AndroidHealthClinic

Mijn schema

Bezoekers in dit topic

squarepants

Novice
10 jaar lid
Lid sinds
25 feb 2010
Berichten
23
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
65kg
Vetpercentage
14%
Hey,

Ik ben Geert, 20 jaar, 58 Kg en zo'n 1m75 groot.

Ik ben sinds 2 weken lid van de Health City club. Ik heb nooit wat met fitness gedaan buiten wat sit ups of opdrukken maar zelfs die oefeningen zijn al enige tijd geleden. Nu ben ik van plan een full body work-out te doen met de bedoeling kracht te verkrijgen en mijn spieren te laten groeien. Omdat ik moeilijk bijkom zal dit enige tijd vergen. Verder ben ik 6 dagen op 7 vrij om te gaan maar zou graag 5 dagen spenderen aan de fitness. Door Health City heb ik veel apparatuur beschikbaar van het merk Technogym. Ik vind het persoonlijk wel leuk om op deze apparaten te trainen (in plaats van dumbbells) maar ik sta open voor elke oefening, zolang ik er van weet dat het de beste oefening is heb ik er geen probleem mee.

Dan nu het schema welke ik heb opgesteld:

Maandag:
Borst
- Chest Press
- dumbbell bank schuin omhoog (flys)
- halterdrukken
- opdrukken
- plectoral

Triceps
- arm extension
- cable jungle neerdrukken
- Dumbbell French press

Schouders + bovenarmen
- vertical traction
- delts machine
- dumbbell zijwaards heffen
- military press achter in de nek
- shoulder press

Dinsdag:
Rug
- Upper back
- Low row
- lat machine voor neerduwen

Biceps
- arm curl
- afwisselend armen (halters heffen)
- staand halter heffen

Benen
- Leg extension
- leg curl
- leg press
- rotary calf
- squats

Woensdag:
Rust

Donderdag:
zelfde als Maandag

Vrijdag:
zelfde als Dinsdag

Zaterdag of Zondag:
Buik
- Abdominal Crunch
- gewone crunch


Zo dat was het. Hoe vaak en op welk gewicht ik de oefeningen doe moet ik zelf nog bekijken. Ik heb een standaard schema hiervoor maar moet worden aangepast naar eigen kunnen (uiteraard).

Nu nog enkele vragen:
1. Is mijn schema goed verdeeld?
Sommige zeggen dat je beter per dag 1 of 2 spiergroepen kunt trainen in plaats van de helft per dag. Anderen zeggen beter maandag de bovenkant en dinsdag de onderkant. (hier ben ik persoonlijk niet zo voor omdat ik vaak al moeite heb met met vb. de borst te trainen als ik al teveel met mijn biceps gedaan heb.)

2. Welke oefeningen zijn Zéker aan te raden?
(al dan niet in mijn schema opgenomen) Van squats had ik al gelezen dat deze belangrijk zijn dus deze heb ik er meteen bijgestoken.

3. Kun je bijna elke dag buikspieren trainen?
Ik vind buikspieren trainen een van de leukste oefeningen. Vroeger deed ik dit thuis door sit-ups en werd me altijd aangeraden het elke dag te herhalen. Nu zie ik op deze site ook bij de meesten buikspieren op 1 dag geplaatst in de week. Vandaar.

4. Moet je blijven herhalen tot je niet meer kunt?
Er is mij altijd verteld dat je tot het uiterste moet gaan en dat je spieren pas voldoende getraind hebben als je er niets meer uitkrijgt Dus na je laatste herhaling toch nog eens proberen en pushen tot je het gewicht echt moet laten. Hier was veel tegenspraak over op deze website daarom had ik graag nog wat verduidelijking.

Ik hoop dat jullie de tijd willen nemen om mijn schema is te bekijken en er feedback op te geven. Ik zal zeker nog blijven rondhangen op de site om meer te leren over Krachttraining en alles wat er bij komt kijken!!

Alvast bedankt!
 
Heb jij uberhaupt wel de sticky's gelezen?

Ik geef je een paar hints..
-- Rippetoe

-- Voedingschema

-- Rust.
--------------------------------------------------------------------------

Ik zie wel dat je er een beetje in heb verdiept maar aangezien je nog nooit wat aan fitness gedaan heb zou ik tog maar even goed de sticky's lezen en heb je al een voedingschema? Zonder voedingsschemaben je nergens;)
 
Heb jij uberhaupt wel de sticky's gelezen?

Ik geef je een paar hints..
-- Rippetoe

-- Voedingschema

-- Rust.
--------------------------------------------------------------------------

Ik zie wel dat je er een beetje in heb verdiept maar aangezien je nog nooit wat aan fitness gedaan heb zou ik tog maar even goed de sticky's lezen en heb je al een voedingschema? Zonder voedingsschemaben je nergens;)

Met mijn voedingsschema ben ik nog bezig! Voorlopig probeer ik gewoon zo veel mogelijk goed spul te eten. maar aangezien dit onder trainingsschema's stond leek me niet dat het er bij gepost moest worden.

Voor de rust heb ik voorlopig woensdag en een dag in het weekend opgegeven in mijn schema.

in elk geval al bedankt voor de snelle reactie :p
 
Met mijn voedingsschema ben ik nog bezig! Voorlopig probeer ik gewoon zo veel mogelijk goed spul te eten. maar aangezien dit onder trainingsschema's stond leek me niet dat het er bij gepost moest worden.

Voor de rust heb ik voorlopig woensdag en een dag in het weekend opgegeven in mijn schema.

in elk geval al bedankt voor de snelle reactie :p

Voor snelle massa, zou ik toch echt voor rippetoe gaan ;)
 
Back
Naar boven