Fitness Seller

Moeten lange mensen anders trainen voor optimaal resultaat?

Bezoekers in dit topic

EdwinH

Cool Novice
Lid sinds
22 okt 2012
Berichten
77
Waardering
2
Lengte
2m
Massa
104kg
Mijn eerste topic. te gek.

Sinds een paar maanden ben ik weer aan het trainen geslagen en ik vind het heerlijk. Na ongeveer 7 jaar geen dumbbell gezien te hebben neem ik ze nu zo'n drie keer per week weer te grazen.

Ik neem het nu een stuk serieuzer en ik ben er ondertussen ook achter gekomen dat mijn lengte (1,99 meter), en dus ook de lengte van mijn ledematen, bij 'normale' oefeningen weleens in de weg kan zitten. Er misschien kan meer progressie geboekt worden door oefeningen op een andere manier uit te voeren.

In deze link valt daar wat over te lezen:
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/how_tall_guys_get_jacked

Heeft hier iemand ervaring mee? Zijn er inderdaad andere, misschien effectievere oefeningen voor lange mensen? Wat doen de lange mensen op dit forum aan oefeningen?
 
Ben zelf ook tegen de 2m en 18j.
Harder trainen dan de rest, onze spieren zijn langer dan iemand van 1m70.
Ik voel me wel beter als ik ga negatieven, the pfumpf
 
Niemand traint hetzelfde, ongeacht lengte. De enige succesformule is uitzoeken wat voor jou persoonlijk werkt.
 
Niemand traint hetzelfde, ongeacht lengte. De enige succesformule is uitzoeken wat voor jou persoonlijk werkt.

Snap ik, maar ik vroeg me af of er bepaalde dingen zijn die een meerderheid van de langere mensen doen omdat dat beter werkt, zoals het negatieven wat Gregel noemt.
 
Snap ik, maar ik vroeg me af of er bepaalde dingen zijn die een meerderheid van de langere mensen doen omdat dat beter werkt, zoals het negatieven wat Gregel noemt.
Doet het er toe? Een langer iemand oid in verhouding weer sterker. Beetje zwak als je jezelf daaraan zou moeten optrekken, toch? Gewoon lekker zwaar trainen...
Hard is hard zeg ik altijd. Tenminste, als ik koud sta.
Mannen zeggen wel meer onzin :)
 
Doet het er toe? Een langer iemand oid in verhouding weer sterker. Beetje zwak als je jezelf daaraan zou moeten optrekken, toch? Gewoon lekker zwaar trainen...

Iedereen vraagt hier tips en adviezen, is dat niet het idee van een forum? Zoals je al eerder zei ga ik er inderdaad zelf wel achter komen.
iig bedankt voor je reacties.
 
Back
Naar boven