AndroidHealthClinic

Once and for all! rug/biceps of rug/triceps?

Wat acht jij het beste?

  • Rug/biceps + Borst/triceps

    Stemmen: 40 63,5%
  • Rug/triceps + Borst/biceps

    Stemmen: 23 36,5%

  • Totaal stemmers
    63

Bezoekers in dit topic

Dusky

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
3 sep 2010
Berichten
1.057
Waardering
19
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vetpercentage
11%
Ik heb al veel gezocht, maar de meningen zijn echt heel sterk verdeeld. Wat te doen in een (3 daags) split schema:

Rug met biceps en borst met triceps?

of

Rug met triceps en borst met biceps?

Wat vind jij het fijnste? Waar reageer jij het beste op? Wat denk jij dat het beste is?

En laat je uitleg bij je mening ook hieronder achter!

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 13:55 ----------

Persoonlijk heb ik altijd Rug/biceps + borst/triceps gedaan, op advies van de begeleider in de sportschool. Ik zie het ook vaak hier langs komen. Maar ik ben zeer benieuwd wat de meerderheid van de mensen hier denkt!
 
Laatst bewerkt:
Ik vind persoonlijk Rug/triceps + Borst/biceps fijner.
Maar meestal is mijn rug training zo intensief dat ik geen fut meer heb om een andere spiergroep erbij te pakken.
 
Ik doe ook borst en bi's..
Na mijn borst training zijn mn triceps namelijk niets meer waard :p
 
persoonlijk. en hangt af van je prioriteiten. beiden zijn afhankelijk van eerdergenoemde net zo goed.
daarom kies ik voor optie 3; ik ben SniperX.
 
En bij welke prioriteiten doe je dan borst/triceps en wanneer doe je het andersom?
 
met borst pak ik teveel mijn triceps mee, dus vandaar dat ik biceps pak, 3 dagen later rug en triceps
 
Laatst bewerkt:
Altijd borst tri / rug bi gepakt.
Zal dat wss altijd zo aanhouden aangezien ik simpelweg mijn bi's voel bij rug en me tri's bij borst.
 
met borst pak ik teveel mijn biceps mee, dus vandaar dat ik triceps pak, 3 dagen later rug en triceps
met borst pak ik teveel mijn triceps mee, dus vandaar dat ik dan biceps pak


Dat zal je bedoelen wrs?

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 14:08 ----------

Ik DENK dat je bij Rug/triceps + Borst/biceps meer de nadruk legt op je armen. Aangezien je ze dan 2x in de week traint
 
Absoluut borst/biceps en rug/triceps. *zwaarder trainen * 2 x in de week gestimuleerd * op borstdag extra triceps (cgbp) en rugdag extra biceps oefening. Armen zijn 48cm op 15% vp dus ergens werkt het wel.
 
Absoluut borst/biceps en rug/triceps. *zwaarder trainen * 2 x in de week gestimuleerd * op borstdag extra triceps (cgbp) en rugdag extra biceps oefening. Armen zijn 48cm op 15% vp dus ergens werkt het wel.

Je wilt zeggen dat je met borst / bi en rug / tri combinatie dat je dat dan wel 2x in de week kan trainen en met de borst / tri en rug / bi niet?
 
Hij bedoelt dat je met borst/biceps en rug/triceps eigenlijk 2 keer per week je armen traint.

Ik vraag me alleen af of dat niet teveel is. Ik doe een 3 daags split schema en daar zitten deze dagen achter elkaar. Soms is dat dus op achtereenvolgende dagen. Dan zou je dus nog geen dag rust tussen je trainingen hebben en ga je je armen alweer trainen.
 
Je wilt zeggen dat je met borst / bi en rug / tri combinatie dat je dat dan wel 2x in de week kan trainen en met de borst / tri en rug / bi niet?
Als je in een ub/lb split 2 ub dagen hebt belast je de biceps of triceps maar 1* (wel afhankelijk van de pressoefeningen voor schouders) Voor presspower is het ook belangrijk de triceps maximaal te belasten en dan niet met van die homokickbacks :p

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 14:37 ----------

Hij bedoelt dat je met borst/biceps en rug/triceps eigenlijk 2 keer per week je armen traint.

Ik vraag me alleen af of dat niet teveel is. Ik doe een 3 daags split schema en daar zitten deze dagen achter elkaar. Soms is dat dus op achtereenvolgende dagen. Dan zou je dus nog geen dag rust tussen je trainingen hebben en ga je je armen alweer trainen.

Ik heb maandag en donderdag ub, ideaal.
 
Meeste rug oefeningn belasten zowel je biceps als je triceps, meeste borst oefeningen belasten zowel de biceps als de triceps. Maw de combi die je kiest is geheel afhanklijk van je doel (prioriteit)

En eigenlijk mis ik een optie, Armen op een aparte dag
 
Ik mis de optie schouders/triceps & borst/biceps
 
Meeste rug oefeningn belasten zowel je biceps als je triceps, meeste borst oefeningen belasten zowel de biceps als de triceps. Maw de combi die je kiest is geheel afhanklijk van je doel (prioriteit)

En eigenlijk mis ik een optie, Armen op een aparte dag

Theoretisch zal je best een beetje je triceps belasten bij rug en een beetje biceps bij borst, maar dat is zo marginaal, dat is gewoon echt een nonargument.
 
En eigenlijk mis ik een optie, Armen op een aparte dag

Daar had ik aan gedacht. Maar die heb ik expres weggelaten. Want het gaat er mij om wat je zou doen in een 3 daags split schema. Armen op een aparte dag is meer iets voor een 5 daags split schema lijkt me.

Ik mis de optie schouders/triceps & borst/biceps

Maarja, dan train je dus benen en rug, de 2 grootste spiergroepen op 1 dag. Je doet dan ook squats en deadlifts in 1 training. Lijkt me niet optimaal. Nogmaals: het staat er misschien niet bij, maar ik ga in de stelling uit van een 3 daags split schema.
 
schouders triceps/borst biceps
:p

alles kan, afwisseling en vernieuwing houden is het beste voor je. dus dat zegt toch al genoeg?
 
Back
Naar boven