MuscleMeat

Max-ot (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1991_5

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
3 jun 2008
Berichten
12.887
Waardering
1.623
Hallo leden,

Heb me al aardig ingelezen betreft dit schema. Rest mij nog 1 vraag die ik niet kan vinden in pdf of online.

Hoe moet men het gewicht kiezen van de werk sets, is dat elke week hetzelfde en als de 6 makkelijk gaat 2de set meer. Of is het een lineaire progressie, ik kies bijv. 85kg als bench en werk naar de 105kg toe.

Geld dit dan voor alleen de compounds of voor alle oefeningen waar men 4/6 principe toepast?

Als goed is, is de warming up zo.
12x40% of work set
10x40% of work set
6x70% of work set
3x85% of work set.
work sets

Derde warming up staat bij enkele sites niet, en bij pdf dan weer wel.

Thanks iig!
 
Hierbij de warming up in Excel schema + Schema wat ik ga volgen.

Op of aanmerkingen zijn welkom!

Zie spoiler voor schema:
Maandag – Borst, Buik
Bankdrukken – 3x 4-6
Decline Dumbbell Press – 2x 4-6
Incline Dumbbell press – 2x 4-6

Abs 2x 6
Abs 3x 6

Dinsdag – Benen, Biceps
Squat - 3x 4-6
Frontsquat - 3x 4-6
Leg extension - 2x 4-6

Dumbbell Curl - 3x 4-6
Barbell Curl - 2x 4-6

Woensdag – Rust

Donderdag – Schouders, Triceps
Pushpress - 3x 4-6
Shoulder press - 2x 4-6
Side Raises - 2x 4-6
Facepulls - 2x 4-6

CGBP - 3x 4-6
Tricep Pushdown - 2x 4-6
Skullcrusher - 2x 4-6

Vrijdag – Rug, Kuiten
Deadlift - 3x 4-6
BOR- 2x 4-6
Dumbbell ROW- 2x 4-6
Pull up - 3x 4-6

Seated calf raises - 3x 4-6
Standing Calf raises - 3x 4-6

Zaterdag - Rust
Zondag – Rust
 

Bijlagen

  • Max ot.doc
    24 KB · Weergaven: 72
  • max-ot.xls
    24,5 KB · Weergaven: 76
Wanneer ik bij de laatste werkset 6 reps haal, verhoog ik het gewicht de volgende training. Ikzelf pak bij elke werkset het zelfde gewicht, net zolang todat je 3x 6reps haalt, en dan gewoon verhogen.
 
Wanneer ik bij de laatste werkset 6 reps haal, verhoog ik het gewicht de volgende training. Ikzelf pak bij elke werkset het zelfde gewicht, net zolang todat je 3x 6reps haalt, en dan gewoon verhogen.

Maar begin je dan ook laag?

Zoals in bovenste schema staat is mijn rm met bench nu 2x105kg. Zou ik dan met 95kg beginnen en dan kijken hoever ik telkens kom, lukt het 3x6 dan verhogen.

Of gewoon met 85kg beginnen, en elke week 2,5kg erbij. Net zolang doorgaan totdat ik niet meer de target haal.

Mij lijkt dat 2de beter, maar kan nergens vinden hoeveel je moet verhogen oid.

lijkt mij een deftig schema :)

Thanks!
 
gewoon 3 setjes met laag gewicht voor opwarming en dan 3 heavy setjes tussen de 4 en 6 herhalingen.

thats max-ot.
 
gewoon 3 setjes met laag gewicht voor opwarming en dan 3 heavy setjes tussen de 4 en 6 herhalingen.

thats max-ot.

Klopt, opwarming al allemaal al berekend. Had ook wat max-ot logjes doorgelezen. Sommige bouwen het op, sommige niet.

Dus jij zegt gewoon, 3 setjes doen met wat jij kan max. En dat elke week opnieuw proberen? Met de gedachte dat het de volgende week weer lukt om zo wat hoger te pakken.
 
Dus jij zegt gewoon, 3 setjes doen met wat jij kan max. En dat elke week opnieuw proberen? Met de gedachte dat het de volgende week weer lukt om zo wat hoger te pakken.
ja klopt/

Maar dat is dan ook wat max-ot zegt/is en ik niet verzonnen hebt ofzo ;)

Max – OT is samen te vatten in de volgende punten:

- Elke training moet kort zijn < 45 minuten
- Je traint 1 a 2 spiergroepen per dag/training
- Je doet 6 – 9 zware sets per spiergroep
- Elke set 4 – 6 herhalingen
- Tussen elke set pak je 2 – 3 minuten rust
- Elke spiergroep pak je elke 5-7 dagen
- Na elke 8-10 weken pak je een week rust

Je moet wel zorgen dat je goede warming-up achter de rug hebt voordat je de zware sets gaat doen doet om de kans op blessures te minimaliseren
3 minuten rust lijkt veel maar het gaat er om dat je dus een aantal zware sets kunt volbrengen.
 
Nee ik weet waar MAX-OT om draait, maar vond raar dat sommige dat wel deden. En in de handleiding niks staat over gewicht toevoegen of iets dergelijks.

Rest van de punten heb ik al in mijn schema verwerkt. Zal dan gewoon 3 setjes kiezen die ik net red tussen de 4 of 6, gaat het makkelijker. Dan verhoog ik.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
wat ik bijv op benen dag doe is eerst 10 min fietsen om me knieen goed te verwarmen.
omdat me knieeen noggal blessure gevoelig zijn helpt de 10 minuten fietsen ervoor erg goed.
al moet je niet daarna dirict erna meteen 200 kg op de barbell goeien om te squaten natuurlijk :D
Maar je moet cardio als extra opwarming zien.
 
Zit inderdaad wat in. Ik warm bijna altijd wel goed op, fiets ook 15min naar de gym is al meer dan zat :D

Betreft warming up is het wel helemaal anders inderdaad, ik warm voor elke oefening opnieuw op. Gewoon bench goed opwarmen, liever setje teveel dan te weinig.

Verkapte reclame post, hier de trainingen vanaf volgende week. Betreft MAX-OT
http://forum.dutchbodybuilding.com/...gen-45kg-90kg-241279/index80.html#post5746338
 
Maar begin je dan ook laag?

Zoals in bovenste schema staat is mijn rm met bench nu 2x105kg. Zou ik dan met 95kg beginnen en dan kijken hoever ik telkens kom, lukt het 3x6 dan verhogen.

Of gewoon met 85kg beginnen, en elke week 2,5kg erbij. Net zolang doorgaan totdat ik niet meer de target haal.

Mij lijkt dat 2de beter, maar kan nergens vinden hoeveel je moet verhogen oid.



Thanks!


Kijk, bijvoorbeeld m'n training van net.
3 setjes van 75kg squat met 6reps. Ervan uit gegaan dat 75kg nu me max is.
volgende x pak ik 80kg, dan zal ik wss niet de 6 reps halen, maar 4 of 5 is ook goed. 80kg pak ik net zolang totdat ik 3x 6 reps haal dan weer verhogen.

Optie 1 dus in jouw verhaal.
 
Heb het zelf ook een aantal maanden gevolgd. Alles wat je moet weten staat hierin:

http://www.discussbodybuilding.com/MaxOt-Complete-Routine-m390.aspx

Owja, ik zou wel alleen het gedeelte over training lezen. Persoonlijk vond ik het gedeelte over voeding voor een groot deel bullshit.

Thanks, had inderdaad al wat gezien van jouw over MAX-OT zo te zien vond je het 1 van de betere voor massa en kracht. Ga het even doorlezen thanks!

Kijk, bijvoorbeeld m'n training van net.
3 setjes van 75kg squat met 6reps. Ervan uit gegaan dat 75kg nu me max is.
volgende x pak ik 80kg, dan zal ik wss niet de 6 reps halen, maar 4 of 5 is ook goed. 80kg pak ik net zolang totdat ik 3x 6 reps haal dan weer verhogen.

Optie 1 dus in jouw verhaal.

Gewoon vanaf de eerste week meteen al knallen dus, nice!
 
Thanks, had inderdaad al wat gezien van jouw over MAX-OT zo te zien vond je het 1 van de betere voor massa en kracht. Ga het even doorlezen thanks!

Vooral voor kracht erg goed op gegaan, op gebied van massa middelmatig, een beetje te kort om er goed over te kunnen oordelen.

Ik zou je wel aanraden het niet te lang te volgen, want je wordt er wel snel overtraind mee, of ik toch tenminste.
 
Vooral voor kracht erg goed op gegaan, op gebied van massa middelmatig, een beetje te kort om er goed over te kunnen oordelen.

Ik zou je wel aanraden het niet te lang te volgen, want je wordt er wel snel overtraind mee, of ik toch tenminste.

Hoeveel weken heb je het gevolgd?

Ik ga sowieso goed op 5 of 3 reps, dus dan zal dit ook wel goed zitten betreft massa. Kan hier ook mee cutten, dus dat is wel mooi.

Op low reps is een deload na enkele maanden wel fijn inderdaad.
 
Hoeveel weken heb je het gevolgd?

Ik ga sowieso goed op 5 of 3 reps, dus dan zal dit ook wel goed zitten betreft massa. Kan hier ook mee cutten, dus dat is wel mooi.

Op low reps is een deload na enkele maanden wel fijn inderdaad.

Ik heb het een goede twee maanden gedaan, en vorig jaar ook nogeens twee maanden. Dat is bij mij echt de maximum, dan begin ik aan mijn lichaam te voelen dat het niet meer gaat.

Mwah, je kan dat niet zo zeggen hé. Met max-OT ga je echt voortdurend tot fail. Uit onderzoek blijkt dat dat voor kuurders beter werkt dan voor naturals. Zelf ben ik helemaal natural, en ik ga er ontzettend goed op (nog beter op DC, wat ook vergelijkbaar is qua niveau tot fail) maar daarom kan dat bij jou wel anders zijn.

Het is dus niet zozeer dat je moet veranderen door de low reps, maar door het feit dat je constant tot fail gaat. Max-OT lijkt mij uitermate geschikt als shocktraining, maar niet meer. In de toekomst ga ik het zeker nog gebruiken, maar ik denk dat ik dan zelfs maar één cycle ga doen, dus 6 weken i.p.v. 8. Je bent het dan ook wel beu hoor.
 
Ik heb het een goede twee maanden gedaan, en vorig jaar ook nogeens twee maanden. Dat is bij mij echt de maximum, dan begin ik aan mijn lichaam te voelen dat het niet meer gaat.

Mwah, je kan dat niet zo zeggen hé. Met max-OT ga je echt voortdurend tot fail. Uit onderzoek blijkt dat dat voor kuurders beter werkt dan voor naturals. Zelf ben ik helemaal natural, en ik ga er ontzettend goed op (nog beter op DC, wat ook vergelijkbaar is qua niveau tot fail) maar daarom kan dat bij jou wel anders zijn.

Het is dus niet zozeer dat je moet veranderen door de low reps, maar door het feit dat je constant tot fail gaat. Max-OT lijkt mij uitermate geschikt als shocktraining, maar niet meer. In de toekomst ga ik het zeker nog gebruiken, maar ik denk dat ik dan zelfs maar één cycle ga doen, dus 6 weken i.p.v. 8. Je bent het dan ook wel beu hoor.

Je gaat tot positieve faal als goed is. Nee klopt, denk niet dat het voor een niet kuurder verstandig is om dit maanden lang te doen. Met of zonder deload, het is gewoon een aanslag op je CNS low reps en tot fail gaan.

Laatste vraag, ik heb paar weken terug 2x105 gedrukt met bench. Ga volgende week beginnen met MAX-OT

warming up
6x90kg
4x95kg
4x97,5kg

Zoiets bijvoorbeeld? Als die 95kg easy ging dan 100kg, en als die 90kg slecht gaat dan 92,5kg. Zo het zelfde voor squat en deadlift.

Ik moet dan minimaal 4 reps zelf doen, en mag geen negatieve herhalingen doen als ik dat goed heb gelezen.
 
Ben je nog altijd tevreden met MAX-OT? Als beginner ga ik er nu ook mee beginnen. Ben echt eens benieuwd. Zou wel graag de 5 dagen herleiden tot 3 dagen, maar volgens de handleiding zou dit niet toegestaan zijn. Wat denken jullie?
 
Back
Naar boven