP 230kg x 8 DL 185kg x 6 SQ 100kg x 6 |
| | |
| | #3 |
| Cool Novice | Volgens mij moet je toch oppassen bij elke oefening. Je focus echt houden op rug rechthouden. Ik zou die onderrug oefeningen niet mee overdrijven. Rustig en niet teveel geiwcht om zo op te bouwen. Zodra je last krijgt van de onderrug toch maar even rustig. Onderrug is echt een probleemzone. |
| | |
| | #4 | |
| Cool Novice Geregistreerd: Feb 2008 Locatie: Body Art Leeftijd: 30 Geslacht: M
Karma Power: 1 | Citaat:
__________________ 1.78m 100.4kg No pain no gain !!! BP 120kg x 6 LP 230kg x 8 DL 185kg x 6 SQ 100kg x 6 | |
| | |
| | #5 |
Karma Power: 4 | bedankt voor de tips had er zo niet over gedacht!!! maar ga mijn voorkant schouders nu uitvoeren met de rug tegen de muur aan, en dan maar wandelen een half uurtje. |
| | |
| | #6 |
Karma Power: 1 | Of op de fiets of step zo weinig mogelijk schokken geven aan die rug van je.
__________________ 1.78m 100.4kg No pain no gain !!! BP 120kg x 6 LP 230kg x 8 DL 185kg x 6 SQ 100kg x 6 |
| | |
| | #7 |
Karma Power: 4 | zo juist mijn 1e training van de week weer voltooid (borst) na 10min stokdraaien en mijn buikspieroefeningen heb ik gekozen om een half uurtje te gaan fietsen dit ging verrassend goed!! ik heb mijn eigen homegym met alle denkbare machine's alleen 1 nadeel het is bloedheet op de zolder. dus heb ik maar een paar liter water mee genomen. ben begonnen met bankdrukken waar ik na 3 sets toch helemaal vol zat, nu ff doorbijten dit is slechts het begin en pijn is fijn. mijn rug begon toch een beetje te protesteren maar dat zal wel gewenning zijn denk ik ;-s het zweet spuit er aan alle kanten uit hehehee vooral de fly's waren bijna niet te doen kon toch merken dat ik een tijd niks gedaan heb en het opdrukken ging gewoon niet meer maar ja volgende week weer een week en dan lukt het mij zeer zeker wel heb wat spullen bij mijn leverancier besteld en ga het volgende week erbij pakken helios 2ml elke dag in de maagstreek winstrol 50 eod ben benieuwd of ik voor juli de honderd kilo kan aantikken met een veel lager vetpercentage gr jand |
| | |
| | #8 |
Karma Power: 4 | zo heb mijn helios binnen en direkt geprobeerd natuurlijk!!!! pfff pijn is fijn zeg maar.... zal mij benieuwen, twee uur na e tijd kon ik wel goed merken dat mijn temp omhoog ging mijn huid voelde erg branderig aan zal morgen eens gaan tempen of het ook daadwerkelijk zo is ik hou jullie op de hoogte |
| | |