Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Trainingsschema's en Programma's

Antwoord
Oud 6 September 2008, 17:15  
Rushy
Cool Novice
 
Stats: M 31j
PUSH PULL schema controleren

Advertentie
Hallo, heb op aanraden van sport dokter eens een push pull schema opgesteld; voordien deed ik iedere dag spiergroep appart(schema staat hier ook ergens op jullie site) . Moet vooral lichter gaan trainen want uit bloedonderzoek kon hij afleiden dat spieren serieus overtraind waren!! trainde 5a 6dagen per week nogal zwaar programma met regelmatig intensieve cardio maar liep dan ook altijd moe. Is ook de reden dat ik naar sport dokter geweest ben. Hoop dat jullie mij kunnen helpen om mijn schema eventueel te verbeteren. Zou zo'n 3 a 4 x per week aan massatraining willen doen gedurende 6weken en dan 6weken kracht-training.Cardio ga ik ook nog doen maar minder lang ga proberen te beperken tot25-30 min.
PUSH
Borst: -schuin bankdrukken. 3x 8-12
-DB press (vlak): 3x 8-12
-Peck deck flyes: 3x 8-12
Schouders: -Shouderdrukken DB. 3x 8-12
-Zijwaarts heffen pulley. 3x 8-12
-Achterkant schouders machine. 3x 8-12
Triceps: -dippen. 3x 8-12
-presdown pulley onderhandse greep. 3x 8-12
-triceps strekken met touw achter hoord. 3x 8-12

PULL
Rug: -Deadlift 3x 8-12
-Presdown tot op borst(chinnen) 3x 8-12
-DB Row: 3x 8-12
-Zittend roeien kabel. 3x 8-12
Biceps: -EZ-barbell curl. 3x 8-12
-Db curl schuine bank. 3x 8-12
-Hamer curl: 3x 8-12

BENEN
Quads. -Squat. 3x 8-12
-Lunges. 3x 8-12
-Leg extensions. 3x 8-12
Hams. -Straight leg deadlift. 3x 8-12
-Leg curl liggend. 3x 8-12
Kuiten. - Staand kuiten. 4x 12-15
Zo Dit is het als ik nog 4de training erbij zou doen zou ik dus opnieuw beginnen met push. Ga telkens ongeveer 1min.Tss sets rusten wat toch wel basis is voor massa. Voeding is zoiezo al goed, ga niet bulken of zo. Ik eet heel gezond. (6 maaltijden per dag heel gevarieerd) en drink minimum 2liter water op een dag. Neem een multivitamine en Vit. C als aanvulling op voeding. Voor en na training BCAA en ga nu ook beginnen met arginine. Koffielepel uur voor training een koffielepel voor slapen gaan. Is zuiver vorm van arginine heb deze van apotheker met voorschrift wel!Wil zo droog mogelijk massa opbouwen...Weeg nu 75en wil naar 80gaan komend jaar.Ben ook van plan om traininglogs hier op deze site te zetten zodat iedereen kan volgen. Heb dit deze week ontdekt en vind dit echt super!!

  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2008, 05:52  
Maiskorrel
Monstrous Giant
 
Maiskorrel's Avatar
 
Stats: M 30j
Ziet er goed uit
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2008, 10:28  
Rushy
Cool Novice
 
Stats: M 31j
dank u voor de reactie, zijn er nog die mijn log willen bekijken...meerdere meningen zijn altijd welkom. Heb het volledig zelf samengesteld maar moet er wel bij zeggen dat ik alles nattuurlijk doe en dat het dus zeker niet mag te zwaar zijn want spieren waren al overbelast!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2008, 10:38  
Mr.Mike
Freaky Bodybuilder
 
Mr.Mike's Avatar
 
Stats: M 1m72 102kg -
Bekijk Galerij (8 foto's)
Waren al overbelast? Lijkt me dan verstanding om een deload te doen voordat je hiermee begint.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2008, 20:17  
Rushy
Cool Novice
 
Stats: M 31j
Ja spieren waren overbelast bleek uit bloedonderzoek van paar maaanden geleden, maar weet het nog maar van vrijdag. Heb wel al een hele week niks van gewichttraining gedaan. Juist wat joggen en zwemmen...Zou er morgen willen mee beginnen!Spieren voelen wel goed aan en ben al heel wat minder moe...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2008, 22:00  
Maiskorrel
Monstrous Giant
 
Maiskorrel's Avatar
 
Stats: M 30j
Als je overbelast bent geweest zou ik eens een maandje stoppen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2008, 23:19  
Mr.Mike
Freaky Bodybuilder
 
Mr.Mike's Avatar
 
Stats: M 1m72 102kg -
Bekijk Galerij (8 foto's)
Tja, ligt er maar net aan wat de definitie van 'overbelast' is.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2008, 18:27  
Rushy
Cool Novice
 
Stats: M 31j
een maand stoppen zit er niet in voor mij, heb een week platte rust gehouden en dat is meer of genoeg voel me ook fitter. Maar wat vinden jullie van mijn schema dat was eigenlijk mijn grote vraag hé...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2009, 22:49  
Datklopt
Cool Novice
 
Stats: M 25j
Het valt me op dat je je buikspieren niet traint. Is daar een speciale reden voor mbt je overbelasting?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2009, 20:34  
Hadazza
Novice
 
Stats: M 30j
Hallo Rushy,

ik ken soortgelijke problemen (veel cardio, overbelasting, red.). Maar mag ik vragen wat voor een dokter je hebt? Die van mij zou nooit dit soort adviezen geven, maar ik vind hem persoonlijk dan ook een beetje een ***. Ben je bij een sportdokter geweest
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2009, 20:50  
De lauwwste
Freaky Bodybuilder
 
Stats: M 27j - - -
Men volgende schema word ook push / pull

Succes ermee !
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2009, 20:57  
Geddie
Ripped Bodybuilder
 
Geddie's Avatar
 
Stats: M 24j 1m85 110kg -
Schema ziet er goed uit. Persoonlijk zou ik minder herhalingen maken, of in ieder geval ermee varieren, zodat je ook eens lage reps maakt.

Doe nu zelf ook Pull-benen-push, vind het zeker chill trainen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2009, 21:01  
Xto
Freaky Bodybuilder
 
Xto's Avatar
 
Stats: M 24j 1m82 - -
Lol dit topic is een jaar oud.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2009, 21:03  
De lauwwste
Freaky Bodybuilder
 
Stats: M 27j - - -
Citaat:
Origineel gepost door Xto Bekijk Post
Lol dit topic is een jaar oud.

haha godverdamme ja.

Wat een klojo datklopt.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2009, 12:08  
Datklopt
Cool Novice
 
Stats: M 25j
gniffel
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 1898 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties