Fitness Seller

opnieuw begonnen hoe of wat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

omi

Novice
Lid geworden
17 aug 2011
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
80kg
Hallo,

ik heb ongeveer een jaar geleden half jaar gefitnest, maar sinds half jaar niet meer gedaan tot een maand terug. Nu weer super fanatiek bezig en voel me al stukken beter. Maar nu de vraag ik heb dus een trainings schema gemaakt en voedings schema! Ik zal eerst even wat gegevens geven:

-19 jaar
-1.92 meter
-80 kilo

Nou zat ik dus bij mezelf te denken er kan zeker minimaal 10 kilo bij? met mijn lengte hoe ga ik dat het beste doen? is mijn voedings schema al goed genoeg of zijn er nog belangrijke aanpassingen? ik zal ze hier onder even gaan vertonen.

7:30
2 omega 3-6-9 caps
1 eiwit shake 30 gram
2 volkoren boterhammen met tonijn
250 gram magere yoghurt
1 stuk fruit

10:00
0,5 liter melk
2 volkoren boterhammen met kipfilet
1 stuk fruit

12:30
0,5 liter melk
2 volkoren boterhammen met tonijn
2 volkoren boterhammen met kipfilet

15:00
0,5 liter water
1 volkoren boterham met tonijn
1 volkoren boterham met kipfilet

17:00
1 eiwit shake 30 gram

17:30
2 glazen water
krachttrainen + cardio
1 eiwit shake 30 gram & dextrose + creatine esther

18:30
avond eten
250 gram magere yoghurt
2 glazen melk

20:30
1 stuk fruit
2 glazen melk
22:30
500 gram magere kwark
bij trek nog 1 of 2 boterhammen met kipfilet

En nu het trainings schema wist niet alle benamingen meer dus die heb ik maar in me eigen woorden vertaald.

Maandag
Bent over row
Bench press
Dumbbell pull over


Dinsdag
Military press
Zijkant schouders
Achterkant schouders
Barbell curl
Buikspieren


Donderdag
Squat
Calf raises
Buikspieren


Vrijdag
Triceps bench dips
Achter je nek en dan omhoog
Opdrukken



Zaterdag
Military press
Zijkant schouders
Achterkant schouders
Barbell curl
Buikspieren


Alvast bedankt!
 
Je traint teveel schouders,en 3 oefeningen per training vind ik zelf te weinig, en ik zie geen reps/sets, beter ga je je even inlezen bij de trainschema sticky's,
je kan eventueel 3/4/5 dagen split doen of een fullbody schema
en je voeding vind ik zelf teveel brood bevatten en iets te eentonig,dus evt inelzen bij voedingrecepten etc?
 
Of je schouders te veel traint kun je niet zeggen zonder de reps/sets method (en intensiteit) erbij te weten. Maar is wel waarschijnlijk ja, zeker als die voor beiden hetzelfde en iets in de richting van 3x10 is.

Het is sowieso wel veel tegenover de andere spiergroepen. Er mist vooral veel rug werk. Wat bent-over rows en pulldowns is erg magertjes voor een van de grootste en belangrijkste verzameling van spieren. Denk aan een deadlift variant, misschien een oly pull, een shrug, en pullups i.p.v. pulldowns.

Benen mogen ook vaker dan 1 keer per week, of meer werk op 1 dag. Denk aan split squats, front squats, leg press, leg curls.

En balanceer je buikspieren training met oefeningen voor je erectors, zoals hyperextensions, goodmornings, of deadlift varianten.
 
Heb jij enig idee hoeveel cal je per dag naar binnen werkt?

Voor zover ik weet is de algemene richtlijn dat je per dag 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht naar binnen werkt. Dat zou in jouw geval zo'n 160 gr moeten zijn... Natuurlijk, als je spiermassa wilt kweken is wat extra eiwit zeker wel gewenst. Maar ik denk dat jij wel heel veel eiwit binnenkrijgt.

Ikzelf heb met ongeveer jouw lengte 105 kg gewogen (8% bf, dus veel spier), dat moet jou dus ook lukken. Bekijk wel even jouw vetinname... Zorg wel dat je genoeg vetten binnen krijgt, anders klapt je testosteron onderuit en heb je niet de juiste hormonen in je lijf om flink wat massa aan te zetten.

Over jouw trainingsschema is al genoeg geschreven, denk ik...
 
