| | #1 |
| Cool Novice | Nieuw schema, any good?
Ben aan het einde gekomen van een arm schema dat ik uit een tijdschrift heb gehaald en ben nu begonnen aan eentje van mijn eigen. Ze ziet er zo uit: Maandag: Borst/Schouders/Triceps
Dinsdag: Rug/Biceps/Buik
Woensdag: Borst/Schouders/Triceps
Donderdag: Rug/Biceps/Buik
Zaterdag: Benen/Buik
Info: Ben al een week ermee bezig en het werkt exact hoe ik het wou; goede pomp (vooral tijdens borst/schouders/triceps) en goede vooruitgang (gisteren al gemerkt). Ik train meestal zo'n 1 uurtje, dus lekker intensief. Normaal gezien zou ik vrijdag benen kunnen trainen, maar zaterdag komt me altijd beter uit, vandaar. Soms doe ik ook nog 1-2 oefeningen bij bij de hoofdspieren, hangt ervan af hoe het loopt. Mijn doel is om massa bij te komen en dat vooral bij borst, rug en schouders. Enige tips? Andere volgorde van oefeningen misschien? Iets toevoegen,veranderen of wegdoen? Laatst aangepast door Apollyon : 29 April 2008 om 20:12. |
| | |
| | #2 |
| Cool Novice | Re: Nieuw schema, any good?
Als je na 1 dag rust je dezelfde spiergroepen weer kunt trainen train je NIET intensief genoeg Je kunt bv 4 dagen trainen : ma borst/schouders/triceps di rug/ biceps wo rust do benen vr borst/schouders/triceps Op maandag ga je weer verder met rug/biceps etc Dit kan alleen als geen zware bent rows of deadlifts doet. Doe je dat wel , kun je geen benen de volgende dag trainen. Er staan genoeg 4-5 dagen splits op de site |
| | |
| | #3 |
Hmm, en wat als ik dit doe? Ma: borst/schouders/triceps Di: rug/biceps/buik Woe: rust Do: borst/schouders/triceps Vr: rust Za: rug/biceps/buik Zo: benen |
| | |
| | #4 |
Wat is het idee om alles 2x per week te trainen ? Waarom je benen maar 1x per week dan ? Je groeit tijdens rustdagen ; in jouw geval maar 2.... |
| | |
| | #5 |
Na wat verschillende dingen te hebben geprobeerd, zag ik een goede schema in Muscle&Fitness en precies alles 2keer per week, zoals ik het wou; Maandag en donderdag: Borst, rug, buik Dinsdag en vrijdag: Schouders, triceps Woensdag en zaterdag: Benen, kuiten, biceps Nu, dit zou ik dan de eerste twee weken moeten volgen. In de eerste week heb ik alle 6 dagen kunnen gaan. Deze week heb ik door examens enkel 1 keer borst/rug/buik, schouders/triceps en benen/biceps kunnen trainen. Morgen ga ik nog wel benen doen, maar vroeg mij af of ik niet beter die schema nog een week volg, om wat ik gemist heb in te halen, voor ik aan het vervolg ervan begin (week 3 en 4 normaal gezien)? Maandag en donderdag: Borst, triceps, biceps Dinsdag en vrijdag: Benen, kuiten, buik Wonesdag en zaterdag: Schouders, rug |
| | |