Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Oefeningen > Trainingsschema 's & Programma's

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 8 May 2008, 18:20   #1
Dutch Bodybuilder

Steiner's Avatar

Leeftijd: 17
Geslacht: M
Karma Power: 1 Steiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbaken
Bekijk Galerij (3 foto's)
Rippetoe Opnieuw Beginnen?

Ben van plan om 'op nieuw te beginnen' bij Rippetoe.
Het komt omdat ik al enkele weken weinig tot geen progressie meer maak (mede door het niet aanwezig zijn van een squatrek).

Maar vanaf ik het squatrek heb, wat volgende week zaterdag is, zou ik 'opnieuw' willen beginnen met Rippetoe.

Men huidige stats zijn af te lezen in mijn sig, maar ik zou terug beginnen met:

Squat: 30kg
Bench: 25kg
Deadlift: 30kg
MP: 10kg
Pendlay Row: 10kg

Dit lijkt misschien vrij weinig, maar ik vind het gewoon een top schema, en wil er liefst zo veel mogelijk en zo lang mogelijk mee kunnen 'spelen'!

Is dit eigenlijk op zich een goed idee?

Stats (30-04-2008)
Squat: 3x5x70kg
Deadlift: 3x5x70kg
Bench Press: 3x5x53kg
+----------------------
Totaal: 193kg!

Steiner evolved into BULKEMON

Small Tits Lovers Club
Steiner is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 18:40   #2
Dutch Bodybuilder

Leeftijd: 20
Karma Power: 2 dannl123 zal spoedig beroemd wordendannl123 zal spoedig beroemd worden
Bekijk Galerij (1 foto's)
Ik denk dat wat je nu doet niet zoveel zin heeft. Je wilt natuurlijk je spieren wel een beetje stimulans geven. Zak terug naar 70-80% van je max.
dannl123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 18:42   #3
Huge Freak
Powerlifter Gewichtheffer

Tjok's Avatar

Karma Power: 38
Tjok is DBB's Karma KingTjok is DBB's Karma KingTjok is DBB's Karma KingTjok is DBB's Karma KingTjok is DBB's Karma KingTjok is DBB's Karma KingTjok is DBB's Karma KingTjok is DBB's Karma KingTjok is DBB's Karma KingTjok is DBB's Karma KingTjok is DBB's Karma KingTjok is DBB's Karma KingTjok is DBB's Karma King
Citaat:
Origineel gepost door Steiner Bekijk Post
Ben van plan om 'op nieuw te beginnen' bij Rippetoe.
Het komt omdat ik al enkele weken weinig tot geen progressie meer maak (mede door het niet aanwezig zijn van een squatrek).

Maar vanaf ik het squatrek heb, wat volgende week zaterdag is, zou ik 'opnieuw' willen beginnen met Rippetoe.

Men huidige stats zijn af te lezen in mijn sig, maar ik zou terug beginnen met:

Squat: 30kg
Bench: 25kg
Deadlift: 30kg
MP: 10kg
Pendlay Row: 10kg

Dit lijkt misschien vrij weinig, maar ik vind het gewoon een top schema, en wil er liefst zo veel mogelijk en zo lang mogelijk mee kunnen 'spelen'!

Is dit eigenlijk op zich een goed idee?
Slaat nergens op..
Tjok is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 18:46   #4
Advanced Bodybuilder

TheRipper's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 5 TheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren worden
Een beetje terug gaan kan nuttig zijn om daarna een plateau te doorbreken, maar niet in die mate als jij van plan bent. Het heeft geen nut om weer worksets van 30kg te doen als je al 70kg kan. Als je wat lichter wil gaan zou ik van elke oefening 10kg ofzo afhalen en dan opnieuw opbouwen.

In de sticky op bb.com staat hierover ook het een en ander uitgelegd. Kijk eens bij het stukje over 'stalling and resetting'.
Oud 8 May 2008, 19:06   #5
Dutch Bodybuilder

Steiner's Avatar

Karma Power: 1 Steiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbakenSteiner is een prachtig lichtbaken
Citaat:
Origineel gepost door TheRipper Bekijk Post
Een beetje terug gaan kan nuttig zijn om daarna een plateau te doorbreken, maar niet in die mate als jij van plan bent. Het heeft geen nut om weer worksets van 30kg te doen als je al 70kg kan. Als je wat lichter wil gaan zou ik van elke oefening 10kg ofzo afhalen en dan opnieuw opbouwen.

In de sticky op bb.com staat hierover ook het een en ander uitgelegd. Kijk eens bij het stukje over 'stalling and resetting'.
Heb het net gelezen, maar tot hoeveel reset ik dan best?

70-80%, zoals Dann heeft gezegd? Of wat lager/hoger?

Thanks!

Stats (30-04-2008)
+----------------------

Small Tits Lovers Club
Oud 8 May 2008, 19:55   #6
Dutch Bodybuilder

Leeftijd: 20
Karma Power: 2 dannl123 zal spoedig beroemd wordendannl123 zal spoedig beroemd worden
Bekijk Galerij (1 foto's)
Gewoon 70-80% proberen. Merk je dat je weer te snel stagneert? Probeer dan een 60-70%. Er is geen pasklaar antwoord.
dannl123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 20:02   #7
Dutch Bodybuilder

Steiner's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door dannl123 Bekijk Post
Gewoon 70-80% proberen. Merk je dat je weer te snel stagneert? Probeer dan een 60-70%. Er is geen pasklaar antwoord.
Thanks!

Stats (30-04-2008)
+----------------------

Small Tits Lovers Club
Antwoord

Bookmark topic