Voeding ziet er goed uit hoor.
En heel goed te doen i.p.v. hoe sommigen eten.
Dit is een stuk minder bewerkelijk iig.
Veel brood is misschien wat veel zout, maar what the heck..? ;)

Je schema is een beetje vreemd...
Waarom geen:
Rippetoe
Bill Star
Wendler 5/3/1
2 daagse split
3 daagse split
enz.

Beter probeer je niet het wiel opnieuw uit te vinden, maar pak iets waar velen al goed resultaat mee hebben gehad.
 
Voeding ziet er goed uit hoor.
En heel goed te doen i.p.v. hoe sommigen eten.
Dit is een stuk minder bewerkelijk iig.
Veel brood is misschien wat veel zout, maar what the heck..? ;)

Je schema is een beetje vreemd...
Waarom geen:
Rippetoe
Bill Star
Wendler 5/3/1
2 daagse split
3 daagse split
enz.

Beter probeer je niet het wiel opnieuw uit te vinden, maar pak iets waar velen al goed resultaat mee hebben gehad.

Goeie post! Maar jij bent dus niet van mening dat de verhouding eiwit en vetten wat scheef is?

Ben het er inderdaad mee eens dat het wiel niet telkens opnieuw uitgevonden hoeft te worden...
 
Ik heb niet naar zijn macro's zitten rekenen ofzo hoor, maar ik denk dat zo'n jonge vent gewoon veel goede en gezonde dingen kan eten om goede progressie te maken.
En niet iedereen heeft zin om met 7 bakjes rijst, groenten en vlees/vis aan de gang te gaan iedere dag.
Ik vind dat ook geen doen als ik werk bijvoorbeeld.
Ik raad bijvoorbeeld mijn zoon van 16 ook geen gekke dingen aan.
Drink wat extra melk, steel af en toe een extra stukje vlees uit de pan bij moeders en het komt best goed.
We zijn nog niet allemaal op Ibo Derin zijn niveau bezig met voeding. ;)
 
Ik heb niet naar zijn macro's zitten rekenen ofzo hoor, maar ik denk dat zo'n jonge vent gewoon veel goede en gezonde dingen kan eten om goede progressie te maken.
En niet iedereen heeft zin om met 7 bakjes rijst, groenten en vlees/vis aan de gang te gaan iedere dag.
Ik vind dat ook geen doen als ik werk bijvoorbeeld.
Ik raad bijvoorbeeld mijn zoon van 16 ook geen gekke dingen aan.
Drink wat extra melk, steel af en toe een extra stukje vlees uit de pan bij moeders en het komt best goed.
We zijn nog niet allemaal op Ibo Derin zijn niveau bezig met voeding. ;)

In huize Hummer gaat moeders er dus voort vanuit dat er extra stukjes vlees in de pan moeten liggen...:)

Maar raad jij je zoon dan ook een Rippetoe aan?
 
Als ik tegen mijn zoon begon over een schema kreeg ik steevast hetzelfde antwoord:

"Ik ben niet zo van de schema's" ;)

Maar ik geloof dat hij een beetje begint bij te draaien de laatste tijd.
Hij doet het liefst gewoon de "big 3" in iedere training.
Squat (variant)
Bench press
Deadlift

Geen slechte basis hoor.
 
Dat zeker! Aangevuld met een military Press of een Pull - up...en je hebt je training.

Merk wel dat squat en deadlift in één workout toch wel een belasting is voor het CNS... Kies er dus persoonlijk voor om in A) te squaten en glute - ham raises en in B) lunges en een deadlift. maar dat is persoonlijk...
 
Allemaal super bedankt voor de info! ik ga zeker even kijken wat ik wel of niet aan kan passen. ben in ieder geval al een stuk geholpen.
 
Oja voor de duidelijkheid! ik zit niet meer op de sportschool en train thuis.

Ik heb in mijn bezit curlstang, halterstang, dumbels, halterbank, buikspier bank en 80 kilo aan gewicht schijven.

Nu is mijn probleem dat ik er niet echt uit kan komen met mijn trainings schema, ik weet niet zo goed meer wat voor oefeningen ik erbij moet nemen voor benen en rug? iemand suggesties? ik hoor het graag
 
Super bedankt voor die site hier kan ik wat mee :D.
 
Soms is het gewoon beter om zelf eens wat te leren dan dat "we" alles voorkauwen en opdringen hoe "we" vinden dat je het moet doen. ;)
Houd je aan de basis dan kan je niet fout gaan.
Succes.
 
Back
Naar boven