MuscleMeat

Mijn buik zegt tijd om te cutten

Bezoekers in dit topic

Ano_1992_3

Freaky Bodybuilder
Lid sinds
2 sep 2011
Berichten
5.262
Waardering
513
Lengte
1m83
Massa
97kg
Vetpercentage
1%
Korte historie van mij (voor meer zie log en foto post):

Train sinds 2 jaar volgens schematjes, ben 1 jaar full body aan het trainen.
Afgelopen zomer geblesseerd geraakt aan rechter schouder.

Tijdje weer flink aant trainen vanaf dat het weer ging met school, ik volg namelijk een vrij fysieke opleiding. Flink geblukt en aangekomen tot ~91 kg nu en zit op een vp van rond de 22%.

Dus tijd om te cutten...

Op advies van fysio schouder/borst nog niet aanpakken.
dus houden we over, rug,benen,biceps,triceps.

'Krachtstats: DL: 1*150
Squat: 5*140 (in smith)

Mijn idee qua schema:

Maandag: Biceps+cardio
Dinsdag: (onderrug) Benen+Cardio
Woensdag:Triceps+Cardio
Donderdag:Bovenrug+Cardio
Vrijdag: Onderrug(benen)+Cardio

Is de Cardio niet overkill ?
Nog een vraagje: Is het wel verstandig om biceps en triceps door te blijven trainen, weet niet of dit meer blessuregevaar oplevert aangezien ik borst op het moment niet train dus..

Voedingsschema volgt snel!

Alle kritiek meer dan welkom!
 
Dat ligt uiteraard aan de duur en de intensiteit van de cardio en waar je lichaam momenteel aan gewend is.
 
Korte historie van mij (voor meer zie log en foto post):


Is de Cardio niet overkill ?
Nog een vraagje: Is het wel verstandig om biceps en triceps door te blijven trainen, weet niet of dit meer blessuregevaar oplevert aangezien ik borst op het moment niet train dus..

Voedingsschema volgt snel!

Alle kritiek meer dan welkom!

ten eerste niet cutten, maar clean bulken. je wilt geen atleet, maar breed toch?
houd je lichaamsgewicht vast en bouw je vet% af.

Cardio is nooit overkill, mits je het maar met mate doet. voelt juist heerlijk even te rennen na een goede krachttraining. ga op 20 min op 60 a 70 % van je VO2max ziten en je ziet het vet smelten haha.

als je je borst niet traint, ga je ten eerste verhoudingen kapot maken.
en idd, je belast je biceps overmatig alsmede je triceps. je spiertjes groeien als je slaapt en hebben ca 1 week hersteltijd nodig. daarom wordt er hier aangeraden in groepen te trainen qua spieren.

blijf toch proberen je borst te trainen, al is het met veel minder gewicht.
je kan ook denken aan:

ma borst, biceps + cardio
wo bovenrug en triceps + cardio
vr rug + benen + cardio
legio opties daarin te maken. kleine tip, buiten regulier eten is afwisseling the key. laat je lichaam nooit wennen aan een vast schema. probeer om de zoveel weken (waarbij je leker voelt) je schema aan te passen.
 
..
 
Als je bepaalde spiergroepen niet kunt trainen zou ik nog even wachten met cutten. KT is iig noodzakelijk om zoveel mogelijk spiermassa te blijven behouden. Ik weet niet hoelang je nog niet mag trainen?
 
Ja kan nog wel ff duren... kan borst op max 80% trainen, spierverlies is redelijk nihil.
 
en idd, je belast je biceps overmatig alsmede je triceps. je spiertjes groeien als je slaapt en hebben ca 1 week hersteltijd nodig. daarom wordt er hier aangeraden in groepen te trainen qua spieren.

Klopt dit? Mij hebben ze altijd was gemaakt dat 48 - 72 uur toch echt de max is voor rust. Gewoon even nieuwschierig
 
Ligt ook hoe groot de inspanning is, maar een week voor de kleine spiergroepen (biceps/triceps etc..) lijkt me wel erg lang
 
en idd, je belast je biceps overmatig alsmede je triceps. je spiertjes groeien als je slaapt en hebben ca 1 week hersteltijd nodig. daarom wordt er hier aangeraden in groepen te trainen qua spieren.

Klopt dit? Mij hebben ze altijd was gemaakt dat 48 - 72 uur toch echt de max is voor rust. Gewoon even nieuwschierig

dat klopt wel redelijk ja, iig is voor mij wel van toepassing. als ik ze effe goed zwaar aanpak (3 oefeningen voor bicep bv). dan train ik ze idd om de week.
vergeet niet dat er ook wat bicep activiteit is als je rug traint, en visa versa met tricep/borst
 
In mijn schema zit genoeg rust, iig qua spierpijn, zo goed ken ik mun eigen lichaam wel
 
en idd, je belast je biceps overmatig alsmede je triceps. je spiertjes groeien als je slaapt en hebben ca 1 week hersteltijd nodig. daarom wordt er hier aangeraden in groepen te trainen qua spieren.

Klopt dit? Mij hebben ze altijd was gemaakt dat 48 - 72 uur toch echt de max is voor rust. Gewoon even nieuwschierig

Hoe kan je dit in godsnaam zeggen? Je hebt geen idee man, je weet niks van zijn intensiteit.

Toevallig lees je dan nog dat hij split, maar in een fullbody pak je toch ook 3x per week aan?

ps:
Lijkt mij dat je wel biceps en triceps kan pakken, als je goede isolatie oefeningen doet...

Zou persoonlijk zoveel mogelijk op herstel richten zodat je zo snel mogelijk alles kan aanpakken!
 
Hoe kan je dit in godsnaam zeggen? Je hebt geen idee man, je weet niks van zijn intensiteit.

Toevallig lees je dan nog dat hij split, maar in een fullbody pak je toch ook 3x per week aan?

ps:
Lijkt mij dat je wel biceps en triceps kan pakken, als je goede isolatie oefeningen doet...

Zou persoonlijk zoveel mogelijk op herstel richten zodat je zo snel mogelijk alles kan aanpakken!

Bedankt, herstel loopt mooizaam, duurt nu al 5 maanden voort
 
Back
Naar boven