| | #1 |
| Cool Novice | Nieuw schema
Ik wil na de vakantie weer beginnen met een nieuw schema, maar ben nu vast aan het 'brainstormen'. Ik ben ook van plan om een logboekje bij te houden tijdens de training, zodat ik meer zicht heb op progressie. Ik las gisteren een thread over HST, erg interessant, maar fullbody vind ik persoonlijk niet leuk (is geen vooroordeel ofzo, spreek uit ervaring) Dus ik heb nu 2 verschillende split-schema's in m'n hoofd. Schema 1 Maandag: Rug, schouders (achterkant) Dinsdag: Borst Woensdag: / Donderdag:Benen Vrijdag: Schouders (voorkant + zijkant), triceps, biceps Zaterdag: / Zondag: / Schema 2 Maandag: Benen, rug, schouders (achterkant), biceps Dinsdag: Borst, schouders (voorkant + zijkant), triceps Woensdag: / Donderdag: Benen, rug, schouders (achterkant), biceps Vrijdag:Borst, schouders (voorkant + zijkant), triceps Zaterdag: / Zondag: / Doel = MASSA! Nu vind ik de indelingen verder niet zo heel enorm interessant. Ik ga ook niet vragen welke jullie zouden adviseren enzo... (als je opmerkingen of tips hebt zijn die natuurlijk altijd welkom Ik heb grotere vragen Wat betreft ''Schema 1'' Stel dat ik vooraf vaststel dat ik tussen de 6-8 reps wil halen per set. Bijvoorbeeld: Op vrijdag doe ik een oefening voor de triceps met 20 Kg. Ik kan 8 herhalingen maken. Nu zijn we een week later. Ik doe diezelfde oefening met 22.5 Kg. Nu haal ik slechts 6 herhalingen. De vraag is dan wat ik de volgende training doe? Doe ik weer 22.5 Kg. maar moet ik dan proberen om 7 of zelfs 8 herhalingen te maken? Dus in principe elke week het gewicht verhogen. En hoevaak kan ik tot faillure trainen? (er van uit gaande dat de voeding in orde is) Dan ''Schema 2''; Is het verstandig dat ik op maandag een andere reprange doe dan ik op vrijdag? Stel dat ik op maandag en dinsdag tussen de 8-10 reps wil zitten. En donderdag en vrijdag tussen de 4-6 (hier richt ik me dus iets meer op kracht, maar heb ook meer variatie in m'n schema). Dat verschil in reps houdt ook in dat ik verschillende gewichten ga gebruiken. En hoevaak kan je tot faillure gaan in dit schema? Tot slot: Bij het HST programma doet men de eerste 2 weken 15 reps, de volgende 2 weken 10 reps, en de laatste 2 weken 5 reps. Daarna doet men weer een ''deconditioning''. Mijn vraag is of je zoiets ook zou kunnen toepassen in een split schema. Dus dat je de eerste 2 weken bijv. 12-15 reps doet, daarna 8-10 reps, en als laatste 4-6 reps. Heeft dat enigzins nut? Nogmaals, mijn doel is massa! |
| | |
| | #2 | |||
| Dutch Bodybuilder | Re: Nieuw schema
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je al van plan bent om maandag een andere reprange dan op vrijdag aan te houden, dan zou ik dit er ook niet nog eens bijdoen. | |||
| | |
| | #3 |
| Cool Novice | Re: Nieuw schema
Kick... nog iemand? |
| | |
| | #5 |
| Cool Novice | Re: Nieuw schema
|
| | |